ساخت ربات اینترنتی

انجام بسیاری از فرآیندها در نرم‌افزار به صرف زمان زیاد و دقت بی‌انتها نیاز دارد. برای مثال ممکن است بخواهید محصولات یک فروشگاه با صدها و هزاران محصول را در سایتی جدید درج کنید یا ممکن است بخواهید آخرین اخبار یک سایت مرجع را روزانه بررسی کنید و آن‌ها را در سایت خود ثبت کنید.

انجام کارهایی مشابه موارد بالا که به صرف زمان زیاد و دقت نیازمند است به صورت دستی کاری دشوار و پرهزینه است.
یک راه حل خوب برای رهایی از صرف زمان و هزینه‌ی زیاد، استفاده از ربات‌های اینترنتی است.

ساخت ربات اینترنتی

نمونه‌های ربات اینترنتی

بزرگترین و قدرتمندترین ربات اینترنتی، ربات جستجوگر گوگل است. این ربات روزانه هزاران و میلیون‌ها صفحه‌ی وب را بررسی می‌کند و محتوای آن را پردازش می‌کند تا در هنگام جستجو بتواند بهترین سایت‌ها را به جستجوگران نمایش دهد.

از نمونه‌های دیگر ربات می‌توان به ربات جستجوگر قیمت اشاره کرد. برای مثال ممکن است یک سایت که مرجعی برای قیمت‌گذاری کالا است، روزانه با بررسی ده‌ها سایت دیگر، آخرین قیمت و وضعیت بازار هر کالا را به صورت خودکار جستجو و نتایج تجمیع‌شده را در قالب یک صفحه به کاربران خود نشان دهد.

ربات جستجوگر قیمت
نمونه‌ی پرکاربرد دیگر که در سازمان‌ها و شرکت‌ها قابل استفاده است. ربات خبرخوان است. روزانه ده‌ها سایت خبری، اخبار گوناگون در زمینه‌های مختلف را منتشر می‌کنند. بررسی تمامی این سایت‌ها برای جستجوی موارد قابل توجه سازمان کاری بسیار دشوار و با خطای انسانی همراه است.

ربات اینترنتی می‌تواند روزانه تمامی سایت‌های خبری را جستجو کند و آخرین خبرهایی که شامل عبارت‌ها یا کلمات کلیدی خاص هستند را شناسایی و برای مدیران سازمان ارسال نماید. منبع دریافت خبرها نه تنها فید RSS بلکه هر نوع سایت و محتوای موجود در اینترنت را می‌تواند شامل شود.

موارد استفاده از ربات اینترنتی

  • ربات خبرخوان
  • ربات درج مطلب
  • ربات جستجوگر
  • ربات چت
  • ربات تلگرام
  • ربات تحلیلگر
  • ربات ارسال ایمیل
  • ربات افزایش بازدید
  • ربات ارسال کامنت
  • ربات ترکیبی

ربات در محیط مرورگر وب

یک نوع دیگر از ربات می‌تواند در محیط مرورگرهای وب( فایرفاکس، کروم، … ) اجرا شود. این نوع ربات‌ها معمولا برای جمع‌آوری اطلاعات از داخل سایت‌ها در یک زمان مشخص کاربرد دارند. مثلا رباتی که کلیه‌ی مطالب یک سایت را پیمایش کند و متن صفحات آن را در جایی دیگر ذخیره کند.

بسته به اینکه ربات چه فعالیتی را بخواهد انجام بدهد و شرایط سایت مقصد به چه شکلی باشد، ممکن است محیط مناسب برای نوشتن ربات، در مرورگر وب یا در هاست اینترنتی باشد.

ما در روکا انواع مختلف ربات را برای پاسخگویی بهتر به نیازهای شما پیاده‌سازی می‌کنیم.

انواع دیگر ربات اینترنتی

ربات‌های اینترنتی کاربردهای دیگری جز جستجوی اینترنت هم دارا هستند. برای مثال یک ربات چت می‌تواند جایگزین یک انسان شود که در برابر درخواست‌های کدبندی شده‌ی کاربران، پاسخ‌های لازم را به صورت سریع و ۲۴ ساعته برای آن‌ها ارسال می‌کند.

ربات‌های اینترنتی می‌توانند ورودی و خروجی‌های مختلفی داشته باشند. برای مثال یک ربات تلگرام می‌تواند نتیجه‌ی ذخیره شده در پایگاه داده‌ی سایت یا جستجو شده از سطح اینترنت را به صورت فوری برای درخواست کنندگان از طریق نرم‌افزار تلگرام ارسال نماید.

برنامه نویسی اختصاصی ربات اینترنتی

طراحی و پیاده‌سازی ربات‌های اینترنتی مورد نظر شما در روکا با کیفیت و کارایی بسیار بالا قابل انجام است. برای امکان‌سنجی و تحلیل نیازمندی‌ها و نتایج مورد نظر با ما تماس بگیرید.

توجه: از برقراری تماس برای نوشتن ربات برای تقلب در بازی، سایت‌های شرط‌بندی، ثبت نام خودرو، خرید بورس و موارد مشابه خودداری نمایید. انجام این گونه موارد تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۲۱ نظر در مورد «ساخت ربات اینترنتی»

  • سپهر آریا می‌گوید:

    با سلام
    بنده به دنبال یه اسکریپت ساده ربات جستجوگر میگردم که براساس یه فیلتر اطلاعات رو جستجو کنه و نتیجه را در دیتابیس برام ذخیره کنه با زبان php
    میشه بنده رو راهنمایی کنید
    با تشکر

    • با سلام
      بسته به منبع اطلاعات و ساختار اون و ساختار بانک اطلاعاتی، می‌بایست یک ربات اینترنتی برنامه‌نویسی بشود.
      اگر با برنامه‌نویسی php آشنایی داشته باشید، پروژه را باید به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و هر بخش را با یک ورودی و خروجی کد نویسی نمایید.
      اگر با زبان php آشنایی کافی نداشته باشید باید از یک نفر که این توانایی را دارد بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.
      با تشکر

  • پیمان می‌گوید:

    سلام
    میخوام ربات تو سایت مطلب بزاره
    توی دیوار شیپور و …. کالاها رو قرار بده
    واسم اطلاعات عمده فروشای لوازم خودرو رو پیدا کنه
    و کارای از این دست
    امکان ساختش هست؟ و قیمت؟
    با تشکر

    • با سلام
      به طور کلی هر کاری که توسط شما در اینترنت قابل انجام باشد، توسط ربات هم قابل انجام است. مگر مواردی که با استفاده از کدهای امنیتی( Captcha ) مانع این کار شده باشند.
      برای اعلام هزینه، به جزئیات بیشتری نیاز است و موارد تک به تک باید بررسی شوند
      برای ارسال اطلاعات از بخش تماس با ما استفاده کنید

      • با سلام خدمت شما ، کتابخانه‌ای در پایتون باعث شده که برنامه نویس قابلیت دور زدن این موضوع را داشته باشد …

      • با سلام. با استفاده از هوش مصنوعی برخی از کدهای امنیتی ساده قابل شبیه‌سازی هستند ولی هنوز فاصله‌ی زیادی بین هوش ماشینی و هوش انسانی وجود دارد.

  • سلام می خواستم بدونم شما در زمینه ربات های اژانس های هواپیمایی که خیلی راحت می تونن وقت سفارت بگیرند اطلاعات یا برنامه ای دارید؟

    • با سلام
      اگر سایت مورد نظر از کدهای امنیتی استفاده نکند، امکان نوشتن ربات برای آن وجود دارد
      هر چه روش‌های محافظتی سایت بیشتر باشد، نوشتن ربات به زمان و هزینه‌ی بیشتری نیاز دارد

  • بابک می‌گوید:

    سلام
    رباتی هست که وقتی کاری تو یه تب مرورگر انجام میدیم تو بقیه تب ها خودکار انجام بشه ؟

    • با سلام
      برای انجام این کار افزونه‌هایی روی مرورگرها وجود دارد ولی برای بررسی اینکه کار مورد نظر شما قابل انجام است یا خیر باید امکانات افزونه‌های موجود را با کاری که قصد انجامش را دارید مقایسه کنید.

  • سردار می‌گوید:

    سلام آیا میشه رباتی برای ثبت نام در سایت برای خرید کالایی درست کرد یا خیر؟؟

    • با سلام
      ربات به طور کلی برای انجام کارهایی است که در تعداد زیاد باید انجام شود. همچنین اگر صفحات مربوط در سایت دارای کد امنیتی( Captcha ) باشند، ربات نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند

  • محسن می‌گوید:

    سلام
    اگر وب سایت از سیستمی مثلcaptcha استفاده نکنه مثلا فرض کنید یک سایت که در اون برای خرید یک کالا ، قیمت و تعداد مورد نظرمون رو سفارش میدیم
    ایا برای این کار میشه از ربات استفاده کرد

    • با سلام
      به طور کلی باید قابل انجام باشد ولی مشخص شدن پاسخ دقیق به بررسی سایت و حجم فعالیت‌هایی که باید روی آن انجام شود، وابسته است
      با تشکر

  • سلام
    اطلاعات زیادی از یک فایل اکسل بایستی وارد یک سایت (بانک اطلاعاتی) شود آیا امکان طراحی چنین رباتی وجود دارد که اطلاعات از اکسل وارد سایت کند؟؟؟

    • با سلام
      بله باید قابل انجام باشد. جهت امکان‌سنجی دقیق و برآورد زمان و هزینه باید مبدا و مقصد اطلاعات و ساختار و تنوع آن‌ها را به طور دقیق برایمان ارسال نمایید.

  • حسین ابراهیمی می‌گوید:

    سلام ممنون از سایت خوبتون من می خوام یه ربات که یک صفحه جستجو با مثلا 10 هزار سطر هست هر سطری رو که باز کنی یک تب تو مروگر باز میشه و تو اون تب باید یک مشخصه رو چک کنه اگه بدرد خورد سیوکنه در غیر اینصورت بره مورد بعدی امکان طراحی اینجور رباتی هست

  • یوسف می‌گوید:

    سلام خسته نباشید
    من میخام داخل گوگل یک سایت بزنم که بتونم کالا هارو اونجا به فروش بزارم
    مثلا داخل گوگل کروم بزنن (کانفینگ) بعد سایت من بیاد بالا و مردم از اونجا بتونن کانفینگ خودشون رو خرید کنن
    لطفا راهنماییم کنید ممنونم

    • با سلام
      شما نیاز به یک سایت اینترنتی دارید که بتواند محصولات شما را به صورت آنلاین به فروش برساند. قدم بعدی معرفی سایت به گوگل است که در فهرست نتایج سایت شما را هم نشان بدهد و قدم سوم انجام فعالیت‌های سئو برای بالا بردن رتبه سایت است طوری که بالاتر از رقبا نمایش داده شود. کار سئو بسته به میزان رقابت روی آن کلمه ممکن است مشکل باشد و چندین ماه زمان نیاز داشته باشد تا به نتیجه برسد.

  • با سلام و وقت بخیر
    میخواستم بدونم ایا امکان ساخت ربات دانلود وجود داره یا خیر؟؟
    میخواستم به طور اتوماتیک از سایتی مثل اوانتو یا شاتر استاک بره تو یه دسته مثلا دسته عکس ها و جایی که خودم براش تعیین کنم و دانلود انجام بده البته اشترک قانونی دانلود تمام سایت ها رو دارم فقط میخواستم عملیات دانلود رو انجام بده و روی هارد ذخیره کنه اطلاعات رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱