اصطلاحات سئو

بک لینک

بک لینک چیست ؟

بک لینک یا Backlink به لینک‌هایی گفته می‌شود که در سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند. برای مثال سایت «الف» به سایت «ب» لینک ایجاد می‌کند. این لینک اصطلاحا یک بک‌لینک از سایت «الف» نامیده می‌شود. کاربرد بک‌لینک بک‌لینک اغلب در هنگام فعالیت‌های سئو مورد توجه قرار می‌گیرد. هر چه کیفیت و تعداد سایت‌هایی […]

بیشتر بخوانید...
استفاده از تگ‌های عنوان برای سئو سایت

جدول اصطلاحات سئو

سئو یا SEO کوتاه‌شده‌ی عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است و به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با هدف بهبود جایگاه سایت در فهرست نتایج گوگل به انجام می‌رسند. در ادامه فهرست برخی اصطلاحات به کار رفته در سئو و مفهوم و کاربرد آن را را مشاهده می‌کنید. اصطلاح سئو مفهوم […]

بیشتر بخوانید...
سئو منفی

اصول سئو: Disavow Tool گوگل چیست ؟

یکی از روش‌های افراد خرابکار برای ضربه زدن به سایت‌های رقبا، ایجاد بک‌لینک‌های مخرب برای سئو منفی سایت‌های رقبا به شمار می‌رود. در برخی موارد ممکن است بتوانید با مکاتبه و پیگیری، این گونه لینک‌ها را که اثر منفی روی سئو سایت شما برجای گذاشته‌اند، حذف کنید. ولی در برخی موارد نیز ممکن است قادر […]

بیشتر بخوانید...
بک لینک

لینک‌سازی یا Link Building برای سئو

از ابتدای فعالیت موتورهای جستجو، تعداد، تنوع و کیفیت پیوندهای خارجی به یک وبسایت نشانه‌ای از کیفیت و اهمیت سایت‌های اینترنتی به شمار می‌رفته است. با گذشت زمان از طرفی توان فنی موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت سایت‌ها با کمک روش‌های دیگر افزایش یافته و از طرفی حجم محتوای هرزنامه یا اسپم در اینترنت نیز […]

بیشتر بخوانید...
بک لینک

خرید بک لینک برای سئو و عواقب آن

در این نوشته با اصطلاح بک‌لینک( Backlink ) و بازار سیاه خرید و فروش آن و اثرات مثبت و منفی احتمالی در سئو را بررسی خواهیم کرد. بک لینک چیست؟ بک‌لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که در سایت‌های دیگر قرار گرفته و به سایت شما اشاره می‌کنند. یکی از معیارهای اصلی در کشف اعتبار سایت‌ها […]

بیشتر بخوانید...
سئو سایت

کلمات کلیدی در سئو گوگل

یکی از مهم‌ترین اصول سئو، کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی یا کلیدواژه‌ها، تعیین کننده‌ی موضوع سایت، مطالب، مقالات و اخبار قرار گرفته در صفحات شما هستند. کلمات کلیدی در سئو از دو دید کلی قابل توجه هستند. نخست اینکه با انتخاب صحیح کلمات کلیدی، بازدید سایت شما افزایش می‌یابد و از طرف دیگر با گزینش […]

بیشتر بخوانید...
سندباکس گوگل

سندباکس(Sandbox) گوگل چیست؟

موتورهای جستجو به صورت مستمر در حال بهبود الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت‌ها هستند. همچنین همیشه در تلاشند تا سایت‌های متقلب را که با تکنیک‌های کلاه سیاه سئو قصد فریب دادن موتورهای جستجو را دارند شناسایی و جریمه کنند. یکی از ابزارهای گوگل برای جلوگیری از تقلب در سئو، «سندباکس» است. این ابزار وظیفه دارد قرارگیری سایت‌ها […]

بیشتر بخوانید...
فرار از سایت

Bounce Rate چیست ؟ روش محاسبه و کاهش نرخ فرار سایت

Bounce Rate ( بانس ریت ) یا نرخ فرار یا نرخ پرش درصدی است که در بازاریابی اینترنتی محاسبه می‌شود و کاربرد دارد. این درصد نشان می‌دهد که چه تعداد از کاربران وارد شده به یک سایت، بدون رفتن به صفحات دیگر، سایت را ترک می‌کنند. میانگین نرخ پرش (Bounce Rate) در سال ۲۰۲۴ حدود […]

بیشتر بخوانید...
سایت الکسا

الکسا( Alexa ) چیست ؟

به‌روزرسانی ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - سایت الکسا اعلام کرد که تا تاریخ یکم می ۲۰۲۲ برابر با یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ به کار خود پایان می‌دهد. توضیحات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است ولی به نظر می‌رسد با توسعه‌ی ابزارهای تخصصی‌تر رتبه‌بندی و بررسی وضعیت سئو، الکسا در حال از دست دادن مشتریان خود است […]

بیشتر بخوانید...
Google Webmaster Tools

مفاهیم سئو در Google Search Cosole

در بخش آمار سئو( Search Analytics ) و برخی دیگر از بخش‌های آماری گوگل ممکن است با واژه‌های زیر که تعیین کننده‌ی درصد موفقیت سئو سایت هستند، مواجه شوید. در ادامه این واژه‌ها و معنی و کاربرد هر یک را شرح خواهیم داد. Impressions تعداد دفعاتی که لینک سایت شما در نتایج جستجو توسط یک […]

بیشتر بخوانید...