رفع مشکل ورود به MySQL پس از انقضای رمز ورود

یکی از تغییرات اعمال شده در نگارش ۵.۶.۶ از پایگاه داده‌ی MySQL اضافه شده قابلیت منقضی شدن رمز ورود به پایگاه داده است. این ویژگی با غیرفعال کردن امکان ورود به سیستم، کاربران را وادار می‌کند تا رمزهای خود را در زمان‌های تعیین شده تغییر دهند تا امنیت سیستم افزایش یابد.

در هنگامی که رمز کاربر منقضی شود، مشتریانی که بخواهند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند با پیام خطای زیر مواجه می‌شوند:

Your password has expired. To log in you must change it using a client that supports expired passwords

در چنین مواقعی ورود به سیستم و تغییر رمز به شکل عادی امکان‌پذیر نخواهد بود و ابزارهایی که این پیام خطا را شناسایی کنند با ارسال پارامترهای اضافی خواهند توانست دسترسی موقتی و فقط در جهت تغییر رمز به سیستم پیدا کنند.

از جمله ابزارهایی که در ویندوز می‌تواند برای حل این مشکل به کارگیری شود، نرم‌افزار رایگان Database.NET است. این برنامه در صورتی که رمز شما منقضی شده باشد، پنجره‌ای برای تغییر رمز به شما نشان خواهد داد. معمولا رمز پیش‌فرض MySQL روی سیستم محلی عبارت خالی است. ولی این برنامه به شما اجازه‌ی ثبت رمز خالی را نمی‌دهد. بنابراین در قدم اول یک رمز دلخواه برای ورود مشخص نمایید و پس از ورود یک پنجره‌ی کوئری جدید باز کنید.

بازنشانی رمز منقضی شده MySQL

سپس عبارت زیر را برای تغییر رمز به مقدار خالی وارد و اجرا نمایید

روش دوم با استفاده از خط فرمان MySQL

با استفاده از خط فرمان MySQL نیز می‌توانید رمز منقضی شده را بازسازی کنید. برای انجام این کار یک پنجره‌ی Command باز کنید و دستورات زیر را در آن اجرا نمایید:

لازم به ذکر است اگر نام کاربری شما با root تفاوت می‌کند یا رمز دلخواه شما چیزی به جز عبارت خالی است، بخش‌های لازم در دستور بالا را ویرایش نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱