نحوه برگزاری آزمون آنلاین

برگزاری آزمون به صورت آنلاین روش جدیدی برای ارزیابی یا برای تمرین برای آمادگی شرکت در آزمون‌های واقعی به شمار می‌رود که هزینه‌های آن در مقایسه با برگزاری آزمون به صورت کاغذی به مراتب کمتر و انجام آن مخصوصا به صورت آزمایشی به مراتب آسان‌تر است.

در یک آزمون آنلاین، شرکت‌کنندگان در منزل، محل کار، یا در هر محلی که دسترسی به گوشی موبایل و اینترنت همراه داشته باشند، می‌توانند در آزمون‌های آنلاین شرکت کنند.

آزمون آنلاین

آزمون‌های آنلاین می‌توانند به صورت هوشمند برای افراد مختلف پرسش‌های مختلفی را در نظر بگیرند. می‌توانند زمان دقیق شروع و پایان آزمون را اندازه‌گیری کنند و می‌توانند به محض پایان آزمون، کارنامه‌ی نتایج را در اختیار وی قرار دهند.

نوع پرسش‌های قابل ارائه در یک آزمون آنلاین می‌تواند شامل انواع مختلفی از پرسش‌ها مانند پرسش‌های چندگزینه‌ای، پرسش‌های تصویری، پرسش‌های تشریحی یا انواع دیگری باشد.

برگزاری کنندگان آزمون در لحظه می‌توانند عملکرد شرکت‌کنندگان را مشاهده نمایند و همچنین می‌توانند شرکت در آزمون را پس از پرداخت وجه به صورت آنلاین برای مخاطبان در دسترس قرار دهند.

آزمون آنلاین چگونه برگزار می‌شود ؟

آزمون آنلاین با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری که روی یک هاست اینترنتی قرار گرفته‌اند امکان پذیر است. علاوه بر این، آزمون آنلاین می‌تواند روی شبکه‌ی داخلی سازمان یا موسسه‌ی آموزشی نصب و فعال‌سازی شود.

موسسات آموزشی، سازمان‌ها و مدارس که تجهیزات رایانه‌ای لازم را در اختیار دارند، می‌توانند آزمون‌های میان‌دوره، آزمون‌های ارزیابی یا آزمون‌های پایان‌دوره را به صورت آنلاین برگزاری نمایند.

نرم‌افزار یا اسکریپت آزمون آنلاین، شامل دو بخش مدیریت و کاربری است. در بخش مدیریت مدیران آزمون، پرسش‌های مختلفی را در بانک سوالات تعریف می‌نمایند و بر اساس نیاز، آزمون‌هایی دلخواه برای کاربران دلخواه را ایجاد می‌نمایند و دسترسی‌های لازم را به آنان تخصیص می‌دهند.

شرکت کنندگان آزمون پس از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه‌ی شخصی، می‌توانند به آزمون‌های شخصی خود دسترسی پیدا کنند و در آن‌ها شرکت نمایند.

زمان برگزاری آزمون‌ها می‌تواند به صورت مشخص در ساعتی خاص یا در محدوده‌ی زمانی خاص تعیین گردد.

پیش‌نیازهای راه اندازی سیستم آزمون آنلاین

برای در اختیار داشتن یک سیستم آزمون آنلاین به تخصص و دانش خاصی نیاز نخواهید داشت. تمامی پیش‌نیازهای لازم از جمله دامنه، هاست، نرم‌افزار و تنظیمات سرور برای بازدید همزمان صدها یا هزاران کاربر به صورت همزمان توسط ما به انجام خواهند رسید.

سیستم آزمون آنلاین روکا، نرم‌افزاری کارآمد است که با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیای وب و سازگار با گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. به دلیل سرعت پاسخگویی بسیار بالا، امکان استفاده از این سیستم برای هزاران کاربر به صورت همزمان با کمترین منابع سخت‌افزاری و هزینه امکان‌پذیر است.

همچنین در صورت نیاز به اضافه شدن امکانات سفارشی، این امکانات می‌توانند در سیستم برنامه‌نویسی و افزوده شوند.

راه اندازی سایت آزمون آنلاین

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش راه اندازی سامانه آزمون آنلاین با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱