۱۲ تکنیک سئو کلاه سفید برای بهبود رتبه سئو سایت شما

عوامل موثر در سئو سایت و افزایش بازدید سایت متعدد هستند. شناسایی و انجام تمامی موارد لازم برای بهبود وضعیت یک سایت از نظر عملی امکان‌پذیر نیست. با این حال برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است تا موارد قابل انجام شناسایی و به بهترین شکل ممکن انجام شوند. در این نوشته مجموعه‌ای از تکنیک‌های سئو کلاه سفید که می‌توانند بازدید سایت شما را افزایش دهند و وضعیت سئو سایتتان را بهبود دهند، فهرست خواهند شد.

سئو

تکنیک‌های سئو کلاه سفید تکنیک‌هایی هستند که با استفاده از توصیه‌های ارائه شده توسط موتورهای جستجو و فعالیت‌های علمی و منطقی برای افزایش کاربردپذیری سایت به انجام می‌رسند. این تکنیک‌ها تضمین می‌کنند که وضعیت سئو سایت شما بهبود پیدا کند و از طرف گوگل نیز هدف جریمه یا پنالتی قرار نگیرید.

۱- در ویکیپدیا فعالیت کنید

ویکیپدیا، دایره‌المعارفی است که بسیاری از کاربران، برای یافتن مطالب مورد نظر خود به آن مراجعه می‌کنند. بررسی کنید که کدامیک از زمینه‌های فعالیت شما در ویکیپدیا به خوبی مورد پوشش قرار نگرفته است و مطالب و مقالات مرتبط با فعالیت خود را در آن درج نمایید. سایت شما نیز در این موارد می‌تواند به عنوان یک منبع در انتهای مقالات درج شود.

دقت کنید که این توصیه به معنی خرابکاری در ویکیپدیا که می‌تواند اثرات منفی هم به دنبال داشته باشد نیست. بلکه تنها فعالیت مثبت و علمی و فنی مورد نظر است.

۲- مطالب قدیمی سایت خود را بازبینی کنید و بهبود دهید

در سایت خود افزونه آمارگیر نصب کنید و بررسی کنید که کدام‌یک از مطالب قدیمی بازدید کمی دارند. این گونه مطالب را تکمیل کنید تا نکات جاافتاده و مورد نظر کاربران را پوشش دهد.

همچنین بررسی کنید که کدام‌یک از مقالات قدیمی شما بازدید مناسبی دارند ولی می‌توانند بیش از این نیز به موفقیت برسند. با انجام اصلاحات روی این مقالات، موفقیت خود در سئو را افزایش دهید.

۳- روی عنوان‌ها و کلمات کلیدی بیش از پیش زمان صرف کنید

عنوان مناسب یکی از رازهای مهم موفقیت در سئو است. ممکن است مقالات شما با کیفیت باشند ولی عنوان شما نتواند در صفحه‌ی نتایج گوگل مخاطبین را به خود جلب کند. سعی کنید بهترین عنوان‌ها را برای مطالب خود بیابید.

با بررسی عنوان سایت‌های رقیب و کلمات کلیدی که آن‌ها روی آن فعالیت می‌کنند. همچنین بررسی سایت‌هایی که در گوگل تبلیغ می‌دهند می‌توانید بهترین کلمات و عنوان‌ها را بیابید.

۴- در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

گوگل تنها منبع برای یافتن شما نیست. سعی کنید هر چه می‌توانید از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو و هر محل دیگری که ممکن است مخاطبان شما حضور داشته باشند، استفاده کنید. هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرید علاوه بر اینکه بازدیدهای بیشتری دریافت می‌کنید، احتمال دریافت بک‌لینک واقعی و طبیعی نیز برای شما افزایش خواهد یافت.

۵- محتوای خود را با هدف ایجاد سود برای خواننده بنویسید

هدف شما از نوشت مقالات سایت باید سود رساندن به مخاطبان باشد. کسانی که عنوان مقالات شما را می‌بینند باید حس کنند با خواندن این مقاله ارزش و دانشی ارزشمن را کسب می‌کنند.

عنوان‌های تکراری که در سرتاسر اینترنت موجود هستند نمی‌توانند این حس را به خواننده منتقل کنند. نیاز مخاطب را بشناسید و برای آن نیاز راه حل ارائه کنید.

۶- لینک‌های ورودی و خروجی

یک سایت با کیفیت و یک مطلب با کیفیت علاوه بر اینکه لینک‌های ورودی( بک‌لینک ) خوب و مرتبط را جذب می‌کند، به مطالب مفید و مرتبط دیگر نیز لینک می‌دهد. از لینک دادن به سایت‌های دیگر پروا نداشته باشید و سعی کنید هدف خود را رضایت مشتری قرار دهید. گوگل توانایی دارد این رفتار شما را ارزیابی کند و به آن امتیاز دهد.

۷- صفحاتی که می‌توانند بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشند را تقویت کنید

برخی از صفحات سایت شما در محل‌های پایین صفحه‌ی نخست یا صفحه‌ی دوم گوگل قرار دارند و اگر بتوانند به جایگاه بالاتر برسند، حجم زیادی از بازدید را جذب خواهند کرد. این صفحات را با کمک Google Search Console شناسایی کنید و برای بهبود وضعیت آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانید این مقالات را بازنویسی کنید یا آن‌ها را تبلیغ کنید یا مقالات تکمیلی برای تقویت آن‌ها در سایت خود درج نمایید.

۸- می‌توانید در عنوان‌های خود چند کلمه کلیدی را هدف قرار دهید

لازم نیست هر مطلب شما تنها یک کلمه‌ی کلیدی را هدف قرار دهد. با ترکیب چند کلمه کلیدی می‌توانید ورودی بیشتری جذب کنید و کلمات جانبی را که رقابت سنگینی دارند با این روش تقویت کنید. درج دو یا سه کلمه کلیدی در عنوان همچنین می‌تواند توجه بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب نماید.

۹- صفحات مرجع در سایت خود ایجاد کنید

صفحات مرجع صفحاتی هستند که بهترین سایت‌ها یا بهترین محصولات یا بهترین ارائه کنندگان خدمت را در یک موضوع خاص جمع‌آوری کرده‌اند. کاربران در هنگام انتخاب، به این گونه صفحات توجه زیادی می‌کنند. با ایجاد صفحاتی که بهترین‌ها را لیست می‌کنند، می‌توانید ورودی زیادی جذب کنید و در کنار آن برای خود نیز اعتبار کسب نمایید.

۱۰- محتوای طولانی ایجاد کنید

محتوای کوتاه نشانه‌ای از ناقص بودن و ناکافی بودن اطلاعات را به خواننده و گوگل منتقل می‌کند. سعی کنید بیش از ۱۰۰۰ و بیش از ۱۸۰۰ کلمه مقاله بنویسید.

۱۱- کلمات کلیدی بسازید

کلمات کلیدی جدید بسازید به عبارت دیگر برندسازی کنید. سعی کنید برای ایده‌های خود و محصولات خود نام جدید مشخص کنید. اگر همه چیز به خوبی پیش‌برود و هر یک از این کلمات و این برندها مشهور شوند، شما رتبه‌ی اول در آن‌ها خواهید بود.

۱۲- کلمات کلیدی ناشناخته را کشف کنید

با جستجوی سایت‌های رقیب و سایت‌های تخصصی سئو، کلمات کلیدی که ممکن است از دید شما مخفی مانده باشند را شناسایی کنید. برخی از کلمات ممکن است بازدید بسیار زیادی داشته باشند ولی کمتر شناسایی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *