اینماد( نماد اعتماد الکترونیک ) چیست؟

در خریدهای اینترنتی که وجه آن‌ها به صورت آنلاین و با مراجعه به سایت بانک‌ها به انجام می‌رسد، کسب اعتماد پیش از پرداخت وجه الزامی است. زیرا این احتمال وجود دارد که فرد فروشنده خواسته یا ناخواسته وجه را دریافت کند و کالا را برای خریدار ارسال نکند.

نماد اعتماد الکترونیک

اینماد چیست ؟

برای کسب اعتماد در شرایط فوق، وزارت صنعت معدن و تجاری قوانینی برای ارزیابی اعتبار فروشندگان اینترنتی تعریف نموده است. مطابق این قوانین، فروشندگان اینترنتی می‌بایست دارای نام و نشان شناخته شده، نشانی و اطلاعات تماس قابل دسترس و چندین معیار دیگر را دارا باشند.

پس از بررسی شرایط فوق در دوره‌های زمانی منظم، اینماد( نماد اعتماد الکترونیک )به صاحبان فروشگاه اینترنتی اعطا می‌شود. نماد دریافت شده می‌بایست در صفحه‌ی نخست سایت، و در محلی که برای خریداران قابل رویت باشد قرار بگیرد.

خریداران با کلیک روی نماد اعتماد الکترونیک( اینماد ) به سایت وزارت صنعت معدن و تجارت هدایت می‌شوند که در آن صفحه می‌توانند اطلاعات فروشنده را مشاهده کنند.

نماد اعتماد الکترونیک

هرچند در اختیار داشتن اینماد تضمین ۱۰۰درصدی برای اعتبار فروشنده به حساب نمی‌آید ولی تا حد بسیار زیادی سبب می‌شود خریدار برای پرداخت وجه آنلاین آرامش خیال بیشتری داشته باشد.

در حال حاضر بانک‌های عامل برای پرداخت الکترونیک، تنها با اشخاص و شرکت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک را دریافت نموده باشند، قرارداد پرداخت الکترونیک امضا می‌کنند.

اینماد بدون ستاره چیست ؟

اینماد بدون ستاره راه حلی برای کسب و کارهای خرد (با تراکنش کمتر از ۵۰ عدد و مجموع مبلغ تراکنش کمتر از ۵۰ میلیون تومان در ماه) است که به آن‌ها اجازه می دهد تا بدون طی مراحل کامل دریافت اینماد، نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند.

مزایای اینماد بدون ستاره

  • فرآیند دریافت آسان و سریع (حدود ۱۰ دقیقه)
  • هزینه کمتر (۵۰ هزار تومان در سال)
  • بدون نیاز به احراز هویت حضوری
  • امکان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

محدودیت های اینماد بدون ستاره

  • فقط برای کسب و کارهای خرد
  • امکان ارتقا به اینماد معمولی در صورت افزایش تعداد و مبلغ تراکنش‌ها

اطلاعات لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد به دو صورت برای شخصیت حقیقی و شخصیت حقوقی( شرکت و سازمان ) قابل ثبت است. در صورتی که بخواهید نماد اعتماد را به صورت شخصی دریافت نمایید، لازم است تا اطلاعات اولیه شخصی مانند نام و نام خانوادگی و اسناد هویتی خود مانند کارت ملی و نشانی محل زندگی را در سایت ثبت نمایید.

دریافت نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد به صورت شرکتی مستلزم ارسال مدارک هویتی شرکت مانند اساسنامه، شماره ثبت شرکت، روزنامه رسمی و برخی مدارک دیگر خواهد بود. ثبت اطلاعات به صورت شرکتی یا شخصیت حقوقی، سبب افزایش اعتبار برای سایت شما خواهد شد. زیرا مراجعین به سایت شما می‌توانند اطلاعات ثبت شده توسط شما را در سایت اینماد مشاهده نمایند.

پس از ثبت اطلاعات شخصی و اولیه، اطلاعات مربوط به سایت و دامنه می‌بایست در سایت اینماد به ثبت برسند. فهرست آخرین مدارک مورد نیاز برای ثبت نماد اعتماد الکترونیک را می‌توانید در سایت اینماد مشاهده نمایید.

رتبه‌بندی اینماد( یک ستاره تا پنج ستاره ) چگونه است ؟

نماد اعتماد الکترونیک بسته به موجود بودن موارد خواسته شده در سایت اینماد در رتبه‌های یک ستاره تا پنج ستاره به سایت‌های اینترنتی اعطا می‌شود. وارد کردن حداقل اطلاعات الزامی، سبب دریافت نماد یک ستاره خواهد شد. برای دریافت نماد دو ستاره لازم است تا سایت شما از پروتکل ایمن https پشتیبانی نماید.

بسته به نوع کسب و کار، موارد درخواستی در رتبه‌های بالاتر متفاوت هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌بایست به سایت اینماد مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس با مرکز اینماد

  1. آدرس : تهران – بلوار كشاورز – خیابان شهید نادری – جنب كوچه شهید حجت دوست – پلاک ۱۵ – ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت – مركز توسعه تجارت الكترونیكی صندوق پستی ۶۳۸۵-۱۴۱۵۵
  2. شماره های مرکز تماس : ۱۲۴ داخلی ۵
  3. ارتباط با سامانه احراز تلفن ثابت : ۵۴۶۰۴۰۰۰ (۰۲۱)

پیوندهای کمکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱