سئو سایت( SEO )

سئو یا SEO کوتاه شده‌ی عبارت Search Engine Optimization است که در دنیای وب فارسی اغلب با عبارت «سئو سایت»، «بهینه سازی سایت» و «بهبود رتبه گوگل» شناخته می‌شود.

سئو چیست - مفهوم سئو

سئو چیست؟

سئو به فرآیندی گفته می‌شود که سبب بهبود جایگاه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌شود. به این معنی که چنانچه مخاطبان و مشتریان کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل جستجو کنند، سایت شما در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرد. معمولا رقابت میان سایت‌های مختلف بر سر قرارگرفتن در صفحه‌ی اول و به طور تخصصی‌تر رقابت برای قرار گرفتن در میان رتبه‌های اول تا سوم گوگل و سایر موتورهای جستجو است. با توجه به ماشینی بودن بیشتر الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل و سایر موتورهای جستجو، تکنیک‌های متعدد علمی و تجربی برای دستیابی به سئو وجود دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو ربات‌های نرم‌افزاری هوشمندی هستند که در فرآیندی بسیار پرحجم و پیچیده، تمامی سایت‌های موجود در اینترنت را پیمایش می‌کنند و محتوا و نوشته‌های موجود در این سایت‌ها را در پایگاه داده‌ی خود نگهداری می‌کنند. به عبارت دیگر موتورهای جستجو تقریبا یک کپی کامل از اینترنت را در در اختیار دارند.

سئو گوگلهنگامی که کاربری کلمه‌ها یا عبارت‌هایی را در گوگل جستجو می‌کند. سیستم کلمه‌های مورد نظر را با پایگاه داده‌ی جمع‌آوری شده مقایسه می‌کند و سایت‌هایی که حاوی کلمه‌های مورد نظر باشند به کاربر نشان می‌دهد.
اینکه کدام یک از سایت‌ها ارتباط بیشتری با این کلمات دارند و اینکه کدام‌یک از آن‌ها کیفیت بهتری دارند و بیشتر می‌توانند نظر مخاطب را جلب کنند، عاملی است که باعث می‌شود نتایج به ترتیب از رتبه‌ی اول به بعد مرتب شود. سئو سایت در این نقطه به میدان می‌آید. یعنی در بخشی که نتایج می‌بایست مرتب‌سازی شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه‌ی عملکرد موتورهای جستجو اینجا کلیک کنید: گوگل چگونه کار می‌کند ؟

سئو و بهینه سازی CMSها( وردپرس، جوملا، دروپال، … )

CMSها ابزارهایی هستند که محتواها را از جمله اخبار، مقالات، تصاویر، فیلم‌، و صوت را مدیریت می‌کنند و به شکل‌های قابل استفاده برای کاربران به نمایش در می‌آورند.

سئوی وردپرس، سئوی جوملا، سئوی CMS
استفاده از CMSها در طراحی سایت بسیار متداول است. برای بهبود رتبه گوگل نیز ابزارهای متنوعی در CMSها وجود دارد که بخش زیادی از کار را به انجام می‌رسانند و تنها نکات تخصصی و اغلب مربوط به قالب سایت باقی می‌ماند که می‌بایست توسط کارشناس سئو به انجام برسند.
انجام تغییرات لازم بر روی CMSها و پردازش دسته‌ای محتوا به ویژه در سایت‌هایی که حجم زیادی از داده‌ها را در خود جای داده‌اند به تخصص‌های فنی موازی برای سئو و تخصص‌های فنی برای برنامه‌نویسی CMS و تخصص فنی برای مدیریت پایگاه داده نیازمند است. بنابراین داشتن تخصص‌های فوق به صورت موازی، سبب می‌شود بهترین نتایج ممکن در سئوی سیستم‌های مدیریت محتوا به دست آید.
سئو وردپرس، سئو جوملا و سئو دروپال از خدماتی است که روکاوب در زمینه‌ی بهینه‌سازی رتبه CMSها ارائه می‌شود.

سئو فروشگاه اینترنتی

تجارت به شکل سنتی رو به کاهش است. از طرف دیگر کسب و کارهای آنلاین و فروش اینترنتی در حال گسترش است. مزایای بسیاری که فروش اینترنتی برای ارائه کنندگان کالا و خدمات و از طرف دیگر مصرف کنندگان به دنبال دارد، سبب می‌شود روز به روز تعداد فروشگاه‌های اینترنتی افزوده شود.

سئوی فروشگاه اینترنتی

پس از طراحی فروشگاه اینترنتی، بازاریابی و جذب مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. برای جذب مشتریان راه‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، بهبود رتبه گوگل با استفاده از تخصص سئو است. هر چه رتبه سایت در گوگل بالاتر باشد، مشتریان بیشتری به سایت مراجعه خواهند کرد و در نتیجه حجم فروش افزایش خواهد یافت.

روکاوب در کنار شما خدمات تخصصی «بازاریابی اینترنتی» و «مشاوره سئو فروشگاه اینترنتی» را در اختیارتان خواهد گذاشت.

اهداف سئو چیست؟

اهداف سئو
هدف اصلی در سئو افزایش بازدید سایت است. هر چه رتبه گوگل سایت بالاتر باشد، علاوه بر افزایش بازدید، سبب می‌شود اعتبار دارنده‌ی سایت افزایش یابد، مشتریان بیشتری جذب کند، فروش بیشتری داشته باشد، برند بهتری بسازد و هزینه‌ی کمتری برای بازاریابی مصروف نماید.
قرار گرفتن در رتبه‌ی اول یا در صفحه‌ی اول گوگل باعث می‌شود که تعداد بازدیدهای سایت شما افزایش یابد. این کار به تنهایی کافی نیست. قدم بعدی در سئو نگهداری مشتریانی است که وارد سایت شده‌اند. این عامل در اصطلاح با عبارت Bounce Rate یا نرخ فرار شناخته می‌شود.

سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه

سئو سایت از گذشته به دو صورت به انجام می‌رسیده است. روش نخست روش اصولی یا «سئوی کلاه سفید» است. و روش دوم روش «همراه با تقلب» یا «سئوی کلاه سیاه» است.
هرچند موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و تلاش بسیاری می‌کنند تا مانع تقلب شوند، با این حال هنوز برخی افراد با فریب موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند. ممکن است این کار در کوتاه‌مدت با موفقیت همراه باشد ولی با توجه به تغییرات مداوم سیستم‌های جستجوگر، در گذشت زمان بسیاری از این روش‌ها شناسایی و موجب جریمه شدن سایت خواهند شد.
هنگامی که یک سایت مورد جریمه قرار می‌گیرد، بازگشت آن به صفحه‌ی نخست یا رتبه‌های بالا بسیار دشوارتر از روز اول خواهد بود و گاهی لازم می‌شود تمام هزینه‌ها و تلاش‌های انجام شده نادیده گرفته شوند و کار از نو آغاز شود.

سئوی کلاه سیاه اغلب با خرید بک‌لینک از سایت‌های پربازدید به انجام می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریسک‌های خرید بک‌لینک اینجا کلیک کنید.

اشکال دیگر در سئو کلاه سیاه نیاز به صرف هزینه به صورت مستمر است. هر زمان که بک‌لینک‌های خریداری شده حذف شوند، رتبه‌ی سایت سقوط خواهد کرد ولی در سئوی اصولی و کلی نگهداری جایگاه با صرف هزینه‌ای اندک به انجام می‌رسد.

نقش محتوا در سئو

با هوشمند شدن موتورهای جستجو، محتوای خوب و متنوع نقش بسیار مهمی در سئو پیدا کرده است. محتوای خوب از نظر گوگل دارای معیارهایی خاص است. از جمله، طول مناسب، عنوان مناسب، کلمات کلیدی، ساختار مناسب، ترکیب مناسب استفاده از رسانه‌های مختلف مانند صوت، تصویر، فیلم و لینک‌های داخلی و خارجی مناسب.

محتوا در سئو
تولید محتوا برای سایت و مقالات باکیفیت و منحصر به فرد کاری تخصصی است. تامین اطلاعات خام در نوشتن محتوای جدید گام نخست است. گام بعدی بهبود کیفیت محتوا برای دریافت رتبه‌ی بهتر در سئو است. این کار می‌بایست توسط متخصصین دارای تجربه و دارای مهارت فنی به انجام برسد تا نتیجه‌ی دلخواه در بهینه‌سازی و جلب مخاطبان عملی شود.

زمان مورد نیاز برای سئو سایت

همان گونه که در بخش قبلی گفته شد، تعیین زمان برای سئو به شرایط فعلی سایت وابستگی زیادی دارد. گاهی زمانی بسیار کوتاه و گاهی چند ماه زمان می‌بایست صرف شود تا دستیابی به هدف امکان‌پذیر باشد.

با توجه به اثرگذاری عوامل خارجی بسیاری از جمله عمر دامنه و بک‌لینک‌های طبیعی به سایت که مستلزم گذشت زمان هستند، در برخی شرایط سئو یا بهینه‌سازی سایت به زمانی بیشتر از حالت معمول نیازمند است.

قیمت و هزینه سئو

با توجه به تنوع فعالیت‌های مورد نیاز در سئو سایت، و با توجه به حجم رقابت در صنایع مختلف، تعیین قیمت و هزینه کلی برای آن ناممکن است. گاهی ممکن است با تلاشی اندک، نتایج دست‌یافتنی باشند و گاهی ممکن است کوشش و زمان زیادی برای نیل به هدف مورد نیاز باشد. قیمت و هزینه سئو بر اساس زمان پیش‌بینی شده و حجم فعالیت‌های مورد نیاز ارزیابی و اعلام می‌گردد. هزینه نهایی به ازای هر یک از کلمات هدف و بر اساس تحلیل وضعیت موجود ارائه می‌گردد.

تعیین تعرفه و لیست قیمت سئو بدون بررسی وضعیت سایت و دشواری رقابت در کلمات کلیدی، نشان‌دهنده‌ی استفاده‌ی پیمانکاران از شیوه‌های همراه با تقلب و به طور عمده خرید بک‌لینک است.

سفارش سئو سایت

اگر وبسایتی ندارید یا سایت شما قدیمی است و می‌خواهید سایتی مطابق با اصول سئو داشته باشید، روکاوب بهترین گزینه برای شماست. روکاوب ابزار و تکنولوژی را بر اساس نیاز شما انتخاب می‌کند و سیستم و راه حل بهینه را به شما پیشنهاد می‌دهد.
ارائه‌ی راه حل‌های بهینه‌ی سئو سایت به عوامل گوناگونی وابسته است. حتی اگر سایت اینترنتی داشته باشید، پس از بررسی سئو سایت شما، ممکن است لازم شود تا سایت بهینه‌سازی یا بازسازی شود. همان طور که گفته شد موفقیت در سئو مستلزم انجام مراحل و عملیات گوناگونی است.
در راه حل پیشنهادی، گزارشی کامل از وضعیت فعلی، آنچه می‌توانیم برای بهبود به انجام برسانیم و آنچه شما می‌بایست انجام دهید تا به هدف دست پیدا کنید را فهرست خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


مشاهده‌ی تمامی نوشته‌ها در گروه: بهینه‌سازی موتور جستجو, خدمات. ‏ فهرست برچسب‌ها: , , .