مفاهیم سئو در Google Search Cosole

در بخش آمار سئو( Search Analytics ) و برخی دیگر از بخش‌های آماری گوگل ممکن است با واژه‌های زیر که تعیین کننده‌ی درصد موفقیت سئو سایت هستند، مواجه شوید. در ادامه این واژه‌ها و معنی و کاربرد هر یک را شرح خواهیم داد.

Impressions

تعداد دفعاتی که لینک سایت شما در نتایج جستجو توسط یک کاربر مشاهده شده است. این تعداد شامل تعداد نمایش‌های AdWords نمی‌شود. همچنین امکان مشاهده‌ی آمار تفکیکی بر اساس کشور جستجو کننده، نوع ابزار مورد استفاده برای جستجو و تعداد نمایش بر اساس هر عبارت کلیدی وجود دارد.

Clicks

تعداد کلیک‌های انجام شده روی نتایج سایت شما در جستجوی گوگل، تعداد کلیک‌ها روی نتایج AdWord در این بخش به نمایش در نمی‌آید.

Average Position

محل میانگین نتایج سایت شما در جستجوی گوگل. چنانچه چند نتیجه از سایت شما در جستجوی گوگل به نمایش درآید، بالاترین رتبه در این قسمت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای مثال اگر برای سایت شما در دو کلمه در گوگل قابل مشاهده است و برای کلمه‌ی اول در جایگاه( ۱ و ۴ ) و برای کلمه‌ی دوم در جایگاه ( ۲ و ۵ ) قرار دارد، جایگاه میانگین آن مساوی ( ۱ + ۲ ) تقسیم بر دو مساوی ۱.۵ خواهد بود.

CTR

تعداد کلیک‌های انجام شده روی نتایج جستجوی سایت شما تقسیم بر تعداد نمایش‌ها ضربدر ۱۰۰. به عبارت دیگر CTR عبارتی است که مشخص می‌کند چند درصد از کاربرانی که لینک سایت شما را دیده‌اند، روی آن کلیک کرده‌اند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱