طراحی سایت برای مخاطبان خارج از کشور
طراحی سایت در بسیاری از موارد با هدف بازاریابی به انجام میرسد. یک سایت خوب علاوه بر اینکه میتواند اطلاعات دقیق و تکمیلی در اختیار مخاطبان شما قرار دهد، با استفاده از تبلیغات کلیکی یا سئو، میتواند نقش یک بازاریاب را برای شما بازی کند.
برای جذب مخاطبان جدید در داخل کشور یا خارج کشور، در هر صورت داشتن یک سایت کارآمد و حرفهای برای کسب و کار شما ضروری است. امکان طراحی سایت به صورت اختصاصی جهت گروه خاصی از مخاطبان یا به صورت دوزبانه و چندزبانه برای گروههای مختلف مشتریان امکانپذیر است.
پیشنیازهای طراحی سایت برای مشتریان خارج از کشور
اگر کالایی صادراتی تولید میکنید یا خدماتی دارید که میتواند در کشورهای مختلف عرضه شود، با طراحی سایتی حرفهای با زبان دلخواه میتوانید از طریق گوگل، مشتریان جدید را به کسب و کارتان جذب کنید. مشتریانی که به خدمات و محصولات شما نیاز داشته باشند با جستجوی گوگل، شما را پیدا میکنند و این شروعی برای یک تجارت بینالمللی خواهد بود.
اگر قصد درست کردن یک سایت بینالمللی را دارید، به این موضوعات باید فکر کنید:
- راه ارتباطی شما با مشتریان چگونه است و با چه زبانی و با چه رسانهای با آنها گفتگو خواهید کرد.
- تولید محتوای لازم برای سایت به زبان مقصد را به چه صورت انجام میدهید ؟ آیا نیروی متخصص برای این موضوع در اختیار دارید ؟
- تعاملات مالی شما با خارج از کشور از چه طریقی است ؟ آیا تنوع مورد انتظار مشتریان خارجی را میتوانید تامین کنید ؟
- آیا برای صادرات کالا و خدمات به خارج از کشور امکانات فنی لازم را در اختیار دارید و با موانعی روبرو نیستید ؟
پس از پاسخگویی به پرسشهای بالا میتوانید مراحل طراحی سایت را آغاز کنید.
طراحی سایت تکزبانه یا چندزبانه
به دلایل مختلفی ممکن است بخواهید یک سایت به طور ویژه برای مشتریان خود در کشوری خاص طراحی کنید یا ممکن است بخواهید یک سایت چندزبانه برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان خود در کشورهای مختلف ایجاد کنید.
برای مثال میتوانید یک سایت جداگانه به زبان انگلیسی و یک سایت به زبان عربی و یک سایت به زبان فارسی داشته باشید یا سایتی جامع طراحی کنید که محتویات را به انتخاب کاربر در هر سه زبان ارائه میکند.
پیادهسازی فنی هر یک از حالتهای مورد نیاز برای کسب و کار شما با ابزارهای مختلف و شیوههای گوناگون امکانپذیر است. بهتر است در تصمیمگیری به نظر مشاوران خبرهی برنامهنویسی و طراحی سایت مراجعه کنید تا در آینده بیشترین کارایی را در به دست بیاورید.
هزینههای جانبی طراحی سایت بینالمللی
مهمترین چالش در طراحی سایت بینالمللی تولید محتوای مناسب برای این سایتها است. با توجه به اینکه محتوای کافی و خوب بخشی بسیار مهم از یک سایت است، برای تولید محتوا یا ترجمهی محتوای خود از زبان فارسی به زبان مقصد باید برنامهریزی و سرمایهگذاری لازم را داشته باشید.
ممکن است قسمتهایی از محتوای سایت شما برای ترجمه به زبانهای دیگر مناسب نباشد. مخاطبان شما در هر کشور، نیازهای متفاوتی دارند و برای قانع کردن آنها باید اطلاعات مناسب برای نیازشان را در اختیار آنها قرار دهید.
برای فعالیت بینالمللی ممکن است بخواهید دامنهای محلی یا بینالمللی خریداری کنید. مثلا برای فعالیت در کشور آلمان شاید بخواهید دامنهی محلی de یا دامنهی بین المللی com را خریداری کنید. دامنهی ir هنگامی برای شما مناسب است که مشتریان شما صرفا در داخل کشور باشند.
به جز موارد گفته شده، هزینههای دیگر طراحی سایت بینالمللی با سایتهای داخلی تفاوت چندانی ندارد.
اطلاعات بیشتری نیاز دارید ؟
برای مشاوره در خصوص طراحی سایت بینالمللی به صورت تکزبانه یا چندزبانه، با تماس بگیرید تا بهترین راهحلها را در اختیارتان قرار دهیم.