سئو وردپرس بهتر است یا طراحی سایت اختصاصی ؟

طراحی سایت با وردپرس و همچنین طراحی اختصاصی سایت با زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب امکان‌پذیر است. در این نوشته به مزایا و معایب هر یک از این گزینه‌ها در زمینه‌ی سئو سایت می‌پردازیم.

ذکر این نکته ضروری است که سئو تنها عامل برای انتخاب یک ابزار جهت طراحی سایت نیست و برخی نیازمندی‌های فنی پروژه ممکن است از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار باشند.

سئو وردپرس و طراحی سایت اختصاصی

برای مثال اگر بخواهیم یک سایت آگهی رایگان را راه‌اندازی کنیم، هرچند راه‌اندازی این سیستم با وردپرس و برنامه‌نویسی اختصاصی امکان‌پذیر است، ولی وردپرس به دلیل محدودیت‌های فنی، ممکن است مشکلات زیادی را در آینده برای ما ایجاد کند.

بررسی وضعیت سئو وردپرس

اگر برای طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم، دو افزونه‌ی بزرگ و مشهور All in One SEO و Yoast SEO در اختیار ما هستند. این دو افزونه امکانات بسیار زیاد و پیشرفته‌ای در زمینه‌ی سئو را در اختیارمان قرار می‌دهند.

علاوه بر اصول سئو که می‌بایست در طراحی سایت و طراحی قالب سایت به انجام برسد، برخی عملکردهای دیگر مثل ساخت نقشه سایت، بررسی کلمات کلیدی، ایجاد تگ‌ها و متاتگ‌های مربوط به سئو، کنترل پیشرفته دسترسی موتورهای جستجو به صفحات سایت و بسیاری امکانات دیگر از جمله ویژگی‌های این دو افزونه به شمار می‌روند.

در نتیجه اگر در فاز طراحی سایت و طراحی قالب وردپرس از اصول اولیه سئو پیروی نماییم و همچنین کیفیت هاست میزبانی وردپرس ما هم خوب باشد، با نصب یکی از این دو افزونه، شاید حدود ۸۰ درصد موارد مربوط به سئو داخلی سایت را انجام داده باشیم.

بررسی وضعیت سئو در طراحی سایت اختصاصی

در هنگام طراحی سایت به صورت اختصاصی، تمامی ویژگی‌ها و امکانات موجود در سایت می‌بایست توسط طراح و برنامه‌نویس سایت پیاده‌سازی شوند. در این بین اگر طراح سایت با اصول پیشرفته سئو داخلی آشنا باشد و زمان کافی برای پیاده‌سازی این ویژگی‌ها را در سایت صرف نماید، سایتی سازگار با سئو در اختیار خواهیم داشت.

در طرف مقابل اگر طراح و برنامه‌نویس سایت تخصص کافی در سئو را نداشته باشد یا زمان لازم برای پیاده‌سازی اصول اولیه سئو در سایت را صرف نکند، ساختار سئو داخلی در سایت ما آسیب خواهد دید.

نتیجه‌گیری

به طور کلی با توجه به مواردی که گفته شد، وردپرس و سیستم‌های مدیریت محتوا، ساختار از پیش آماده و با کیفیتی برای سئو در اختیارتان قرار می‌دهند ولی در برنامه‌نویسی اختصاصی ممکن است رسیدن به این حالت ایده‌آل کمی مشکل‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *