فهرست مطالب با موضوع «بهینه‌سازی موتور جستجو»

بک لینک

محتوایی تولید کنید که دیگران به آن لینک بدهند

یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت در سئو، تولید محتوایی است که دیگران به آن لینک بدهند. اگر قصد دارید به کار تولید محتوا بپردازید و می‌خواهید مطلب شما طوری باشد که دیگران به آن لینک بدهند، نوع محتوایی که تولید می‌کنید باید دارای نوع و ساختارهای زیر باشد: تصاویر مقایسه‌ها ویدئوها متن جدول و […]

بیشتر بخوانید...
دامنه

چگونه دامنه بخریم ؟

برای داشتن یک سایت اینترنتی علاوه بر مراحل لازم برای طراحی سایت، لازم است تا کارهای دیگری نیز به انجام برسند. خرید هاست و خرید دامنه هم در این مراحل لازم هستند.   دامنه چیست ؟ برای داشتن یک سایت اینترنتی لازم است تا اطلاعات سایت خود را روی یک هاست یا سرور اینترنتی کپی […]

بیشتر بخوانید...
پروتکل وب https

تبدیل آدرس سایت به https با htaccess

همان طور که می‌دانید یکی از عوامل که می‌تواند اثر مثبت روی سئو سایت بر جای بگذارد، استفاده از آدرس‌های https به جای http در سایت است. برای انجام این کار به مراحل مختلفی نیاز است. در این نوشته فرض بر این است که تمامی مراحل لازم شامل خرید گواهی امنیتی، نصب آن، انجام تنظیمات […]

بیشتر بخوانید...
محتوای تکراری

آشنایی با محتوای تکراری و روش‌های جلوگیری از ایجاد آن

محتوای تکراری یا Duplicate Content محتوایی است که بیش از یک بار در سایت قابل مشاهده باشد. این نوع صفحات که محتوایی عینا مشابه یا بسیار نزدیک به یکدیگر دارند، باعث ایجاد سردرگمی برای موتور جستجوگر می‌شوند و موتور جستجو برای نمایش یکی از صفحات به کاربر نیازمند بررسی‌های بیشتر و آزمون و خطا خواهد […]

بیشتر بخوانید...
وبلاگ یا سایت برای سئو

مقایسه وضعیت سئو در وبلاگ‌های رایگان و سایت اینترنتی

راه اندازی وبلاگ در سیستم‌های رایگان مانند بلاگفا، بلاگ، پرشین‌بلاگ، بلاگ‌اسکای و … در سال‌های گذشته بسیار متداول بوده است. موضوعاتی که در این وبلاگ‌ها به آن پرداخته می‌شد، از موضوعات روزمره، دلنوشته، مطالب فنی و علمی و اخبار را شامل می‌شد. به دلیل ارزان بودن راه اندازی این گونه وبلاگ‌ها و توجه بیش از […]

بیشتر بخوانید...
رتبه سئو در کلمات کلیدی

روش صحیح بررسی رتبه سایت در گوگل

اگر دارای سایت اینترنتی باشید و علاقه دارید که از طریق سئو، مشتریان خود را افزایش دهید، حتما هر چند وقت یک بار گوگل را با کلمات کلیدی هدفتان جستجو می‌کنید. گوگل به صورت پیش‌فرض، تلاش می‌کند نتایج شخصی شده برای هر کاربر به نمایش درآورد. به این معنی که اگر شما و دوست شما، […]

بیشتر بخوانید...
دامنه و سئو

مزایای ساخت سایت با پسوند ir

یکی از گام‌های مهم برای طراحی سایت جدید، انتخاب نام دامنه است. بخش مهمی از دامنه نیز پسوند آن است. در این نوشته به مزایای انتخاب پسوند ir برای ایجاد سایت‌های جدید می‌پردازیم. لازم به ذکر است که پسوند ir مخصوص سایت‌های ایرانی می‌باشد. در طرف مقابل، می‌توان از دامنه‌های بین‌المللی مثل com و org […]

بیشتر بخوانید...
عنوان و توضیحات سئو

بهترین طول برای عنوان و توضیحات سئو سایت

طول قابل قبول برای عنوان صفحات سایت و همچنین توضیحات که در گوگل قابل مشاهده هستند در گذر زمان تغییراتی داشته است. معمولا عددهای مثل ۶۰ تا ۷۰ نویسه برای عنوان و عددهای بین ۱۴۰ تا ۳۲۰ نویسه برای توضیحات سئو توصیه می‌شوند. در حال حاضر گوگل حداکثر حروفی که برای عنوان نشان می‌دهد، ۷۰ […]

بیشتر بخوانید...
جعبه نقشه بین نتایج گوگل

سئو محلی چیست و چه ابزارهایی دارد ؟

سئو به صورت عمومی و کلی ممکن است برای بسیاری از کسب و کارها، مفید یا دست‌یافتنی نباشد، برای مثال یک سایت فروشگاهی محصولات خوراکی که در محدوده‌ای کوچک داخل شهر فعالیت می‌کند، نه تنها توانایی نخواهد داشت که روی کلمات کلیدی ارزشمند به طور کلی رتبه‌های خوبی کسب کند، بلکه نیازی نیز به این […]

بیشتر بخوانید...
طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

نکات سئو در طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

طراحی سایت و سئو سایت‌های دوزبانه و چندزبانه تخصص و دانش ویژه‌ای را نیاز دارد. زیرا گوگل این گونه سایت‌ها را به رسمیت می‌شناسد و توانایی دارد ساختار این گونه سایت‌ها را شناسایی نماید. طراح سایت و سئوکار می‌بایست بتوانند اطلاعات لازم را جهت استفاده‌ی مفید کاربر و استفاده‌ی کارآمد گوگل در اختیار آنان بگذارند. […]

بیشتر بخوانید...
سئو فروشگاه اینترنتی

۱۱ تکنیک برای سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی در گوگل در مقایسه با سایت‌های اطلاع‌رسانی دشواری‌های بیشتری دارد. این دشواری به سه دلیل اصلی زیر است. رقابت سنگین‌تر به دلیل تبدیل مستقیم ورودی به مشتری و فروش محتوا محور نبودن فروشگاه اینترنتی حضور رقبای بیشتر که کالایی مشابه را می‌فروشند در این نوشته برخی تکنیک‌ها و روش‌ها که می‌توانند در […]

بیشتر بخوانید...
سئو و تبلیغات کلیکی گوگل

افزایش قیمت ارز و اثرات آن روی سئو سایت

همیشه این سوال میان صاحبان سایت‌ها وجود دارد که برای بازارایابی اینترنتی و جذب مشتریان بیشتر بهتر است تمرکز خود را روی تبلیغات کلیکی گوگل قرار دهند یا ابزار اصلی بازاریابی اینترنتی را سئو انتخاب کنند. در کنار هر تهدیدی یک فرصت نیز می‌تواند نهفته باشد. با توجه به افزایش قیمت ارز در چند وقت […]

بیشتر بخوانید...
IP سئو

آیا IP اختصاصی اثری روی سئو دارد ؟

از گذشته‌ها تصوری وجود دارد که داشتن یک IP اختصاصی برای سایت، اثری قابل توجه روی سئو بر جای می‌گذارد و سبب می‌شود رتبه سایت در گوگل افزایش یابد. آنچه در حال حاضر توسط بسیاری از متخصصان سئو به آن باور دارند این است که IP اختصاصی اثر مستقیمی روی سئو ندارد و یا حداقل […]

بیشتر بخوانید...
استفاده از عدد در عنوان برای سئو

استفاده از عنوان‌های دارای عدد برای بهبود سئو

حتما تا به حال در هنگام جستجوی گوگل برای برخی کلمات کلیدی به سایت‌هایی که مجموعه‌ای از بهترین پاسخ‌ها را برای نیاز شما جمع‌آوری کرده‌اند مشاهده کرده‌اید. برای مثال ممکن است اگر عبارت «بهترین افزونه سئو وردپرس» را جستجو کنید با نتایج اینچنین روبرو شوید: ۱۰ افزونه برتر برای سئو وردپرس ۵ افزونه وردپرس که […]

بیشتر بخوانید...
سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست ؟

سئو کلاه سفید تکنیک‌هایی است که ابتدا با هدف بهتر کردن سایت برای مخاطبان و سپس با هدف ارائه اطلاعات لازم به گوگل در جهت شناسایی بهتر سایت و محتوا به انجام می‌رسند. هر چه کیفیت سایت بهتر باشد و عملکرد بهتری از خود نشان دهد، گوگل بیشتر علاقمند خواهد شد که سایت شما را […]

بیشتر بخوانید...
سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل و در رتبه‌های نخست آن قرار می‌گیرند، مخاطبان و مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل برخی افراد برای رسیدن به این هدف، با هر روشی سعی می‌کنند تا از رقبا پیشی بگیرند و این جایگاه‌ها را برای خود تصاحب کنند. به طور خلاصه، سئو کلاه […]

بیشتر بخوانید...
هاست - Host

انتخاب هاست ایران و هاست خارج برای سئو

محل قرارگیری سرور سایت می‌تواند روی سئو اثر مستقیم داشته باشد. در حالت تئوری، اگر محل قرارگیری سرور سایت به مشتریان نزدیک‌تر باشد، فرض گوگل بر این است که محتوای ارائه شده نیز می‌تواند محتوای محلی و مناسب‌تر برای کاربر باشد. همچنین هر چه فاصله سرور با کاربر نزدیک‌تر باشد، سرعت نمایش سایت برای کاربر […]

بیشتر بخوانید...
موتور جستجوی گوگل

عامل جدید سئو: سرعت سایت در موبایل

گوگل به طور رسمی اعلام کرد که سرعت نمایش سایت در موبایل را به عنوان یکی از عامل‌های اثرگذار در سئو سایت محاسبه خواهد کرد. پیش از این تنها سرعت سایت در مرورگرهای رومیزی یکی از عوامل سئو به شمار می‌رفت. ایجاد تغییر جدید به این معنی است که سایت‌های کند می‌توانند یک نمره منفی […]

بیشتر بخوانید...
سئو

عوامل موثر برای رتبه سایت در گوگل

موتور جستجوگر گوگل به ازای هر کلمه یا عبارتی که کاربران جستجو می‌کنند، هزاران سایت را در پایگاه داده‌ی خود پیدا می‌کند. پس از پیدا شدن این نتیجه‌ها و عبور از فیلترهای گوناگون در نهایت نوبت به مرتب سازی نتایج می‌رسد. اینکه کدام سایت در رتبه‌ی نخست و کدامیک در رتبه‌ی دوم و … قرار […]

بیشتر بخوانید...
سئو

تکنیک‌های سئو کلاه سفید برای افزایش بازدید سایت شما

عوامل موثر در سئو سایت و افزایش بازدید سایت متعدد هستند. شناسایی و انجام تمامی موارد لازم برای بهبود وضعیت یک سایت از نظر عملی امکان‌پذیر نیست. با این حال برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است تا موارد قابل انجام شناسایی و به بهترین شکل ممکن انجام شوند. در این نوشته مجموعه‌ای از تکنیک‌های […]

بیشتر بخوانید...

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱