معرفی سایت‌هایی برای آپلود فایل با حجم بالا

سرویس‌های آپلود فایل از گذشته برای کاربردهای مختلفی از جمله انتشار فایل‌ها، انتقال فایل‌هایی با حجم زیاد، تهیه‌ی پشتیبان از فایل‌های شخصی و میزبانی فایل‌هایی برای دانلود در تعداد زیاد کاربرد داشته‌اند.

آپلود فایل با حجم بالا

از مشهورترین سرویس‌های آپلود فایل که به دلایل قانونی و شکایت به دلیل نقض قانون کپی‌رایت مسدود یا متوقف شدند، می‌توان به RapidShare.com و MegaUpload.com اشاره کرد.

پس از کنار رفتن سایت‌های فوق، تعداد بسیار زیادی سرویس برای مدت کوتاه یا بلند از پلن تجاری این دو سایت تقلید کردند. ولی هیچ یک نتوانستند یادآور روزهای اوج این دو سرویس آنلاین باشند.

کاربردهای سرویس‌های آپلود فایل

سرویس‌های آپلود فایل برای کاربردهای زیر قابل استفاده هستند

  • تهیه‌ی پشتیبان از فایل‌های شخصی
  • ارسال فایل با حجم زیاد از طریق ایمیل یا ارسال فایل‌هایی با محتوای غیرمجاز در ایمیل
  • انتشار نرم‌افزار، فیلم و موسیقی در تالارهای گفتگو یا شبکه‌های اجتماعی
  • میزبانی فایل‌های شخصی یا سازمانی برای آپلود با تعداد و حجم زیاد

سرویس‌های آپلود فایل ابری

با گذشت زمان، سرویس‌های جدید به نام سرویس‌های آپلود ابری و بیشتر برای کاربردهای تهیه‌ی پشتیبان به میدان آمدند. شرکت‌های بزرگی مانند Box.net، گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت وارد این عرصه شدند. این سرویس‌ها فضایی برای آپلود ایمن فایل‌های شخصی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. علاوه بر آن امکان به اشتراک گذاری فایل‌های شخصی با سایر کاربران به صورت خصوصی یا عمومی را نیز در خود جای داده‌اند.

محدودیت حجم در آپلود فایل

به دو دلیل محدودیت فضا و محدودیت فنی در نگهداری و انتقال فایل‌هایی با حجم بیش از ۲ گیگابایت، محدودیت حجم در بسیاری از سرویس‌های آنلاین وجود دارد. در ادامه برخی از سرویس‌ها که به شما اجازه می‌دهند فایل‌هایی با حجم بیش از ۲ گیگابایت را آپلود نمایید معرفی خواهیم کرد. چنانچه موارد دیگری با امکانات مناسب می‌شناسید آن را با ما در میان بگذارید.

روش‌های جایگزین

بسیاری از سرویس‌های دیگر نیز برای آپلود فایل با حجم بالا وجود دارند که اغلب نیازمند ثبت نام و پرداخت وجه به صورت ماهیانه یا به ازای امکانات مصرفی هستند. چنانچه نیازهای موجود با روش‌های فوق قابل انجام نباشد یکی از روش‌های زیر ممکن است پاسخگوی نیاز آپلود فایل با حجم بالا باشند:

  • فشرده‌سازی و قطعه بندی فایل به قسمت‌های کوچک‌تر و آپلود آن‌ها
  • تهیه‌ی میزبان اینترنتی و دامنه شخصی برای آپلود فایل
  • استفاده از سرویس‌های ابری شرکت‌های بزرگ و پرداخت وجه برای تهیه‌ی فضای بیشتر یا حذف محدودیت حجم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱