مزایای طراحی سایت شخصی

علاوه بر شرکت‌ها و سازمان‌ها افراد هم می‌توانند برای خود سایت‌های شخصی داشته باشند. در این نوشته مهم‌ترین دلایل برای طراحی سایت شخصی را بررسی می‌کنیم.

طراحی سایت شخصی

ایجاد رزومه قدرتمند در هنگام جستجو برای کار

اگر به دنبال استخدام هستید، داشتن یک سایت کمک بزرگی برای تقویت رزومه شما خواهد بود. اغلب افراد دارای سایت شخصی نیستند و اگر شما این مزیت را داشته باشید، یک قدم از سایرین جلوتر هستید.

داشتن یک سایت به تنهایی یک مزیت است. در قدم بعدی اگر سایت شما اطلاعات کامل و مفیدی از شما ارائه نماید و حاوی مقالات و نمونه کارهایی از شما در زمینه‌ی شغل درخواستی باشد، چندین قدم دیگر از سایر افراد پیشی خواهید گرفت.

مصاحبه‌کنندگان استخدام در هنگام بررسی رزومه‌ها، اگر بتوانند سایت شما را یک سایت ارزشمند ارزیابی کنند، حتی ممکن است پیش از مصاحبه تصمیم نهایی خود را بگیرند و در نتیجه شما در جریان روند مصاحبه تنها می‌بایست در پی به دست آوردن مزایای بیشتر باشید نه صرفا اثبات توانایی‌های خود برای استخدام.

مزیت دیگر داشتن سایت شخصی برای کارجویان این است که یک سایت شخصی خوب حتی ممکن است به تنهایی باعث شود شرکت‌ها با شما تماس بگیرند و تقاضای استخدام شما را ارائه نمایند.

ابزاری مناسب برای برندسازی شخصی

اگر به صورت آزاد کار می‌کنید یا شرکت شخصی خود را دارید یا کارمند یک شرکت هستید، داشتن سایت شخصی کمک بزرگی به برندسازی شخصی شما خواهد بود. مخاطبان و مشتریان شما ممکن است اینترنت را برای آشنایی بیشتر با شما جستجو کنند. بارها پیش آمده که هنگام جلسه با مشتریان از آن‌ها در مورد سایت شخصی‌ام شنیده‌ام و این یک امتیاز بزرگ برای موفقیت در مذاکرات و قراردادها و پروژه‌های شما خواهد بود.

بازاریابی اینترنتی برای خدمات شخصی

اگر یک حسابدار هستید، یک نویسنده محتوا هستید یا اگر خدمات تاسیسات ساختمان ارائه می‌کنید، اگر یک طراح گرافیک هستید یا هر شغل خدماتی دیگری را به صورت شخصی ارائه می‌کنید، داشتن یک سایت ابزاری بسیار ارزان قیمت برای جذب مشتریان جدید است.

سایت شخصی شما برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید حاوی اطلاعاتی در مورد تجربیات و نمونه کارهای شما باشد. همچنین باید اطلاعاتی رایگان در مورد نیازهای ساده مشتریان در اختیارشان قرار دهد.

برای مثال اگر کار حسابداری انجام می‌دهید، سایت شخصی شما می‌تواند حاوی اطلاعاتی در مورد آخرین قوانین مالیاتی تصویب شده باشد و بتواند سوالات عمومی و پرتکرار مشتریان احتمالی شما را پاسخ دهد.

اگر سایتی جذاب داشته باشید، مشتریان زیادی با شما تماس خواهند گرفت تا از خدمات تجاری‌تان استفاده کنند.

کمک به رشد دانش شخصی

اگر به صورت منظم در زمینه‌ی فعالیت خود مقاله نویسی کنید، دانش خود را به مقدار زیادی افزایش خواهید داد. در هنگام نوشتن لازم است تا دانسته‌های گذشته را مرور کنید و ممکن است لازم شود برخی موارد که فراموش کرده‌اید را مجددا مطالعه نمایید.

همچنین مکتوب کردن دانسته‌ها، به شما کمک می‌کند تا در آینده مجموعه‌ای ارزشمند از دانش قابل مراجعه در اختیارتان باشد. اگر در زمینه‌ای که قبلا مهارت داشته‌اید مدتی کار نکنید، به زودی مهارت شما کاهش پیدا می‌کند ولی با مرور نوشته‌های پیشین، در زمانی کوتاه آنچه فراموش کرده‌اید به ذهنتان برمی‌گردد.

ایجاد ارتباط موثر با مشتریان قدیمی

جذب مشتریان جدید به مراتب سخت‌تر از نگهداری مشتریان قدیمی است. سایت شما می‌تواند کار حفظ ارتباط و نگهداری مشتریان قدیمی را برایتان آسان کند. با جمع‌آوری ایمیل و شماره موبایل مشتریان قدیمی و ارسال گروهی مطالب مفید و پیشنهادهای جذاب برای آن‌ها می‌توانید ذهنشان را تسخیر کنید و کسب و کار شخصی خود را توسعه دهید.

آیا شبکه‌های اجتماعی گزینه‌ی بهتری نیستند ؟

دنیای جدید دنیای شبکه‌های اجتماعی است ولی این شبکه‌ها کاربردها و ساختارهای محدودی دارند. شما کنترل محدودی روی عملکرد و ساختارهای این شبکه‌ها دارید و برای مثال در شبکه‌ی اینستاگرام نمی‌توانید به راحتی لینک‌های دلخواه خود را به مخاطب ارائه کنید.

امکان ارائه پیشنهادهای متناسب با نیازهای کاربر را در این شبکه‌ها ندارید و در عمل این سیستم‌ها هستند که از مطالب شما استفاده می‌کنند تا به پیشنهادهای خودشان را که حتی گاهی رقبای شما هستند به مشتری ارائه نمایند.

بنابراین هرچند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ضروری و مفید است ولی نمی‌تواند نیاز به طراحی سایت شخصی را از بین ببرد و جایگزینی برای آن به شمار آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱