کاهش حجم سایت

کاهش حجم سایت یکی از نیازهای اساسی در جلب رضایت مشتریان و موتورهای جستجو برای سئو و بهینه‌سازی بهتر به شمار می‌رود. هر چه حجم سایت کمتر باشد، کاربران زمان کمتری را برای نمایش محتوای سایت منتظر می‌مانند و در نتیجه احتمال رضایتمندی آنان افزایش می‌یابد.

یکی از عامل‌های مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل و تعیین رتبه‌ی سئو سایت، حجم کمتر سایت است. توجه به حجم سایت و سرعت بارگزاری آن به ویژه در هنگام جستجو از طریق موبایل اثر مهمی در افزایش رتبه سایت در گوگل ایفا می‌کند.

تلاش برای کاهش حجم سایت‌های اینترنتی با گسترش استفاده از موبایل‌ها، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به دلیل قیمت بیشتر اینترنت موبایل و کم بودن امکانات سخت‌افزاری این ابزارها، سایت‌هایی با حجم بالا، سبب افزایش نارضایتی بیش از پیش برای این گروه از استفاده کنندگان خواهند شد.

کاهش حجم سایت و محیط زیست

کاهش حجم سایت اثرات زیست محیطی بسیاری نیز به دنبال دارد. کاهش حجم سایت مساوی است با کاهش نیاز به فضای ذخیره‌سازی، کاهش پهنای باند مورد نیاز برای انتقال اطلاعات، کاهش فضای ذخیره‌سازی روی دستگاه گیرنده، کاهش زمان پردازش و در نهایت کاهش زمان صرف شده برای نمایش سایت.

طراحی سایت و محیط زیست

شاید به نظر برسد کاهش چند ده یا چند صد کیلوبایتی حجم سایت اثر ناچیزی خواهد داشت. ولی اگر این مقدار ناچیز را در تعداد استفاده کنندگان از سایت‌های اینترنتی ضرب کنیم، اعداد باورنکردنی به دست خواهد آمد.

با کاهش استفاده از منابع، برق کمتری مصرف می‌شود. امروزه اغلب برق تولیدی در روی کره‌ی زمین از منابع تجدید ناپذیر تهیه می‌شود. تولید و مصرف بیشتر انرژی سبب آلودگی هر چه بیشتر محیط زیست و آسیب به سلامت زندگی نسل‌های آینده خواهد شد.

اثر کاهش حجم سایت بر سرعت سایت

افزایش سرعت و کاهش حجم سایت دو عامل مرتبط با یکدیگر هستند. به عبارت دیگر برای افزایش سرعت سایت، حجم آن تا حد امکان باید کمتر شود. حجم کدهای جاوااسکریپت و CSS علاوه بر افزایش زمان لازم برای دانلود، باعث می‌شوند تا سرعت اجرای صفحات شما نیز کاهش پیدا کند.

سفارش کاهش حجم سایت

بدون شک مزایای کاهش حجم سایت علاوه بر سود کوتاه‌مدت و میان مدت در جذب مشتریان بیشتر، در بلند مدت هم اقدامی مهم در جهت حفظ محیط زیست و طبیعت خواهد بود.

با ما تماس بگیرید تا وضعیت سایت شما را به صورت رایگان آنالیز کنیم و راه حل‌های موجود برای بهینه‌سازی را در اختیار شما قرار دهیم.

یک نظر در مورد «کاهش حجم سایت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱