طراحی سایت اختصاصی: سایتی متناسب با نیازهای شما

طراحی سایت در بیشتر مواقع با استفاده از ابزارهای آماده مثل وردپرس به خوبی قابل انجام است ولی گاهی قابلیت‌هایی مورد نیاز است که وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا توانایی پاسخگویی مناسب به آن را ندارند. در این مواقع لازم است تا طراحی سایت به صورت اختصاصی و سفارشی مطابق نیازهای شما به انجام برسد.

برای طراحی سایت اختصاصی، کار آماده‌سازی سایت توسط برنامه‌نویس و با زبان‌های برنامه‌نویسی مخصوص وب به انجام می‌رسد.

طراحی سایت اختصاصی و سفارشی

برنامه‌نویسی اختصاصی سایت

در طراحی سایت اختصاصی بر خلاف سیستم‌های مدیریت محتوا تمامی بخش‌های مورد نیاز برای نمایش یک سایت می‌بایست به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شوند.

آنچه سبب می‌شود تا از ابزارهای آماده استفاده نشود و بخش‌های مورد نیاز از پایه برنامه‌نویسی شوند ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد.

  • عدم توانایی سیستم مدیریت محتوا در پوشش یکی از نیازهای اصلی
  • نیاز به ارتباط سیستم با یک سیستم دیگر
  • عدم هماهنگی فرآیندهای موجود در سیستم مدیریت محتوا با فرآیندهای مورد نیاز
  • نیاز به کیفیت، سرعت یا ویژگی بسیار متفاوت

مزایای طراحی سایت به صورت اختصاصی و سفارشی

برنامه‌نویسی سایت مزایایی دارد که ممکن است سبب شود به عنوان گزینه‌ی برتر در طراحی سایت مورد استفاده قرار گیرد.

  1. برتری اول برنامه‌نویسی اختصاصی سایت، سازگاری دقیق سیستم با نیازهای موجود است. در حالی که در طراحی سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا، ممکن است نیاز به تغییر فرآیندهای سازمانی وجود داشته باشد.
    به عنوان مثال ممکن است برای درج محتوا در سایت یک نفر لازم باشد که متن را بنویسد، یک نفر ویرایش کند و دو نفر تایید کنند. در چنین حالتی، سیستم‌های مدیریت محتوا به صورت مستقیم امکاناتی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.
  2. مزیت دوم در طراحی سایت سفارشی، سرعت است در سایت‌هایی با بازدید بسیار بالا به چشم خواهد آمد. سیستم‌های مدیریت محتوا به دلیل پشتیبانی از بسیاری امکانات جانبی و بسیاری ویژگی‌های فنی از امکانات سخت‌افزاری سرور به مقدار بیشتری استفاده می‌کنند و در نتیجه توانایی پاسخگویی به تعداد کمتری از کاربران با سرعت مناسب در توانایی یکسان سخت‌افزار را خواهند داشت.

این نکته نباید فراموش شود که تمامی مزایای طراحی سایت اختصاصی هنگامی در دسترس خواهد بود که برنامه‌نویسان، دانش و تجربه‌ی کافی در برنامه‌نویسی سایت را داشته باشند.

معایب طراحی سایت اختصاصی و سفارشی

علاوه بر مزایای موجود در طراحی سایت اختصاصی و سفارشی، معایبی نیز در این مسیر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از زمان بیشتر و هزینه‌ی بیشتر.

طراحی سایت اختصاصی و سفارشی

  1. به دلیل زمان و هزینه‌ی بیشتری که در این مسیر می‌بایست صرف شود. استفاده از این گزینه برای شرکت‌های کوچک و نوپا گزینه‌ی مناسبی نیست.
  2. عدم تجربه و توانایی کافی برنامه‌نویسان در پیاده‌سازی با کیفیت سایت است.

سیستم مدریت محتوای وردپرس وردپرس معادل ۹۰ سال کار یک برنامه‌نویس امکانات و توانایی دارد. این مقدار بدون احتساب هزاران افزونه‌ی جانبی آن است. برنامه‌نویسانی که بتوانند سیستمی با این کیفیت و توانایی ایجاد کنند تا مزیتی بیش از سیستم‌های مدیریت محتوا ایجاد کنند، به آسانی یافت نمی‌شوند.

برای پیش‌گیری از رخداد مشکلات فوق، استفاده از مشاوره طراحی سایت امری ضروری و حیاتی است زیرا رفتن یک مسیر نادرست علاوه بر هزینه‌هایی که به صورت مستقیم بر شرکت و سازمان بار می‌کند، هزینه‌های سنگین غیرمستقیمی را نیز به سبب توسعه در آینده، تاخیر، خرابی، آسیب‌های امنیتی و سایر موارد ممکن است در پی داشته باشد.

طراحی سایت اختصاصی و سئو

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو روشی است که در آن سایت با رعایت اصول تعریف شده در موتورهای جستجو طراحی و پیاده‌سازی می‌شود و هدف آن قرار گرفتن سایت در نتایج بالای گوگل است.

سئو گوگل

سئو یک تخصص جانبی است که کسب تجربه در آن به مدت زیادی کار و تلاش نیازمند است. سیستم‌های مدیریت محتوا با استفاده از امکانات داخلی و با کمک افزونه‌های بسیار پیشرفت و قدرتمند، مدیریت سئو را به کاری آسان تبدیل می‌کنند. طراحی سایت با رعایت اصول سئو نیازمند تیمی از متخصصین است که دستیابی به آن به آسانی امکان‌پذیر نیست.

بنابراین اگر یکی از اهداف سایت سئو و قرار گرفتن در رتبه‌های بالای گوگل باشد، در انتخاب مسیر و تصمیم‌گیری برای طراحی سایت اختصاصی و سفارشی، دقت و بررسی بیشتری می‌بایست صورت پذیرد.

استفاده از مشاوره سئو در چنین شرایطی مهم و حیاتی است.

سفارش طراحی سایت اختصاصی

اگر طرحی ویژه را برنامه‌ریزی کرده‌اید و قصد طراحی و برنامه‌نویسی سایت به صورت اختصاصی را دارید، با ما تماس بگیرید. مهارت ما در برنامه‌نویسی وب پشتیبان ایده‌های خلاقانه شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱