طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی شکل تجارت سنتی را دگرگون کرده‌اند همچنین امکان فروش کالاهای غیرفیزیکی یا کالاهای دیجیتال مانند فایل‌های صوتی و تصویری و کتاب‌های الکترونیک را نیز با کمک طراحی سایت فروشگاهی امکان‌پذیر شده است.

طراحی فروشگاه اینترنتی

امکانات فروشگاه اینترنتی چیست ؟

امکانات موجود بسته به روش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، می‌تواند بسیار گسترده و مطابق نیازهای صاحبان فروشگاه باشد. برای شروع به کار یک فروشگاه اینترنتی نیازی نیست تمامی امکانات موجود در سایت آمازون یا دیجی‌کالا را در سایت خود داشته باشید، امکانات موجود در سایت شما می‌بایست با توجه به توان پشتیبانی و نیروهای انسانی شما و نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید، طرح‌ریزی شوند. تمرکز بیش از اندازه روی امکاناتی که توانایی پشتیبانی آن‌ها را نخواهید داشت، تنها سبب می‌شوند طول اجرای پروژه و هزینه‌های ایجاد و نگهداری آن از کنترل شما خارج شوند.

برخی از امکانات متداول که در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی مورد نیاز هستند عبارتند از:

  • امکان تعریف محصولات و دسته‌بندی‌ها و ویژگی‌های مختلف برای آن‌ها
  • امکان تعریف روش‌های حمل و پرداخت مختلف برای گروه‌های مختلف محصولات
  • امکان فروش محصولات به صورت فیزیکی و به صورت دانلودی
  • امکان تعریف محصولات مشابه و مرتبط با هر محصول
  • دریافت بانکی وجه خریدها با استفاده از کارت‌های عضو شتاب
  • دریافت وجه کالا و خدمات فروخته شده به صورت حضوری
  • تخصیص برچسب به محصولات برای یافته شدن آسان کالاهای مشابه
  • تعریف کوپن تخفیف با قوانین مختلف برای مشتریان
  • تعریف توضیحات، ویژگی‌ها، تصاویر مختلف و گالری تصویر برای هر محصول
  • تعریف سطوح دسترسی مختلف برای مدیران فروشگاه
  • خرید بدون ثبت نام در فروشگاه و امکان خرید پس از ثبت نام و قابلیت پیگیری سفارش‌های قبلی
  • تعریف تخفیف و فروش ویژه برای محصولات خاص

پیش نیازهای طراحی فروشگاه اینترنتی چیست ؟

فروش اینترنتی همانند فروش فیزیکی، پیش‌نیازهایی دارد. نخستین گام در ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، تحلیل و برنامه‌ریزی است. باید توجه داشت که فروش تمامی کالاها از طریق اینترنت امکان‌پذیر نیست. برخی انواع کالاها به بررسی حضوری و گفتگوی رودررو نیازمند هستند. برخی دیگر از کالاها به دلیل قیمت بالا یا نیاز به بررسی و دقت بیشتر ممکن است امکان فروش از طریق اینترنت را نداشته باشند.

پیش‌نیازهای طراحی فروشگاه اینترنتی

پس از نیازسنجی و برنامه‌ریزی، ایجاد یک چرخه‌ی تامین و توزیع کالا الزامی است. تعیین روش‌ها و فرآیندهای تامین کالا در هنگام سفارش و روش‌ها و فرآیندهای ارسال کالا در زمان مناسب از پیش‌نیازهای دیگر در فروش اینترنتی است.

در مرحله‌ی بعدی، می‌بایست طرحی جذاب و مطابق با اصول تجربه‌ی کاربری ایجاد شود. ساخت و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی علاوه بر ایجاد جذابیت، می‌بایست ایجاد کننده‌ی اعتماد نیز باشد. طرحی که کیفیت پایین داشته باشد یا اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیارش قرار ندهد، نمی‌تواند تولید‌کننده‌ی اعتماد و سبب خرید اینترنتی شود.

برنامه‌نویسی فروشگاه اینترنتی گام نهایی است. پس از برنامه‌نویسی، دریافت نماد اعتماد الکترونیک و مراحل لازم برای پرداخت الکترونیک ضروری است.

اهمیت بازاریابی فروشگاه اینترنتی را می‌دانید ؟

برای جذب مشتریان به فروشگاه اینترنتی، روش‌های متنوعی وجود دارند که برخی از آن‌ها با فروشگاه‌های فیزیکی یکسان و برخی مختص به فروشگاه اینترنتی هستند. در این بخش به روش‌های آنلاین یا اینترنتی برای بازاریابی می‌پردازیم. یکی از روش‌های مفید و اثربخش در بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوایی است.

طراحی فروشگاه اینترنتی و بازاریابی

در بازاریابی محتوایی فروشگاه اینترنتی، تولید محتوای مرتبط و مفید به ازای هر محصول و همچنین تولید محتوای جانبی که بتواند راهنمایی برای خریداران و جلب‌کننده‌ی اعتماد آنان باشد اثرات خوبی به دنبال دارد. همچنین درج نظرات خریداران قبلی در ادامه‌ی هر محصول می‌تواند راهنمایی برای خریداران جدید به شمار آید.

آیا فروشگاه اینترنتی هم می‌تواند سئو شود ؟

سئو همانند سایر انواع سایت‌های اینترنتی در طراحی فروشگاه اینترنتی نیز قابل انجام است. در فرآیند سئو یا بهبود رتبه گوگل تلاش می‌شود جایگاه سایت در نتایج گوگل بالاتر از سایر رقبا باشد تا از این طریق، بازدید سایت افزایش یابد و در نتیجه مشتریان بیشتری از سایت فروشگاه اینترنتی خرید انجام دهند.

سئو - بالا بردن رتبه گوگل

دستیابی یک فروشگاه اینترنتی به رتبه اول گوگل با رعایت اصولی متفاوت و پیاده‌سازی نکاتی متمایز با سئو در طراحی سایت قابل انجام است. از جمله‌ی این اصول قابل تشخیص بودن فروشگاه، محصولات، قیمت‌ها، رتبه‌بندی‌ها و توضیحات هر کالا برای گوگل است. همچنین به دلیل حجم تصاویر محصولات، بهینه‌سازی‌های بیشتری در خصوص حجم و سرعت سایت‌های فروشگاهی می‌بایست به انجام برسند.

آیا از خطرات امنیتی آگاهی دارید ؟

حفظ امنیت در فروشگاه اینترنتی به دلیل سروکار داشتن با تراکنش‌های مالی، به دانش، تجربه و دقت بیشتری نیازمند است. بنابراین لازم است که در هنگام طراحی سایت فروشگاهی، این نکته به طور خاص مورد توجه قرار گیرد. به ویژه هنگامی که سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی می‌شود و از سیستم‌های آماده استفاده نمی‌شود، لازم است تا نکات مربوط به امنیت در فروشگاه اینترنتی توسط برنامه‌نویس سایت به دقت مورد توجه باشد. ما با تجربه چندین ساله و استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای ایمن، تمام تلاش خود را صرف می‌کنیم تا هیچ تهدید امنیتی اطلاعات شما را در معرض خطر قرار ندهد.

قیمت فروشگاه اینترنتی چقدر است ؟

قیمت فروشگاه اینترنتی بر اساس روش پیاده‌سازی و امکاناتی که در آن موجود باشند، متغیر است. اگر فروشگاه با امکانات پایه و با استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز مثل ووکامرس، انجام شود حدود ۲ میلیون تومان و اگر فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شود حداقل ۵ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. لازم به ذکر است که هزینه‌ی دقیق پس از برآورد نیازمندی‌ها و تعیین روش و ابزارهای پیاده‌سازی قابل تعیین می‌باشد.

آموزش و پشتیبانی فروشگاه اینترنتی

فروش محصولات در فروشگاه اینترنتی نیازمند آموزش و آشنایی با امکانات فنی سیستم است. مدیر سایت فروشگاهی باید بتواند محصولات را در سایت به درستی درج کند، قیمت‌گذاری و مشخصات دیگر آن‌ها را به درستی انجام دهد، سفارش‌های دریافت شده را به درستی پردازش کند و در نهایت با مشتری تعامل صحیح و به موقع داشته باشد. آموزش انجام فرایندهای فنی در فروشگاه اینترنتی پس از تکمیل پیاده‌سازی سایت در قالب فیلم آموزشی به شما ارائه می‌شود و همچنین در قالب پشتیبانی رایگان به مدت یک سال در کنار شما خواهیم بود تا بتوانید به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید.

آیا می‌خواهید مشتریان خود را در اینترنت پیدا کنید ؟

برای مشاوره، برآورد هزینه و سفارش طراحی و بازاریابی فروشگاه اینترنتی با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱