انتقال سایت جوملا بین دو هاست یا از لوکال هاست

انتقال سایت جوملا از لوکال به هاست بر خلاف برخی سیستم‌های مدیریت محتوای دیگر کاری آسان و در چند مرحله‌ی ساده قابل انجام است.

طراحی سایت با جوملا

مراحل قابل انجام در این فرآیند به صورت زیر می‌باشند که می‌بایست به انجام برسند:

۱- تهیه‌ی پشتیبان از پایگاه داده

قدم اول، تهیه‌ی فایل پشتیبان از پایگاه داده است که می‌تواند در نرم‌افزار phpMyAdmin و در سربرگ Export به انجام برسد.

تهیه پشتیبان و بازیابی در phpMyAdmin

۲- تهیه‌ی پشتیبان از فایل‌ها

برای انتقال جوملا لازم است تا فایل‌های خود را به صورت کامل فشرده کنید. بسته به نوع فشرده‌سازی قابل ایجاد در مبدا و نوع فشرده‌سازی قابل پذیرش در مقصد، ممکن است یکی از گزینه‌های zip یا tar.gz یا tar.bz2 گزینه‌ی مناسبی باشد.

انتخاب گزینه‌های tar.gz یا tar.bz2 در صورت امکان، سبب کاهش بیشتر حجم فایل‌های جوملا خواهد شد.

۳- ایجاد پایگاه داده در مقصد

قدم بعدی ایجاد یک پایگاه داده‌ی خام در مقصد است. این کار ممکن است توسط پنل مدیریت MySQL در cPanel یا DirectAdmin صورت پذیرد.

مدیریت MySQL در cPanel

برای ایجاد دسترسی به پایگاه داده‌ لازم است یک نام کاربری جدید برای آن ایجاد کنید و دسترسی‌های لازم را برای کاربر جدید فعال‌سازی نمایید. از وارد کردن نام کاربری و رمز هاست در بخش تنظیمات جوملا خودداری کنید. زیر این کار ممکن است باعث ایجاد خطرهای جدی امنیتی برای شما شود.

پس از ایجاد پایگاه داده، و کاربر متناظر در بانک اطلاعاتی، با استفاده از phpMyAdmin پایگاه مورد نظر را باز کنید و پشتیبان ساخته شده از پایگاه داده را در سربرگ Import، بازیابی کنید.

۴- انتقال و استخراج فایل‌های جوملا در مقصد

اگر جوملا را از هاستی به هاست دیگر انتقال می‌دهید، با استفاده از امکان Transload عملیات انتقال می‌تواند بسیار سریع صورت پذیرد. برای توضیحات بیشتر در خصوص انتقال از هاست به هاست، اینجا کلیک کنید.

اگر جوملا را از لوکال هاست به هاست منتقل می‌نمایید، فایل فشرده شده را روی هاست جدید آپلود نمایید و آن را استخراج نمایید.

۵- انجام تنظیمات لازم برای عملکرد جوملا

تنظیمات لازم برای عملکرد صحیح جوملا در فایل configuration.php قرار گرفته‌اند. این فایل را با استفاده از ویرایشگر هاست باز کنید و موارد زیر را در آن مطابق نیاز اصلاح نمایید:

وارد نکردن صحیح اطلاعات فوق سبب می‌شود اتصال جوملا به پایگاه داده مقدور نباشد و با خطای Database connection error (2): Could not connect to MySQL مواجه شوید.

علاوه بر تنظیمات فوق، موارد زیر را نیز بر اساس نشانی موجود در File Manager به صورت کامل می‌بایست اصلاح نمایید:

اگر موارد فوق را نیز به درستی وارد ننماید، ممکن است در بخش‌های مختلف سیستم از جمله هنگام ورود به بخش مدیریت، با پیام Cannot write to log file مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱