طراحی سایت خبری

سایت‌های خبری یکی از انواع پربازدید سایت‌های موجود در اینترنت هستند. خبرگزاری‌های بزرگ و خبرگزاری‌های تخصصی که در حوزه‌ی خاصی به انتشار اخبار مشغول هستند می‌توانند با طراحی سایت‌های هوشمند اطلاع‌رسانی مخاطبان و علاقمندان به اخبار و اطلاعات را به سایت خود جذب کنند.

طراحی سایت خبری

طراحی سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی با شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. تفاوت اساسی که نوع و فرآیند طراحی سایت خبری را تحت تاثیر قرار می‌دهد حجم اخبار و اطلاعات و حجم بازدیدهای پیش‌بینی شده به صورت روزانه است.

هرچه حجم بازدیدکنندگان سایت خبری بیشتر باشد، امکانات سخت‌افزاری و ارتباطی قوی‌تری برای میزبانی یک سایت خبری مورد نیاز خواهد بود.

طراحی سایت‌های اخبار در حجم کوچک و برای موضوعات تخصصی با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال به سادگی قابل انجام است. ولی پشتیبانی حجم بسیار زیاد بازدیدهای روزانه با استفاده از این سیستم‌ها هرچند قابل انجام است، ولی هزینه‌های گزاف برای تامین امکانات سرور و امکانات ارتباطی را طلب می‌کند.

بنابراین گام ابتدایی در طراحی سایت خبری، پیش‌بینی بازدیدهای روزانه و برنامه‌ریزی لازم در جهت تامین پیش‌نیازهای آن به شمار می‌رود.

چالش جستجو در سایت‌های خبری

یکی از چالش‌های مهم در طراحی سایت‌های خبری، امکان جستجوی سریع است. یافتن مطالب مورد نیاز کاربر از میان حجم بسیار زیاد اطلاعات، کاری دشوار و زمان‌بر است. انجام‌پیش‌بینی‌های لازم و اجرای راه‌حل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز برای جستجوی سریع اخبار و مطالب به دانش و تخصص کافی در زمینه‌ی پایگاه داده، کلان داده یا Big Data و برنامه‌نویسی نیازمند است.

امکانات سایت‌های خبری

سایت‌های خبری پیشرفته و سازمانی دارای امکانات متعددی در پشت صحنه هستند. این امکانات شامل موارد ذیل می‌شوند:

  1. امکان تعریف دسترسی‌های مختلف برای اعضای تحریریه
  2. امکانات بازبینی و تایید یا عدم تایید اخبار
  3. ربات اینترنتی برای جمع‌آوری اخبار از سایت‌های دیگر
  4. امکانات نظرسنجی و امتیازدهی
  5. سیستم پیشرفته برای تایید و نمایش نظرات خوانندگان
  6. ایجاد لینک کوتاه برای اخبار
  7. سیستم پیشرفته اخبار مرتبط
  8. دسته بندی و گروه بندی اخبار به صورت درختی
  9. ایجاد آلبوم تصویر برای اخبار
  10. سیستم مدیریت فایل‌های تصویری و چندرسانه‌ای برای استفاده در اخبار
  11. طراحی سایت چندزبانه
  12. نسخه مناسب چاپ
  13. طراحی سایت واکنش گرا برای نمایش مناسب در موبایل و تبلت
  14. ارسال اخبار به دوستان از طریق ایمیل
  15. اشتراک گذاری اخبار در شبکه‌های اجتماعی
  16. امکان پیوست فایل به اخبار

امکانات قابل اجرا روی سایت‌های خبری محدود به موارد فوق نیستند. بسته به نیازهای موجود و نوع مطالب و خوانندگان، انواع امکانات و ویژگی‌های دیگر می‌توانند در یک سایت خبری برنامه‌نویسی و پیاده‌سازی شوند.

سئو سایت خبری

هدف اصلی بیشتر سایت‌های خبری جذب مخاطبین است. یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطب، استفاده از پتانسیل موتورهای جستجو است. از عوامل مهم که می‌بایست در سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجوی سایت‌های خبری مورد توجه قرار گیرد، سرعت بالای پاسخگویی در زمان‌های اوج ترافیک است. انجام بهینه‌سازی‌های سرعت در چنین سایت‌هایی با حداقل هزینه برای تامین سخت‌افزار نیازمند بهینه‌سازی‌های لازم در زمینه‌ی نرم‌افزار و پایگاه داده است. سایر اصول سئو در سایت‌های خبری نیز می‌بایست مورد توجه قرار گیرند ولی سرعت و کارایی در این سایت‌ها سبب ایجاد تفاوت و تمایز و موفقیت در سئو و افزایش بازدید خواهد شد.

سفارش طراحی سایت اخبار

روکاوب آمادگی دارد بهترین راه‌حل‌ها را برای افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های ثابت و متغیر این پروژه‌ها به شما ارائه نماید. امکان طراحی سایت با وردپرس برای پیاده‌سازی سایت‌های خبری و همچنین برنامه‌نویسی اختصاصی سایت‌های اطلاع‌رسانی و اخبار در روکا فراهم است و بسته به نیازهای شما، کارآمدترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها در این مسیر به شما ارائه خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش طراحی سایت خبری و اطلاع‌رسانی، با ما تماس بگیرید.