طراحی سایت داینامیک یا پویا

طراحی سایت داینامیک یا طراحی سایت پویا عبارتی است که مشخص می‌کند سایت طراحی شده، قابلیت به‌روزرسانی توسط مصرف‌کننده را دارا است. طراحی سایت داینامیک در برابر طراحی سایت استاتیک یا طراحی سایت ایستا قرار می‌گیرد.

طراحی سایت داینامیک - Dynamic Webdesign

در طراحی سایت داینامیک، کاربر سیستم می‌تواند وارد بخش مدیریت سایت شود و به دلخواه خود تغییراتی در آن اعمال نماید. این تغییرات می‌تواند شامل درج محتوای جدید، ویرایش و حذف محتواهای وارد شده، ایجاد صفحات جدید، تغییر محل و تعداد منوهای سایت، تغییر تصاویر، تغییر ماژول‌های قرار گرفته در بخش‌های مختلف سایت و تغییراتی از این دست است.

در مقابل طراحی سایت استاتیک، این امکانات را در اختیار مصرف‌کننده قرار نمی‌دهد و انجام کوچک‌ترین تغییرات می‌بایست توسط طراح سایت به انجام برسند.

امروزه با متداول‌شدن سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال، طراحی سایت ایستا منسوخ شده است.

چنانچه سایت طراحی شده، پویا یا داینامیک نباشد، محتوای وارد شده، به دلیل دشوار بودن تغییرات و اصلاحات، روزآمدی خود را از دست خواهد داد و سایت در زمانی کوتاه غیرقابل استفاده خواهد شد.

از طرف دیگر با بالاگرفتن رقابت در بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوایی، در اختیار داشتن یک سایت پویا که به طور مستمر به‌روزرسانی می‌شود و مقالات و اخبار جدید به آن افزوده می‌گردد، از پیش‌نیازهای موفقیت در این رقابت به شمار می‌رود.

علاوه بر سیستم‌های مدیریت محتوا، امکان ایجاد سایت‌های پویا در سیستم‌های سفارشی نیز فراهم است. در این سیستم‌ها، بخش‌های مهم که می‌بایست توسط کاربر به روزرسانی شوند، در هنگام برنامه‌نویسی به صورت پویا توسعه پیدا می‌کنند تا مصرف‌کننده‌ی نهایی بتواند به آسانی وارد بخش مدیریت سایت شود و بخش‌های دلخواه را بسته به نیاز به روزرسانی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱