طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

اگر مخاطبان شما در کشورهای مختلف هستند و به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، لازم است تا سایت شما هم به صورت چندزبانه باشد تا بتوانید با مخاطبان خود در مناطق مختلف به خوبی ارتباط برقرار کنید.

طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه

انجام تنظیمات لازم در جهت مدیریت آسان و در دسترس مطالب و محتواهای موجود در هر زبان، به علاوه همزمان‌سازی اطلاعات در زبان‌های مختلف و چندین نکته‌ی فنی و کاربردی دیگر از مواردی است که طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه را به موضوعی تخصصی و نیازمند دقت بیشتر تبدیل می‌کند.

مدیریت یکپارچه سایت‌های دو زبانه

حالت ایده‌آل در طراحی سایت‌های چندزبانه وجودی محیطی یکپارچه برای مدیریت تمامی زبان‌های وبسایت است و اگر این کار با کیفیت لازم به انجام نرسد، ممکن است سایت‌هایی کاملا مجزا از یکدیگر که یک به یک می‌بایست مدیریت، تنظیم و به‌روزرسانی شوند ایجاد شود. سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس با قابلیت «وردپرس شبکه»، دروپال با قابلیت «مولتی سایت» و جوملا با شیوه‌ای متفاوت از مدیریت یکپارچه سایت‌های چندزبانه پشتیبانی می‌کنند.

سئو در طراحی سایت دوزبانه

سایت‌های چندزبانه برای موفقیت در سئو به رعایت نکات ویژه‌ای نیازمند هستند. برخی نکات که باید به صورت تخصصی در مورد آن تصمیم‌گیری شود و به دقت پیاده‌سازی شوند عبارتند از:

  1. راه‌اندازی زبان‌های مختلف در زیردامنه یا شاخه
  2. داشتن صفحه‌ی انتخاب زبان در ابتدا یا تعیین خودکار زبان
  3. راه‌اندازی صفحات مختلف برای نقاط جغرافیایی مختلف یا زبان‌های مختلف
  4. روش و دسترسی تغییر زبان سایت توسط کاربران سایت
  5. تفاوت در عملکردها و بخش‌های زبان‌های مختلف
  6. انتخاب دامنه مناسب و انجام تنظیمات مربوط در کنسول جستجوگر گوگل

طراحی سایت فروشگاهی دو زبانه

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت چندزبانه پیچیدگی‌های متعددی دارد. اجرای این کار با برخی از سیستم‌های از پیش آماده و برنامه‌نویسی به صورت اختصاصی امکان‌پذیر است. برای طراحی سایت‌های فروشگاهی به صورت تخصصی و حرفه‌ای در کنار شما هستیم.

برنامه‌نویسی سایت چندزبانه

سایت‌های دو و چندزبانه ممکن است توسط سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس راه‌اندازی شوند یا ممکن است به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شوند. بسته به اینکه امکانات عمومی سایت‌ها چه چیزهایی است و اینکه در هر زبان چه امکانات ویژه‌ای مورد نیاز است، می‌توانیم از برنامه‌نویسی اختصاصی یا در صورت امکان از ابزارهای آماده که زمان و هزینه‌ی طراحی سایت را کاهش می‌دهند استفاده کنیم.

در هر یک از روش‌های فوق باید دقت کافی به انجام برسد تا مخاطبان به هر زبان بتوانند به خوبی از محتوای مربوط به زبان خود استفاده نمایند.

پرسش‌های متداول طراحی سایت چند زبانه

درج اطلاعات در سایت چند زبانه به چه صورت است ؟

وارد کردن اطلاعات زبان‌های جانبی به سایت، مشابه زبان اصلی انجام می‌شود. برای ترجمه‌ی محتوای سایت ممکن است از متخصصین مربوط درون سازمان خود استفاده کنید یا بخواهید از خدمات موسسات ترجمه برای این کار استفاده نمایید.

آیا لازم است تا ساختار و محتویات زبان‌های مختلف یکسان باشد ؟

خیر. لزومی برای این کار وجود ندارد. برای مثال ممکن است برخی محصولات شما برای بازار داخلی و برخی دیگر برای بازارهای خارجی باشند و هر محصول و هر محتوای مناسب با هر زبان را در همان زبان می‌توانید درج نمایید.

ارتباط بین زبان‌های مختلف سایت چگونه است ؟

اگر مطالب موجود در یک زبان، در زبان‌های دیگر هم معادل داشته باشد، می‌توانید بین آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا کاربران بتوانند ترجمه‌ی محتوای شما را به زبان دیگر هم مشاهده کنند. البته این کار الزامی نیست و در صورت نیاز می‌توانید تنظیمات لازم را انجام دهید.

آیا برای ساخت زبان‌های متعدد در سایت محدودیتی وجود دارد ؟

خیر. محدودیت خاصی برای تعداد زبان‌ها وجود ندارد. تنها محدودیت، تلاش بیشتری است که باید برای تامین محتوا به زبان‌های دیگر صرف نمایید.

قیمت طراحی سایت دو زبانه

با توجه به تفاوت در روش‌های چندزبانه کردن سیستم‌های مدیریت محتوا و یا استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت دوزبانه، قیمت دقیقی برای این کار وجود ندارد. در اغلب موارد در حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد به ازای هر زبان اضافه به قیمت طراحی سایت تک زبانه افزوده می‌شود.

یکی از عواملی که در تعیین قیمت اضافه کردن زبان جدید اثرگذار است، همخوانی جهت نوشتار زبان جدید با زبان‌های قبلی است. برای مثال اضافه کردن زبان عربی به سایتی که با زبان فارسی طراحی شده است، کم‌هزینه‌تر از اضافه کردن زبان انگلیسی خواهد بود چون جهت نوشتار این دو زبان هر دو از راست به چپ است و تغییرات قالب سایت حداقل ممکن خواهد بود.

سفارش طراحی سایت دو زبانه

برای سفارش طراحی سایت دوزبانه با ما تماس بگیرید. ما در روکا بر اساس نیازهای شما و با استفاده از انواع سیستم‌های مدیریت محتوا و همچنین برنامه‌نویسی اختصاصی سایت‌های چندزبانه را طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱