فروشگاه اینترنتی مکمل حیاتی فروش سنتی

مطابق آمار جهانی، در سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۰ درصد کاربران اینترنت، حداقل یک بار خرید اینترنتی را تجربه کرده‌اند. همچنین برآورد می‌شود در این سال گردش مالی تجارت آنلاین به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است. مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم تا سال ۲۰۱۸ به ۱.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

فروشگاه اینترنتی

روند تبدیل تجارت‌های سنتی به تجارت آنلاین و استفاده از خریدهای اینترنتی به جای خریدهای سنتی بر کسی پوشیده نیست. و کسب و کارهایی که نتوانند خود را با این تغییر اساسی هماهنگ کنند، محکوم به شکست خواهند بود.

فروش اینترنتی شامل فروش B2B یا بنگاه‌به‌بنگاه و B2C یا خرده فروشی است. در هر دو بخش نقش اینترنت رو به روز پررنگ‌تر از گذشته می‌شود.

فروشگاه‌های جدید اینترنتی

فروشگاه‌های سنتی اینترنتی فرآیندهایی کم و بیش با تقلید از فروش سنتی را به مشتریان ارائه می‌کردند. این فرآیندهای سنتی گاهی با نیازهای موجود در فضای اینترنت همخوانی ندارند و به همین دلیل نسل جدید فروشگاه‌های اینترنتی با فرآیندها و خدمات و ارزش افزوده‌ای بیشتر در حال ایجاد هستند.

برای مثال پیش‌بینی خریدهای مشتریان پیش از آنکه عملا خریدی صورت پذیرد و ارسال کالا به نزدیک محل خرید و همچنین ارسال کالا با استفاده از پهباد یا هواپیمای بدون سرنشین از جمله‌ی این تغییرات خواهند بود.

پیش از اینکه ناچار شوید، رویه‌های خود را تغییر دهید

کسب و کارهایی که نتوانند به موقع تغییرات بازار را درک کنند و خود را با آن هماهنگ کنند، به ناچار شکست خواهند خورد و سهم خود را به افرادی می‌دهند که به موقع توانسته‌اند این تغییرات را کشف کنند.

دو شرکت بزرگ نوکیا و کداک از جمله بهترین مثال‌هایی هستند که در سال‌های اخیر از عدم هماهنگ شدن با دنیای مدرن، شکست‌های سنگینی را متحمل شدند. این شرکت‌ها زمانی پرچمدار موضوع فعالیت خود بودند ولی با تغییرات سریع فناوری هماهنگ نشدند و به سادگی رو به ورشکستگی و سقوط حرکت کردند.

خدمات فروش اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی در کنار فروش سنتی، ابزاری است که می‌تواند شیوه‌ای برای موفقیت به حساب آید. در اختیار داشتن سیستم فروش و توزیع سنتی یک امتیاز بسیار مهم در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به شمار می‌رود و افرادی که این مزیت نسبی را در اختیار دارند یک قدم بزرگ از افرادی که بدون پشتوانه و زیرساخت فروش اقدام به طراحی سایت فروشگاهی می‌کنند، جلوتر هستند.

بنابراین اگر از جمله فروشندگان سنتی هستید، اگر از نیروی فنی مناسب بهره‌گیری کنید، شانس موفقیت شما نسبت به افرادی که به تازگی می‌خواهند یک فروشگاه اینترنتی را ایجاد کنند، بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *