فارسی سازی پیام‌های Contact Form 7 در طراحی سایت وردپرس

افزونه‌ی Contact Form 7 برای وردپرس با بیش از ۳ میلیون نصب فعال، از مشهورترین افزونه‌های دنیای وردپرس به شمار می‌رود. در مقاله‌ی قبلی روش استفاده از افزونه‌ی فرم تماس در سایت‌های دوزبانه را بررسی نمودیم.

Contact Form 7

در این نوشته قصد داریم روشی آسان و سریع برای فارسی‌سازی پیام‌های این افزونه که به صورت معمول به زبان انگلیسی هستند، به شما معرفی کنیم.

برای انجام این کار، از نرم‌افزار phpMyAdmin روی هاست استفاده می‌کنیم.

۱- پیدا کردن شناسه‌ی فرم تماس هدف

با توجه به اینکه پیام‌های نمایش داده شده برای هر فرم تماس به صورت جداگانه قابل تغییر و نگهداری هستند، ابتدا لازم است شناسه‌ی فرم مورد نظر را بیابیم. برای این کار به فهرست فرم‌ها مراجعه نمایید و شناسه‌ی فرم را از مقدار مقابل id در جدول پیدا کنید:

شناسه فرم تماس ۷

۲- مراجعه به phpMyAdmin و جدول postmeta

به پنل هاست مراجعه کنید و phpMyAdmin را اجرا کنید یا اگر روی لوکال هاست فعالیت می‌کنید، این نرم‌افزار را مستقیما در مرورگر خود باز کنید.

ابتدا پایگاه داده‌ی وردپرس را بیابید و سپس جدول postmeta را در آن باز کنید.

به بخش Search در بالای صفحه مراجعه کنید و شناسه‌ی فرم تماس را که قبلا پیدا کردید، مقابل post_id بنویسید و جستجو را انجام دهید.

۳- تغییر متن‌ها به فارسی

اگر شناسه‌ی فرم تماس را به درستی وارد کرده باشید، در لیست نتایج، در ستون meta_key عبارت «‎_messages» را مشاهده خواهید کرد.
مقدار مقابل این فیلد را با کمک گزینه‌ی ویرایش به عبارت زیر تغییر دهید( توجه: از ویرایش این عبارت خودداری کنید، در صورت نیاز به ویرایش به بخش مدیریت وردپرس مراجعه نمایید تا از خراب شدن تنظیمات فرم تماس جلوگیری شود )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱