وب هوک در ووکامرس چیست ؟

ووکامرس یکی از افزونه‌های محبوب وردپرس است که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از آن استفاده می‌شود. بسیاری از صاحبان فروشگاه اینترنتی نیاز دارند تا ابزارها و نرم‌افزارهای دیگر خود را به ووکامرس متصل کنند تا برای مثال کنترل بهتری روی انبار، موجودی و تراکنش‌های مالی انجام شده روی ووکامرس به دست بیاورند.

وب هوک (Webhook) در ووکامرس یکی از ابزارهایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن، برنامه‌های خارجی را به ووکامرس متصل کنید و از آن‌ها برای داشتن کنترل بهتر روی فرآیندهای فروشگاه اینترنتی به دست آورید.

ووکامرس

آشنایی بیشتر با وب هوک در ووکامرس

به طور کلی، وب هوک به عنوان یک مکانیزم اطلاع رسانی در نظر گرفته می‌شود که توسط سیستم‌های خارجی فراخوانی می‌شود. به این صورت که هرگاه در ووکامرس رویدادی رخ دهد، ووکامرس یک درخواست HTTP POST به URL مشخص شده در وب هوک ارسال می‌کند. درخواست ارسال شده شامل اطلاعات مورد نیاز است تا یک نرم‌افزار خارجی از رخدادهای در حال جریان فروشگاه اینترنتی در لحظه آگاه شود.

برای مثال، فرض کنید که شما یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس دارید و می‌خواهید در صورتی که یک سفارش جدید در فروشگاه شما ثبت شود، این اطلاعات به یک سیستم CRM خارجی ارسال شود. در اینجا می‌توانید با استفاده از وب هوک، URL مربوط به سیستم CRM خود را تنظیم کنید و درخواست‌های مربوط به رویداد سفارش جدید را به آن سیستم ارسال کنید.

مراحل ایجاد وب هوک در ووکامرس

  1. تعریف یک وب هوک
    برای تعریف وب هوک در ووکامرس، می‌توانید به بخش "وب هوک‌ها" در تنظیمات ووکامرس بروید و یک وب هوک جدید اضافه کنید. در اینجا باید URL مربوط به سیستم خارجی خود را تعریف کنید.
  2. تعریف رویداد
    برای فعال کردن وب هوک، باید رویداد مربوط به آن را تعریف کنید. برای مثال، در مثال بالا، رویداد «سفارش جدید» را تعریف کنید.
  3. تنظیمات سیستم خارجی
    برای دریافت درخواست‌های وب هوک در سیستم خارجی خود، باید URL مربوط به وب هوک در سیستم خود را تنظیم کنید و اطلاعات مربوط به رویداد دریافت شده را پردازش کنید.

بدیهی است که برای استفاده از وب‌هوک‌های ووکامرس باید یک دسترسی مستقیم از طریق اینترنت به سیستم دیگر موجود باشد و با استفاده از IP یا یک دامنه بتوان رویدادهای مورد نظر را به آن سیستم اطلاع‌رسانی نمود.

همچنین اگر از یک نرم‌افزار آماده استفاده می‌کنید ممکن است پارامترهای ارسالی به نرم‌افزار شما از طریق ووکامرس برای آن نرم‌افزار قابل پردازش نباشد. در این صورت نیاز است تا به صورت اختصاصی یک رابط برای دریافت اطلاعات از ووکامرس و تبدیل آن به شکلی که نرم‌افزار دیگر بتواند آن را پردازش کند، آماده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *