مزایای طراحی سایت با پسوند ir

یکی از گام‌های مهم برای طراحی سایت جدید، انتخاب نام دامنه است. بخش مهمی از دامنه نیز پسوند آن است. در این نوشته به مزایای انتخاب پسوند ir برای ایجاد سایت‌های جدید می‌پردازیم.

دامنه و سئو

لازم به ذکر است که پسوند ir مخصوص سایت‌های ایرانی می‌باشد. در طرف مقابل، می‌توان از دامنه‌های بین‌المللی مثل com و org و info نیز استفاده نمود.

مزایای انتخاب پسوند ir برای طراحی سایت

قیمت کمتر

دامنه‌های ir در مقایسه با دامنه‌های بین‌المللی قیمت به مراتب کمتری دارند. به دلیل وابسته بودن نرخ دامنه‌های بین‌المللی به ارز، این قیمت‌ها متغیر هستند ولی بهای دامنه‌های ir ثابت و اندک است.

هدف قرارگرفتن مخاطبان ایرانی

موتور جستجوی گوگل، نام دامنه‌های ir را برای کاربران ایرانی با اولویت بیشتری به نمایش در می‌آورد. هرچند با مراجعه به Search Console می‌توان تنظیمات لازم جهت هدف قرار دادن کشور خاص برای دامنه‌های عمومی بین‌المللی را نیز به انجام رساند.

علاوه بر این، مخاطبان ایرانی ممکن است حس بهتر و نزدیک‌تری با دامنه‌های محلی داشته باشند.

وضعیت بهتر سئو محلی

به دلیل هدف قرار گرفتن کاربران ایرانی، رتبه سایت شما در گوگل برای کاربران محلی بهبود خواهد یافت و در نتیجه ورودی بیشتری جذب خواهید نمود.

آزاد بودن نام‌های بیشتر

احتمال پیدا کردن نام‌های خاص در پسوندهای بین‌المللی بسیار اندک است. زیرا دامنه‌ی مشتریان این پسوندها در تمامی کشورهای دنیا است. در حالی که مشتریان دامنه ir بیشتر در ایران زندگی می‌کنند.

امکان کمتر هک شدن

خطر سرقت شدن دامنه همیشه وجود دارد. اگر دامنه‌ی شما با پسوند ir باشد، به صورت حضوری می‌توانید مراحل قانونی را طی کنید و دامنه‌ی خود را بازیابی نمایید. ولی در دامنه‌های بین‌المللی ممکن است برای همیشه دامنه‌ی خود را از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *