مشکل جدی در ثبت دامنه‌های بین‌المللی

شرکت بزرگ ریسلو( Resello ) که به دلیل ارائه‌ی نمایندگی فروش دامنه‌های بین‌المللی در ایران به خوبی شناخته شده است، به تازگی محدودیت‌های جدیدی را برای افرادی که با آدرس یا شماره تلفن ایران اقدام به ثبت دامنه نمایند، اعمال کرده است.

ریسلو - resello

محدودیت‌های جدید شامل ثبت دامنه‌های جدید و تمدید دامنه‌هایی است که قبلا ثبت شده است. بنابراین صاحبان دامنه‌های بین‌المللی در زمان تمدید دامنه‌ای که قبلا با شرایط فوق به ثبت رسیده، ممکن است مالکیت دامنه‌ی خود را از دست بدهند که مشکلی بسیار بزرگ و جدی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه اغلب قریب به اتفاق شرکت‌های ایرانی برای خرید دامنه با این شرکت طرف می‌باشند، مشکل بسیار جدی و پر اهمیت خواهد بود.

راه حل مشکل چیست ؟

خوشبختانه تا قبل از زمان تمدید دامنه‌های قدیمی، مشکلی در مالکیت دامنه‌های ثبت شده وجود ندارد و امکان انتقال این دامنه‌ها به شرکت‌های دیگر وجود دارد.

به همین منظور اگر شرکت هاستینگ یا ثبت‌کننده‌ی دامنه‌ی شما قرارداد جدیدی با یکی دیگر از فروشندگان بزرگ دامنه منعقد کند، به سادگی و با هزینه‌ای اندک، پیش از به پایان رسیدن مهلت تمدید، می‌توانید دامنه‌ی خود را به شرکتی دیگر انتقال دهید.

سودجویان در کمین هستند !

متاسفانه همزمان با ایجاد این مشکل، عده‌ای از افراد سودجو نیز، اقدام به ارسال ایمیل‌های هرزنامه برای دارندگان دامنه‌های بین‌المللی نموده‌اند. این افراد در ایمیل از صاحبان دامنه می‌خواهند که دامنه‌هایشان را به نمایندگی آن‌ها منتقل کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از این افراد ناشناس و بدون سابقه هستند، انتقال دامنه که در حالت معمول هم با ریسک‌هایی همراه است، در معرض ریسک بزرگتری قرار خواهد گرفت.

چگونه ریسک را کاهش دهیم ؟

اگر سایتی دارید که خدمات آن مربوط به کاربران داخلی است، بهتر است از دامنه‌های کشوری با پسوند ir برای میزبانی سایت خود استفاده کنید. این دامنه‌ها مشکلاتی از جنس فوق را ندارند و در صورت ایجاد مشکل نیز به دلیل دسترسی مستقیم به شرکت ثبت کننده، مشکلات به آسانی و سرعت زیاد قابل رفع هستند.

اگر می‌خواهید از دامنه‌های بین‌المللی مانند com و org نیز استفاده کنید، بهتر است این دامنه به صورت Redirect به دامنه‌ی اصلی یا یک نام جایگزین برای آن باشد تا در آینده و در صورت رخداد مشکلاتی که احتمال آن باز هم وجود دارد، کمترین آسیب را تحمل کنید.

همچنین اگر امکانات مورد نیاز برای شما فراهم است، می‌توانید ثبت دامنه‌ها را با آدرس و شماره تلفن‌هایی خارج از ایران به انجام برسانید تا امنیت دارایی‌های معنوی شما افزایش پیدا کند.

نکات مهم در انتخاب شرکت برای ثبت دامنه

علاوه بر مشکلاتی که ثبت دامنه به صورت عادی ممکن است داشته باشد، شرکت‌های متعدد و خرده‌ای نیز وجود دارند که با تهیه‌ی نمایندگی اقدام به ثبت دامنه می‌کنند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد دامنه و ارتباط آن با کسب و کار و تجارت، لازم است تا در هنگام ثبت دامنه‌ها حتما شرکت‌های با سابقه‌ی زیاد و دارای مشتریان متعدد را انتخاب کنید.
این شرکت‌ها تجربه‌ی کافی و نیروهای لازم برای رفع مشکل در چنین شرایطی را دارا هستند و می‌توانند در کمترین زمان، راه‌حل‌های قابل استفاده را پیش‌پای شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱