تغییر رمز مدیریت جوملا از طریق پایگاه داده

فراموش کردن گذرواژه‌ی سیستم‌های کامپیوتری به دلایل مختلف متداول است. در این نوشته چند روش برای بازیابی رمز مدیریت سایت طراحی شده با جوملا را فهرست خواهیم کرد. برای پیش‌گیری از اشکال‌های امنیتی، مطالب را به طور کامل مطالعه کنید و سپس اقدام به تغییر رمز جوملا نمایید.

روش اول: تغییر رمز از طریق phpMyAdmin

به کنترل پنل بروید و پایگاه داده را باز کرده و جدول *_users را بیابید. پس از باز کردن این جدول، نام کاربری مدیر را جستجو کنید و با کلیک روی پیوند Edit آ» را ویرایش کنید. اکنون مقابل فیلد password رمز جدید خود را تایپ کنید و Function آن را روی MD5 قرار دهید. سپس تغییرات را ذخیره کنید.

change_password_admin_joomla

روش دوم: ایجاد یک کاربر مدیر جدید

شما میتوانید از طریق کد SQL نیز این کار را انجام دهید:

دقت کنید بجای roka، پیشوند جدول خود را وارد نمایید. قطعه کد بالا یک کاربر جدید با نام admin2 در جدول کاربران جوملا ایجاد می‌کند که با گذرواژه‌ی «secret» دسترسی مدیریتی به سایت خواهد داشت. فراموش نکنید پس از وارد شدن به سایت و تغییر رمز مدیر اصلی، این کاربر جدید را از سیستم حذف یا آن را غیرفعال کنید تا خطر امنیتی سایت جوملای شما را تهدید نکند.

روش سوم: ویرایش فایل Configuration.php

این روش هنگامی قابل استفاده است که یک نام کاربری و گذرواژه هرچند غیرمدیر برای ورود به جوملا در اختیار داشته باشید، با انجام مراحل گفته شده در این روش، کاربر مورد نظر دسترسی مدیریتی پیدا می‌کند و می‌توانید با اطلاعات در دسترس، تغییرات مدیریتی از جمله تغییر رمز مدیر اصلی سیستم را به انجام برسانید.

برای انجام این کار، از روی سرور، فایل configuration.php را باز کنید و خط زیر را به آن بیفزایید. مقدار مقابل دستور زیر، نام کاربری است که اطلاعات ورود آن را در اختیار دارید و می‌خواهید دسترسی را برای آن اضافه نمایید.

فراموش نکنید پس از پایان کار، خط فوق را از فایل تنظیمات حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱