طراحی سایت دیجی کالا، واقعیت یا وعده‌ای پوچ

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی در ایران است. این فروشگاه اینترنتی مجموعه‌ی متنوعی از کالاهای دیجیتال و غیردیجیتال را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد تا از میان آن‌ها بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

دیجی‌کالا

بسیاری از افراد پس از مشاهده‌ی این فروشگاه اینترنتی، به این فکر می‌افتند که کسب و کاری مشابه را پایه‌ریزی کنند. این گروه از افراد معمولا سپس سایت گوگل را باز می‌کنند و عبارت‌هایی مانند «طراحی سایت دیجی‌کالا»، «طراحی فروشگاه اینترنتی مثل دیجی‌کالا»، «طراحی فروشگاه دیجی‌کالا» یا عبارت‌هایی مشابه را جستجو می‌کنند.

متاسفانه عده‌ای افراد سودجو نیز با شناسایی این نیاز، تلاش می‌کنند پیش از آنکه مخاطب بتواند بررسی‌های لازم را انجام دهد و جوانب کار را بسنجد، وعده‌هایی غیرواقعی و پوچ را در مقابل آن‌ها قرار دهند و سفارش طراحی یک فروشگاه اینترنتی مانند دیجی‌کالا را در سیستم خود ثبت کنند.

دیجی‌کالا چه ابعادی دارد ؟

سایت اینترنتی دیجی‌کالا از سال ۱۳۸۵ پایه‌گذاری شد و اکنون نزدیک به یک میلیون بازدید روزانه را تجربه می‌کند. به گفته‌ی صاحبان این فروشگاه، پرسنل آن در سال ۹۴ بیش از ۱۲۰۰ نفر بوده است. در اختیار داشتن دفاتر متعدد فنی، پشتیبانی و انبارهای مختلف برای نگهداری و ارسال کالا از جمله‌ی دارایی‌های این فروشگاه اینترنتی به شمار می‌رود.

پشتیبانی نرم‌افزاری و محتوایی این فروشگاه شاید به تنهایی به ده‌ها نفر نیروی تمام وقت نیازمند باشد.

راه اندازی فروشگاهی مانند دیجی‌کالا به چه مقدار زمان و هزینه نیاز دارد ؟

برنامه‌نویسی و طراحی فروشگاه اینترنتی با ابعاد دیجی‌کالا یک فرآیند دائمی و تمام وقت است. صرف زمانی ۶ ماهه، یک ساله و حتی ۵ ساله برای ساخت فروشگاهی با امکانات و ابعاد دیجی‌کالا کافی نیست. این سیستم می‌بایست به صورت مستمر تحت کنترل، بهبود و به‌روزرسانی باشد تا بتواند نیازهای موجود و جدید را برطرف نماید.

دیجی‌کالا با نزدیک به ۱۵ سال تلاش صدها نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف به فروشگاه فعلی تبدیل شده است و انتظار اینکه بتوان با مبلغی ناچیز و تلاش یک یا چند نیروی بی تجربه یا کم تجربه سیستمی مشابه آن را پیاده‌سازی کرد، دور از منطق و غیرقابل قبول است.

اگر تصویر کنیم دیجی‌کالا رشدی نداشته باشد و تمامی ابعاد فعلی آن در شرایط فعلی باقی بمانند، حداقل ۵ سال زمان و ده‌ها نیروی کارآزموده و صدها میلیون‌تومان سرمایه نیاز خواهد بود تا بتوان به شرایط فعلی آن دست پیدا کرد.

ادعای ساخت فروشگاهی مانند دیجی‌کالا چه مقدار با واقعیت همخوانی دارد ؟

این ادعا بیش از آنکه با واقعیت ارتباط داشته باشد، ادعایی پوچ است. اگر پیشنهادهایی برای برنامه‌نویسی یا طراحی فروشگاهی مانند دیجی‌کالا دریافت کردید، کافی است از فرد پیشنهاد دهنده بخواهید تا زمان و هزینه‌ی انجام این کار را برایتان تعیین کند. با توضیحاتی که گفته شد، آشکار است که پیاده‌سازی این فروشگاه در زمان چند ماه یا با مبالغ چند میلیونی چه مقدار می‌تواند حقیقی باشد.

با خرید یک سایت مشابه دیجی‌کالا چه چیزی دریافت می‌کنید ؟

در اغلب مواردی آن چیزی که به دست شما می‌رسد، یک فروشگاه رایگان ووکامرس روی وردپرس است که در کنار آن ده‌ها افزونه و یک قالب بسیار سنگین نصب و فعال شده است. این افزونه‌ها و این قالب آنقدر سنگین و ناکارآمد خواهد بود که پس از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که حتی کارایی یک فروشگاه ساده و معمولی را هم ندارد هرچند ظاهر گرافیکی آن شبیه دیجی‌کالا است.

بهترین روش طراحی فروشگاه اینترنتی

پیاده‌سازی فروشگاهی با ظاهری شبیه دیجی‌کالا کار دشواری نیست و به آسانی می‌توان سیستم‌هایی مانند ووکامرس یا پرستاشاپ یا مجنتو را با ظاهری شبیه به دیجی‌کالا آماده‌سازی نمود. فروشگاهی که هسته‌ای مانند ووکامرس داشته باشد و ظاهری شبیه دیجی‌کالا، نخواهد توانست که حجم محصولات، حجم مشتریان، خدمات و امکانات دیجی‌کالا را برای شما فراهم نماید.

اگر می‌خواهید برای فروش محصولات خود به طراحی سایت فروشگاهی اقدام کنید، قدم اول آماده‌سازی زیرساخت‌های یک فروشگاه است. فرض کنید نرم‌افزار سایت آماده و در اختیار شماست.

  • آیا سرمایه‌ی کافی برای تامین کالاها را در اختیار دارید؟
  • آیا فضای ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات فراهم است؟
  • آیا توانایی پشتیبانی فنی و محتوایی سایت و محصولات را دارا هستید؟
  • روش‌هایی برای ارسال کالا در زمان مورد انتظار مشتریان را آماده‌سازی کرده‌اید؟

اگر بتوانید به این پرسش‌ها پاسخ مناسب بدهید و توانایی تامین سایر نیازمندی‌های موجود را داشته باشید، قدم بعدی تعیین ساختار و مشخص کردن فرآیندهای فروش و یافتن مخاطبان هدف است.

اکنون که ابعاد و اهداف شما مشخص است می‌توانید سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی خود را که با توانایی و امکانات شما همخوانی دارد ثبت نمایید.

چنانچه به مشاوره یا راهنمایی بیشتر در این زمینه نیاز داشتید، با ما تماس بگیرید. بهترین مشاوره و پشتیبانی فنی برای اجرای ایده‌های شما را ارائه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱