تغییر تعداد نوشته‌های هر صفحه در وردپرس

تغییر تعداد نوشته‌ها یا برگه‌ها در بخش‌های مختلف وردپرس به صورت کلی در بخش تنظیمات امکان‌پذیر است. برای این کار در قسمت مدیریت سایت به بخش «تنظیمات > خواندن» مراجعه کنید و عدد‌های دلخواه را مقابل «بیشترین تعداد نوشته‌ها در هر برگه‌ی وبلاگ» تغییر دهید. این مقدار به صورت پیش‌فرض روی عدد ۱۰ تنظیم شده است.

وردپرس

تغییر تعداد نوشته‌ها یا برگه‌ها برای یک دسته خاص

گاهی ممکن است بخواهید تعداد نوشته‌های نمایش داده شده در یک دسته خاص را متفاوت با عدد پیش‌فرض تعیین کنید. برای این کار قطعه کد زیر را در فایل functions.php قالب خود درج کنید. لازم است شناسه دسته یا نام دسته مورد نظر را جستجو و به عنوان پارامتر به دستور is_category ارسال نمایید.

قطعه کد بالا با استفاده از یک اکشن وردپرس، پیش از آنکه کوئری نهایی روی پایگاه داده اجرا شود، بررسی می‌کند که کاربر اکنون در یک دسته خاص باشد و همچنین در بخش مدیریت سایت نیز نباشد. سپس تعداد پست‌های مورد نظر را روی ۱۰۰ تنظیم می‌کند.

تغییر تعداد برگه‌ها یا نوشته‌ها در قسمت‌های دیگر وردپرس

علاوه بر دسته، بخش‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است بخواهید تعداد نتایج نمایش داده شده را به صورت سفارشی تعیین نمایید. برای مثال آرشیو یک نوع پست سفارشی یا صفحه‌ی وبلاگ یا صفحه یک برچسب خاص.

برای این منظور لازم است تا در قطعه کد بالا تغییراتی اندک ایجاد نمایید. ابتدا به این صفحه مراجعه کنید و دستور شرطی مورد نظر خود را بیابید. برای مثال دستور is_tax بررسی می‌کند که آیا کاربر در یک دسته سفارشی است یا نه و دستور is_home تعیین می‌کند که آیا کاربر در صفحه‌ی وبلاگ است یا خیر.

پس از یافتن دستور هدف، آن را جایگزین دستور is_category نمایید. همچنین می‌توانید چند شرط مختلف را با عددهای مختلف در این قسمت بنویسید.

تغییر تعداد محصولات در صفحات ووکامرس

استفاده از روش بالا با کمک دستورات شرطی ووکامرس نیز امکان‌پذیر است. برای این منظور این صفحه را مشاهده نمایید و دستور شرطی مناسب برای هدف خود را بیابید سپس مانند آنچه در قسمت قبل گفته شد، تغییرات لازم را در قطعه کد بالا انجام دهید.

۲ نظر در مورد «تغییر تعداد نوشته‌های هر صفحه در وردپرس»

  • ادریس می‌گوید:

    سلام خسته نباشید من از دستور is_home استفاده کردم صفحات بعدی هم تقییر داد ولی من فقط میخام تعداد مطالب صفحه اول رو تغییر بدم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    • با سلام
      بسته به اینکه برای آدرس اصلی سایت چه نوع صفحه‌ای و چه حالتی را انتخاب کرده باشید، ممکن است لازم باشد از دستور is_front_page استفاده نمایید.
      به طور کلی is_front_page مخصوص بررسی کردن صفحه اصلی سایت است( که می‌تواند وبلاگ یا یک صفحه ثابت باشد ) و is_home مخصوص صفحه وبلاگ سایت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱