طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس در حدود ۶۰ درصد سایت‌های طراحی شده با CMS را به خود اختصاص داده است. در چنین شرایطی، اضافه کردن امکانات فروشگاه اینترنتی به سایتی که قبلا با وردپرس طراحی شده است یا در سناریویی دیگر، طراحی یک سایت اطلاع‌رسانی جدید با امکانات فروشگاهی در بسیاری از موارد با وردپرس گزینه‌ای غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود.

وردپرس

هرچند وردپرس به صورت پیش‌فرض دارای امکانات فروشگاهی نیست ولی سیستمی قابل توسعه است و اضافه کردن امکانات جدید به آن با استفاده از افزونه‌های مختلف امکا‌ن‌پذیر است.

در زمینه‌ی طراحی فروشگاه اینترنتی نیز، چندین افزونه برای اضافه کردن امکانات فروش محصولات مجازی و فیزیکی برای وردپرس وجود دارند که در این نوشته محبوب‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم نمود.

ووکامرس

ووکامرس شناخته‌شده ترین افزونه برای طراحی سایت فروشگاه وردپرسی است. برآورد می‌شود بیش از ۱۰ میلیون فروشگاه اینترنتی، خدمات فروش کالا و محصولات دیجیتال خود را با ووکامرس به مشتریان ارائه می‌نمایند.

ووکامرس دامنه‌ی وسیعی از امکانات برای فروش کالا را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌توان از صدها افزونه‌ی رایگان و تجاری برای اضافه کردن یا تغییر دادن امکانات پیش‌فرض ووکامرس بهره‌گیری نمود.

WooCommerce

ووکامرس می‌تواند برای فروش محصولات دانلودی( دیجیتالی ) به کارگرفته شود. همچنین امکانات متعددی برای دسته‌بندی و نمایش محصولات و ارائه‌ی گزارش‌های عملکرد فروشگاه در بخش مدیریت برای شما فراهم می‌کند.

یکپارچه‌سازی ووکامرس با سیستم‌های خارجی دیگر توسط WooCommerce API امکان‌پذیر است. برای مثال می‌توان محصولات درج شده در سیستم فروش داخلی شرکت را به صورت خودکار در ووکامرس نیز درج نمود. یا با این قابلیت می‌تواند همزمان با ثبت محصولات و تغییرات در یک فروشگاه، همین تغییرات را در چندین فروشگاه دیگر نیز به صورت مشابه تکرار نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ووکامرس اینجا کلیک کنید.

Easy Digital Downloads

EDD یا Easy Digital Downloads محبوب‌ترین فروشگاه‌ساز تحت وردپرس برای فروش محصولات دانلودی است. امکان فروش کلیه محصولات دیجیتالی از جمله فایل، مجوز استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های آنلاین در این افزونه وجود دارد. با توجه به تمرکز تخصصی این افزونه روی محصولات دیجیتال، استفاده از سایر سیستم‌ها که به صورت جانبی از محصولات دانلودی پشتیبانی می‌کنند عملکرد مشابه EDD را نتیجه نخواهد داد.

Easy Digital Downloads

EDD نیز مانند ووکامرس با کمک افزونه‌های وردپرس قابلیت توسعه و اضافه شدن امکانات را دارا می‌باشد.

Magento WordPress Integration

علاوه بر سیستم‌های فروشگاهی که در دل وردپرس فعالیت می‌کنند، استفاده از سیستم‌های فروشگاهی تخصصی مانند مجنتو نیز در کنار وردپرس امکان‌پذیر است. افزونه‌ی Magento WordPress Integration ابزاری است که برخی از امکانات موجود در فروشگاه‌ساز مجنتو را در وردپرس ادغام می‌کند.

Magento in WordPress

استفاده از این افزونه، تمامی امکانات مجنتو را به وردپرس منتقل نمی‌کند و با کمک این افزونه، نیاز به مراجعه به سیستم مجنتو برای تکمیل خرید، برطرف نخواهد شد.

با این وجود یکپارچه سازی برخی امکانات هسته‌ی مجنتو در وردپرس و نمایش برخی موجودیت‌های فروشگاه می‌تواند ابزاری مناسب برای فعالیت همزمان وردپرس و مجنتو به شمار آید.

WordPress Download Manager

این افزونه به صورت پیش‌فرض برای دانلود فایل طراحی شده است ولی با اضافه کردن افزونه‌های جانبی آن می‌توانید از یک فروشگاه فایل با امکانات گسترده بهرمند شوید.

امکاناتی مثل کوپن‌ها، درگاه بانک، محاسبه مالیات، صدور صورتحساب، گزارش‌ها و … در این افزونه تعبیه شده است.

PrestaShop Integration

فروشگاه‌ساز PrestaShop نیز یکی از سیستم‌های قدرتمند برای طراحی سایت فروشگاهی به شمار می‌رود. با کمک افزونه‌ی PrestaShop Integration، امکان یکپارچه‌سازی برخی از امکانات پرستاشاپ با وردپرس امکان‌پذیر می‌شود.

PrestaShop

همانند آنچه در مورد مجنتو گفته شد، استفاده از افزونه جایگزینی برای مراجعه به فروشگاه پرستاشاپ جهت تکمیل فرآیند خرید نیست و تنها نمایش برخی منابع موجود در پرستاشاپ در سایت طراحی شده با وردپرس امکان‌پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱