لندینگ پیج چیست؟ بخشها، ویژگیها، ابزارها و نکات
لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحهای در وبسایت شماست که بازدیدکنندگان پس از کلیک بر روی یک لینک، به آن هدایت میشوند. این صفحه با هدف خاصی مانند جمعآوری اطلاعات تماس، افزایش فروش، یا دانلود یک محتوای ارزشمند طراحی میشود.
تاریخچه لندینگ پیج
اولین لندینگ پیج در سال ۱۹۹۸ توسط بیل گیتس برای تبلیغ کتاب خود با عنوان «The Road Ahead» ایجاد شد. از آن زمان، لندینگ پیج به یک ابزار ضروری در بازاریابی آنلاین تبدیل شده است.
چرا باید از لندینگ پیج یا صفحات فرود استفاده کنیم ؟
اهمیت لندینگ پیج در این است که میتواند به شما کمک کند تا:
- نرخ تبدیل (Conversion Rate) خود را افزایش دهید.
- بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید.
- بازاریابی خود را بهبود ببخشید.
- فروش خود را افزایش دهید.
بخشهای لازم در یک لندینگ پیج
بسته به اینکه هدف شما از ساخت لندینگپیج چیست، بخشهای گوناگونی را میبایست در این صفحه قرار دهید. ولی به طور کلی بیشتر صفحات فرود دارای بخشهای مشترکی هستند که آنها را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.
- عنوان: عنوان باید جذاب و متقاعد کننده باشد و توجه بازدیدکننده را جلب کند.
- تصاویر: تصاویر باید مرتبط با موضوع صفحه باشند و کیفیت بالایی داشته باشند.
- متن: متن باید کوتاه و مختصر باشد و به طور واضح هدف صفحه را بیان کند.
- کال تو اکشن (CTA): CTA باید واضح و مشخص باشد و به بازدیدکننده بگوید که چه کاری باید انجام دهد.
- فرم: فرم باید ساده و کوتاه باشد و فقط اطلاعات ضروری را از بازدیدکننده درخواست کند.
ویژگیهای یک لندینگ پیج خوب
ساخت لندینگ پیج ساخته میشود تا شما را به یک هدف خاص برساند. برای اینکه بتوانید در این مسیر موفق شوید، صفحات فرود شما باید داری ویژگیهای زیر باشند.
- طراحی جذاب و متقاعد کننده
- محتوای مرتبط و مفید
- سرعت بارگذاری بالا
- سازگاری با موبایل
- قابلیت ردیابی و آنالیز
نکاتی که باید در طراحی لندینگ پیج رعایت شود
در هنگام ساخت لندینگ پیج باید بدانید که چه کاری میخواهید انجام بدهید و برای رسیدن به این هدف چه مراحلی را پشت سر بگذارید تا هدف شما در دسترس قرار بگیرد.
- هدف خود را از ساخت لندینگ پیج مشخص کنید.
- مخاطبان خود را بشناسید.
- یک پیشنهاد ارزشمند به مخاطبان خود ارائه دهید.
- از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت استفاده کنید.
- متن خود را کوتاه و مختصر بنویسید.
- از یک کال تو اکشن واضح و مشخص استفاده کنید.
- فرم خود را ساده و کوتاه نگه دارید.
- لندینگ پیج خود را به طور کامل تست کنید.
ابزارهای ساخت لندینگ پیج
اگر مهارت برنامهنویسی و طراحی وب داشته باشید با ابزارهای معمول طراحی سایت میتوانید صفحات فرود خود را بسازید. همچنین اگر بخواهید با کمک ابزارهای متعدد و سرویسهای آنلاین زیادی که برای ساخت لندینگ پیج توسعه پیدا کردهاند، کار شما سادهتر و سریعتر انجام میشود.
- افزونه Elementor در وردپرس
- افزونه صفحه ساز Beaver Builder در وردپرس
- قالب وردپرس Divi که شامل ابزارهای کاملی برای ساخت صفحه فرود است
- سایتساز Wix
- سرویس آنلاین Leadpages
- سرویس آنلاین Unbounce برای ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود
ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه ساخت لندینگ پیج
هوش مصنوعی در حال گسترش به تمام ابعاد زندگی است. با کمک ابزارهای هوش مصنوعی زیر، ساخت صفحات فرود برای شما آسانتر میشود.
نکات تکمیلی برای ساخت صفحات فرود
- برای لندینگ پیج خود یک نشانی منحصر به فرد ایجاد کنید.
- از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان و متن لندینگ پیج خود استفاده کنید.
- لندینگ پیج خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید.
- از تبلیغات پولی( مثلا گوگل ادوردز ) برای هدایت ترافیک به لندینگ پیج خود استفاده کنید.
- عملکرد لندینگ پیج خود را به طور مرتب بررسی و آنالیز کنید.
لندینگ پیج یک ابزار قدرتمند در بازاریابی اینترنتی است که میتواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید. با طراحی و استفاده صحیح از لندینگ پیج، میتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش داده و به طور قابل توجهی بیشتر بفروشید.
طراحی صفحات فرود پیشرفته در روکا
برای ساخت صفحات فرود پیشرفته که اطلاعات را به شکل تخصصی از کاربران جمعآوری و آنالیز میکنند و طراحی لندینگپیجهای تخصصی که با استفاده از صفحهسازها امکان ساختشان وجود ندارد، با ما تماس بگیرید.