۱۱ روش عملی برای ارتقا سئو سایت

موفقیت در سئو آرزویی برای تمامی صاحبان سایت‌ها است ولی دستیابی به این آرزو گاهی بسیار مشکل است و گاهی پس از تلاش‌های بسیار زیاد به نتیجه‌ی دلخواه نمی‌رسد. در این نوشته ۱۱ روش عملی که با انجام آن می‌توانید جایگاه سایت خود را در گوگل بهبود دهید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید، مرور خواهیم کرد.

توجه به این نکته ضروری است که در کلمات کلیدی پر رقابت، برای دستیابی به موفقیت، تلاش بسیار زیادی لازم است و بدون کمک گرفتن از کارشناسان خبره سئو ممکن است نتوانید به نتیجه‌ی دلخواه دست پیدا کنید.

سئو

۱- سرعت سایت خود را افزایش دهید

گوگل بیش از هر زمان دیگری برای سایت‌های پرسرعت و سبک ارزش قائل می‌شود. تا جایی که می‌توانید سایتی سریع و سبک داشته باشید تا به ویژه برای کاربران موبایل که با منابع محدود از سایت شما بازدید می‌کنند، چابک و کارآمد جلوه کنید.

۲- در صفحه‌ی اصلی سایت خود توضیحات متنی کافی درج کنید

مهم‌ترین خدمات و محصولات شما می‌بایست در صفحه اول سایت شما که ویترین شماست قابل مشاهده باشند. به عبارت دیگر خود را به جای کاربری که برای اولین بار است سایت شما را باز می‌کنید قرار دهید و بررسی کنید که برای معرفی خود در صفحه اصلی، چه اطلاعات و چه متن‌ها و چه تصاویری مورد نیاز است.

۳- در صفحات سایت خود از تصاویر و فیلم کمک بگیرید

مقالات و محتواهای نوشته شده در صفحات داخلی سایت هر چه با کیفیت و اصولی باشند، بدون استفاده از تصاویر و فیلم در صورت لزوم، خسته کننده به نظر می‌رسند. سعی کنید در هر صفحه از سایتتان حداقل یک تا دو تصویر داشته باشید.

۴- برای تولید محتوا از تگ‌های مناسب HTML استفاده کنید

اگر می‌خواهید یک عنوان برای بخشی از مقاله خود تعریف کنید، حتما از تگ‌های مرتبط h2 تا h6 استفاده کنید. اگر می‌خواهید فهرستی از موارد را بنویسید حتما از تگ ul یا ol استفاده کنید. تگ‌های HTML را بشناسید و به درستی از آن‌ها استفاده کنید. زیرا گوگل این تگ‌ها را می‌شناسد و برای آن‌ها ارزش ویژه قائل است.

۵- به کاربران سایت خود مطالب مرتبط پیشنهاد دهید

کاربری که با زحمت زیاد به سایت خود جذب کرده‌اید، نباید به آسانی از دست بدهید و با پیشنهاد مطالبی که ممکن است مورد علاقه او باشد، او را پیش خود نگهدارید. هر چه کاربران زودتر سایت شما را ترک کنند، هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم، دستیابی شما به نتیجه سخت‌تر خواهد شد.

۶- تنظیمات Google Search Console را به درستی انجام دهید

بخشی از شناخت گوگل از سایت شما به تنظیمات Google Search Console وابسته است. سایت خود را تایید هویت کنید و تنظیمات آن را مانند منطقه جغرافیایی و زبان هدف خود و نقشه سایت را به درستی تنظیم کنید.

عضویت در Google Search Console این مزیت مهم را نیز دارد که اگر سایت شما به هر دلیل با مشکلی مواجه شود یا گوگل پیشنهادی برای بهبود آن داشته باشد، می‌توانید از آن‌ها آگاهی پیدا کنید.

۷- نقشه سایت پویا و کارآمد ایجاد کنید

نقشه سایت فهرست صفحات و تصاویری است که در سایت شما موجود هستند. اگر این فایل را درست نکنید و آن را در اختیار گوگل قرار ندهید، گوگل برای یافتن مطالب شما می‌بایست با حجم بیشتر و با احتمال خطای بیشتری، سایت شما را کاوش کند.

یک نقشه سایت کارآمد نقشه سایتی است که اعتبار صفحات مهم سایت را به درستی تعیین کرده باشد و صفحات بی ارزش سایت را نادیده بگیرد.

زمان آنکه با ایجاد هزاران صفحه بی ارزش بتوان به رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا کرد، به پایان رسیده است و کیفیت محتوا حرف اول را می‌زند.

۸- پیوندهای داخل محتوا را در نظر داشته باشید

اگر در میان محتوا و مطالب شما از عبارت‌ها و کلماتی استفاده شده که برای شما ارزش سئو دارند یا کاربران ممکن است بخواهند بیشتر در مورد آن بدانند، حتما از پیوندهای لازم روی این عبارت‌ها و کلمات استفاده کنید. برای مثال اگر عبارت سئو برای شما ارزشمند است، آن را به صفحه مربوط در سایتتان لینک کنید.

استفاده از لینک‌های خارجی هم می‌تواند برای محتوای شما ارزشمند باشد. برای مثال اگر مطلبی در مورد زبان‌های برنامه‌نویسی وب نوشته‌اید، هر زبان برنامه‌نویسی را به سایت رسمی آن لینک کنید.

۹- به صورت منظم محتوای جدید بنویسید و محتوای قدیمی را به روز کنید

سایتی که به حال خود رها شود، سایتی بی ارزش است. با تولید محتوای جدید و به‌روزرسانی محتوای قدیمی در سایت، به گوگل اعلام کنید که سایت شما پویا و زنده است و بازدیدکنندگان بیشتری از گوگل می‌خواهید.

۱۰- سعی نکنید گوگل را فریب دهید

فریب دادن گوگل ممکن است در کوتاه مدت امکان‌پذیر باشد، ولی هیچ تضمینی نیست که الگوریتم‌های هوش مصنوعی گوگل یا گزارش‌های مردمی از تقلب‌های شما به گوگل، تمام تلاش‌هایتان را به باد ندهند.

هزینه‌ی جریمه شدن توسط گوگل برای سایت‌های مهم بسیار بیش از آن چیزی است که ممکن است به نظر برسد. گاهی بازگشت به نقطه اول سخت‌تر از شروع دوباره است.

۱۱- محل کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

ایجاد ارتباط بین سایت و منابع دیگر اطلاعاتی مثل نقشه گوگل، باعث می‌شود تا شبکه‌ای از اطلاعات مجازی برای شما ایجاد شود و گوگل بتواند بهتر کسب و کار و سایت شما را ارزیابی و رتبه بندی کند و در نتیجه وضعیت سئو سایت شما بهبود پیدا کند. آموزش ثبت مکان در گوگل مپ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱