افزونه و قالب‌های غیرقانونی چه خطراتی دارند ؟

سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس، جوملا و دروپال دارای سیستم‌هایی برای افزایش کارایی با استفاده از افزونه‌ها هستند. بسیاری از افزونه‌های به کار رفته در این سیستم‌ها به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده هستند.

با این حال برخی از افزونه‌ها نیز به صورت تجاری و با مجوز استفاده‌ی محدود قابل خریداری هستند. همانند سایر نرم‌افزارهای موجود، برخی افراد برای طراحی سایت از افزونه‌ها یا قالب‌های تجاری به صورت غیرقانونی و قفل شکسته استفاده می‌کنند. انجام این کار علاوه بر عواقب قانونی که ممکن است به دنبال داشته باشد، می‌تواند خطرات دیگری از جمله هک شدن سایت، سوء استفاده برای سئو و ارسال هرزنامه‌ی ایمیلی را به دنبال داشته باشد.

هک شدن سایت

یک افزونه یا قالب قفل شکسته ممکن است حاوی کدهایی باشد که دسترسی فرد مهاجم را به سرور شما امکان‌پذیر کند. تشخیص ورود فرد مهاجم به سایت همیشه به آسانی امکان‌پذیر نیست. زیرا بسیاری از هکرها بدون اینکه به اطلاعات یا سرور شما آسیب برسانند. تنها برای سوء استفاده یا سرقت اطلاعات شما و دیگران سایت‌ها را هک می‌کنند.

سوء استفاده در زمینه‌ی سئو

یک افزونه یا قالب قفل شکسته ممکن است حاوی کدهایی باشد که پیوندهای دلخواه فرد مهاجم یا بک‌لینک‌هایی رایگان به سایت‌های مورد نظر وی را در محل‌های مختلف سایت شما قرار دهد. این لینک‌ها ممکن است قابل مشاهده باشند یا با دقت زیاد از دید شما مخفی شوند. قرار گرفتن این لینک‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به سئو سایت شما وارد نماید.

ارسال هرزنامه ایمیلی

یکی دیگر از خطرات احتمالی که سایت شما را در معرض خطر قرار می‌دهد، ارسال هرزنامه ایمیلی انبوه با استفاده از IP سرور شماست. چنانچه هکرها با استفاده از امکانات سایت شما اقدام به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و هرزنامه کنند، پس از مدتی، ایمیل‌های رسمی و اصلی شما نیز به صورت خودکار در لیست سیاه سرورهای مقصد قرار خواهند گرفت و ممکن است علاوه بر انتقال به شاخه‌ی Spam، به صورت کلی به دست مخاطبین نرسند.

بنابراین استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های غیرقانونی در هنگام طراحی سایت با CMS از جمله طراحی سایت با وردپرس به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای دنیا، می‌تواند عواقب و هزینه‌های زیادی برای شما ایجاد کند. به همین دلیل به طور جدی به ویژه در هنگام طراحی سایت برای شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر می‌بایست از این گونه افزونه‌ها و قالب‌ها دوری شود.

قالب‌های فارسی شده و قابل خریداری

در چند سال اخیر برخی افراد قالب‌های تجاری را به صورت غیرقانونی و قفل‌شکسته فارسی‌سازی می‌کنند و آن را برای فروش در سایت‌های مختلف ارائه می‌کنند. این قالب‌ها و افزونه‌ها هرچند به ظاهر خریداری می‌شوند ولی در مواردی که از هسته‌ی قفل شکسته و غیرقانونی برای فارسی‌سازی‌شان استفاده شده‌باشد، تمامی خطرات گفته‌شده سایت مقصد را تهدید خواهند کرد.

اگر می‌خواهید از این خطرات در امان باشید و در عین حال از قالب‌های بین‌المللی در سایت خود بهره‌برداری کنید، بهترین روش، خرید قانونی قالب یا افزونه و فارسی‌سازی آن توسط متخصصین طراحی سایت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱