ساخت برگه خانه در وردپرس

صفحه‌ی نخست وردپرس در دو حالت مختلف قابل تنظیم است که در ادامه انواع این حالت‌ها و شیوه‌ی ساخت برگه‌های لازم و تغییر تنظیمات آن را مرور خواهیم نمود.

حالت اول: آخرین نوشته‌ها در صفحه‌ی نخست وردپرس

حالت پیش‌فرض وردپرس، نمایش آخرین نوشته‌های شما در صفحه‌ی نخست است. در این حالت، هنگامی که صفحه‌ی نخست سایت شما باز می‌شود، کاربران آخرین نوشته‌ها یا اخبار و مقالات را مشاهده می‌کنند.

برای اینکه وردپرس در این حالت قرار بگیرد، به بخش تنظیمات > خواندن مراجعه کنید و تنظیمات را مطابق شکل زیر روی «آخرین نوشته‌های شما» قرار دهید:

نمایش آخرین نوشته‌ها در صفحه اول وردپرس

حالت دوم: نمایش یک برگه خاص در صفحه اصلی وردپرس

شیوه‌ی دیگر نمایش صفحه‌ی نخست وردپرس، تعیین یک برگه‌ی خاص است. برای این منظور ابتدا یک برگه‌ی جدید در بخش برگه‌ها ایجاد کنید. ممکن است بخواهید نام این برگه را «خانه» یا «صفحه‌ی اصلی» بگذارید. همچنین چنانچه می‌خواهید آخرین نوشته‌ها یا اخبار یا مقالات شما در یک برگه‌ی دیگر سایت دیده شوند، یک برگه‌ی دیگر نیز ایجاد کنید. عنوان این برگه احتمالا «وبلاگ»، «آخرین اخبار»، یا «جدیدترین مقالات» خواهد بود.

سپس به بخش تنظیمات > خواندن مراجعه کنید و مطابق تصویر زیر تنظیمات را روی «یک برگه یکتا» قرار دهید. سپس برگه‌ی «خانه» را در فیلد اول و برگه‌ی «وبلاگ» را در فیلد دوم انتخاب کنید.

برگه‌های مجزا برای صفحه اصلی و وبلاگ وردپرس

از این پس، هنگامی که کاربران صفحه‌ی اصلی سایت شما را باز کنند، محتوای برگه‌ی «خانه» و هنگامی که برگه‌ی «وبلاگ» را باز کنند، آخرین نوشته‌های سایت شما را مشاهده خواهند کرد.

اگر هر دو گزینه‌ی فوق را با یک برگه‌ی خاص مقداردهی کنید، وضعیت شبیه حالت اول خواهد شد که در صفحه‌ی نخست سایت، آخرین نوشته‌ها قابل مشاهده هستند.

همچنین تعیین کردن برگه‌ی نوشته‌ها الزامی نیست. اگر این برگه را مشخص نکنید، فهرست آخرین نوشته‌های شما به صورت عادی در سایت قابل مشاهده نخواهند بود.

۴ نظر در مورد «ساخت برگه خانه در وردپرس»

  • ایمان می‌گوید:

    سلام وقت بخیر.
    در سایتم برگه‌ای به نام خانه ساختم و کاری کردم که آدرس اصلی سایتم روی اون باز بشه.
    اما میخوام عکسی در همون برگه آپلود کنم، وقتی وارد برگه‌ها میشم، اصلا برگه‌ای به نام خانه وجود ندارد تا بتونم ویرایشش کنم.
    چیکار میتونم بکنم تا این صفحه برام قابل ادیت کردن باشه؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاس‌گزارم.

    • با سلام
      آن طور که خودتان فرمودید برگه‌ای به نام خانه ساخته‌اید. و گفتید که نمی‌توانید این برگه را پیدا کنید
      دو حالت دارد. یا چنین برگه‌ای نساختید یا اگر ساختید، در پیدا کردن آن دقت کافی را ندارید

  • شبرو می‌گوید:

    سلام وقت بخیر
    میخوام صفحه خانه را تنظیم کنم سایتم سه زبانه است میگه باید به زبان های دیگه ترجمه کن. از کجا باید این تنظیمات رو انجام داد؟
    با سپاس ازشما

    • با سلام
      این موضوع به افزونه‌ای که استفاده کردید مربوط است و برای پیدا کردن محل مورد نظر باید راهنمای همان افزونه را بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱