طراحی سایت با php( پی اچ پی )

php محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای طراحی سایت است. زبان php یکی از معدود زبان‌هایی است که به طور خاص برای طراحی سایت ایجاد شده است.

برنامه نویسی سایت با php

مفسر php رایگان و متن‌باز( Open Source ) است و در محیط‌های لینوکس و ویندوز با کیفیت بالا توانایی سرویس‌دهی دارد. بنابراین استفاده از آن در کنار وب‌سرورهای آپاچی و IIS مقدور است.

زبان php با سرعت زیادی در حال توسعه است. با این حال سازگاری نگارش‌های جدید با نگارش‌های قدیمی تا حد بسیار زیادی که کمتر در زبان‌های دیگر قابل مشاهده است، حفظ می‌شود. معنی سازگاری با نسخه‌های قدیمی این است که برنامه‌های نوشته شده برای نگارش‌های قدیمی php با کمترین تغییرات یا بدون تغییرات می‌توانند در نگارش‌های جدید php نیز اجرا شوند.

انجام تغییرات کم به معنی کاهش هزینه‌ها در آینده و بهرمندی از آخرین فناوری‌ها، بیشترین سرعت و بیشترین امنیت به آسانی و با صرف انرژی و وقت کم است.

آمار طراحی سایت با php

در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تمامی سایت‌های طراحی شده و موجود روی اینترنت با زبان php طراحی شده‌اند. این درصد بالا بدون شک به دلیل مزیت‌های این زبان به سایر گزینه‌های موجود است. البته طراحی سایت‌های مختلف بسته به نیازمندی‌های پروژه در حالت‌های خاص ممکن است نیازمند استفاده از زبانی غیر از php باشد که تشخیص و انتخاب آن به تجربه و دانش نیازمند است.

طراحی سایت با php

بسیاری از سایت‌های اینترنتی که با زبان php ایجاد شده‌اند، به صورت غیرمستقیم با این زبان در ارتباط هستند. برای مثال در حدود ۲۶ درصد تمامی سایت‌های موجود روی اینترنت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس که با زبان php توسعه پیدا کرده، در حال فعالیت هستند.

طراحی سایت با php یا CMS

اغلب نیازهای طراحی سایت با استفاده از CMSها قابل انجام هستند. با این حال در برخی موارد که نیازمندی‌های پروژه خارج از محدوده‌ی توانایی‌ها و ویژگی‌های سیستم‌های مدیریت محتوا باشد، نیاز به برنامه‌نویسی اختصاصی سایت با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی حس می‌شود.

زبان php به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی وب یکی از بهترین گزینه‌ها در این شرایط به حساب می‌آید.

فریم ورک‌های برنامه نویسی php

برای بهبود کیفیت، امنیت، سرعت و کارایی برنامه‌ها و سایت‌های نوشته شده با php، ابزارهایی با نام فریم‌ورک ایجاد شده‌اند که توسعه‌دهندگان و کاربران را در رسیدن به مقاصد فوق در هنگام طراحی سایت با php یاری می‌رسانند. این ابزارها به صورت پیوسته در حال توسعه و بهبود هستند و در نتیجه استفاده از آن‌ها سبب می‌شود به‌روزرسانی سایت و کتابخانه‌های استفاده شده در آن بسیار آسان باشد.

استفاده از فریم‌ورک علاوه بر اینکه کار طراحی سایت را سرعت می‌دهد، باعث استاندارد‌سازی و افزایش کیفیت و آسان‌تر شدن توسعه‌ی سایت در آینده می‌شود. ما در روکا از فریم‌ورک لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم.

ابزارهای مورد نیاز برای طراحی سایت در کنار php

php یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است و به تنهایی برای طراحی سایت کافی نیست. علاوه بر زبان php که در طراحی سایت نقش هسته را ایفا می‌کند، استفاده از ابزارها و زبان‌های دیگر برنامه نویسی برای ایجاد و طراحی یک سایت با کیفیت مورد نیاز هستند. برخی از این ابزارها عبارتند از: HTML، CSS، Javascript، jQuery، طراحی گرافیکی با نرم‌افزارهای مربوط مانند فتوشاپ و تنظیمات وب‌سرور مانند آپاچی.

HTML شیوه‌ای از کدگذاری اطلاعات است که محتوا و ساختار اصلی سایت را شکل می‌دهد. CSS زبانی است که به این ساختار و محتوا رنگ و طرح و شکل زیبا می‌دهد، Javascript زبانی است که این بخش‌ها را از حالت ایستا به پویا تبدیل می‌کند و jQuery ابزاری است که کیفیت و سرعت برنامه‌نویسی با Javascript را بهبود می‌بخشد.

با در کنار هم قرار گرفتن منطقی و بهینه‌ی تمامی این ابزارها، یک سایت حرفه‌ای که هسته‌ی php را در خود جای داده است می‌تواند آماده‌سازی و قابل استفاده شود.

ویژگی‌های php

php به صورت سنتی به دلیل اینکه مستقیما از روی سورس اجرا می‌شود اندکی در مقایسه با برخی سیستم‌های دیگر سرعت کمتری دارد. این نقیصه توسط فیسبوک با توسعه‌ی HipHop تا حدود زیادی برطرف شده. همچنین از نگارش ۷ و ۷.۲ به بعد، بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای روی این زبان به انجام رسیده که سبب شده‌اند سرعت آن به صورت چشم‌گیری افزایش یابد.

به دلیل فراگیر بودن زبان php، توسعه‌ی سایت یا نرم‌افزار با این زبان، در آینده با آسانی بیشتری همراه خواهد بود. یافتن متخصصین زبان php برای توسعه یا تغییرات یک سایت یا پروژه‌ی php همیشه به آسانی امکان‌پذیر خواهد بود.

نگارش‌های جدید زبان php با پشتیبانی از سیستم برنامه‌نویسی شیء گرا، توسعه‌پذیری بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند و به همین دلیل فریم‌ورک‌های php متعددی نیز توسعه یافته‌اند که می‌توانند در هنگام طراحی سایت با php مورد استفاده قرار گیرند.

زبان‌های دیگر قابل استفاده برای طراحی سایت

هرچند بیشتر سایت‌های موجود در اینترنت با زبان php توسعه پیدا کرده‌اند ولی php همیشه بهترین گزینه برای طراحی سایت جدید به حساب نمی‌آید. بسته به شرایط پروژه و نیازمندی‌های آن ممکن است برای بعضی پروژه‌ها زبان‌ها و روش‌های دیگر برنامه‌نویسی گزینه‌ی بهتری به حساب آیند. انتخاب میان تکنولوژی و زبان مناسب برای طراحی سایت سفارشی، به تخصص همزمان در فناوری‌های مختلف نیازمند است تا بتوان مزایا و معایب هر یک را به صورت بی‌طرفانه و تنها با در نظر گرفتن نیازمندی‌های پروژه تحلیل و بر اساس آن به نتیجه‌ی بهینه دست پیدا کرد.
در انتخاب زبان و روش برنامه‌نویسی، تنها عامل مورد توجه، نیازمندی‌های پروژه و توانایی‌ها و ویژگی‌های زبان برنامه‌نویسی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. از عوامل مهم دیگر، قابلیت توسعه و هزینه‌ی تعمیر و نگهداری پروژه در آینده است که می‌بایست در تصمیم‌گیری با وزن مناسب لحاظ گردند.

برخی از زبان‌های متداول دیگر که در طراحی سایت اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • ASP.NET
  • python
  • Java
  • Javascript(ECMAScript)

برای بررسی امکانات php در مقایسه با ASP.NET اینجا کلیک کنید.

طراحی سایت حرفه‌ای با php

برای پیاده‌سازی سایت‌های تخصصی یا حرفه‌ای لازم است که کار به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شود. زبان php با توجه به توسعه‌های اخیر و همچنین وجود فریم‌ورک‌های قدرتمند مثل لاراول و کتابخانه‌های غنی برنامه‌نویسی، ابزاری مناسب برای پیاده‌سازی سایت‌های حرفه‌ای و تخصصی به شمار می‌رود.

برای طراحی وب سایت با زبان php‌ به صورت اختصاصی، لازم است تا متخصصین خبره‌ی این زبان را پیدا کنید. زیرا زبان یا فریم‌ورک به تنهایی کاری انجام نمی‌دهد و فقط یک ابزار است که در دست افراد ماهر می‌تواند شما را به اهداف مورد نظر برساند.

قیمت طراحی سایت با php

با توجه یه اینکه نیازمندی‌های هر پروژه برای برنامه‌نویسی متفاوت است و در نتیجه زمان و تخصص متفاوتی برای اجرای آن مورد نیاز است، قیمت طراحی سایت با php پس از بررسی نیازمندی‌ها و برآورد زمان مورد نیاز جهت برنامه‌نویسی قابل تعیین می‌باشد.

جهت برآورد هزینه طراحی سایت با php جزئیات پروژه‌ی مورد نظر خود را با ما در میان بگذارید تا پس از بررسی، نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان به شما اعلام نماییم.

سفارش طراحی سایت با php

اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترتنی جدید یا یک سایت اینترنتی جدید طراحی کنید و زبان php را برای ادامه کار انتخاب کرده‌اید، برای مشاوره رایگان و تعیین ابعاد پروژه‌های مختلف برنامه‌نویسی و طراحی سایت، با ما تماس بگیرید.

۲ نظر در مورد «طراحی سایت با php( پی اچ پی )»

  • سلام وقت بخیر
    برای انجام پروژه دانشجویی باید با استفاده از php و my sql یک سایت طراحی کنم.
    از چه منبعی برای یادگیری می تونم استفاده کنم؟

    • با سلام
      حتما در دانشگاه مطالب اولیه را به شما آموزش داده‌اند. برای پیشرفت بیشتر می‌توانید از فیلم‌های آموزشی و کتاب و جستجوی اینترنت استفاده کنید
      اگر زبان انگلیسی را به خوبی بدانید، منابع بیشتر و بهتری در دسترس شما خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱