تغییر رمز مدیریت وردپرس از طریق پایگاه داده – phpMyAdmin

اگر رمز ورود به بخش مدیریت وردپرس را فراموش کرده‌اید، برای بازیابی رمز چند گزینه پیش روی شماست که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پنل مدیریت سایت

۱- بازیابی رمز ورود

ساده‌ترین روش، استفاده از قابلیت بازیابی رمز ورود است. البته در این روش لازم است که ایمیل مدیر سایت را بدانید و به آن دسترسی داشته باشید. اگر این امکان برای شما فراهم نیست، گزینه‌های بعدی را مشاهده کنید.

۲- تغییر ایمیل مدیر در دیتابیس و استفاده از بازیابی گذرواژه

اگر ایمیل مدیر سایت در دسترس شما نیست، روش بهتر این است که ایمیل مدیر سایت را از طریق phpMyAdmin تغییر دهید و سپس از قابلیت بازیابی رمز استفاده کنید.

برای انجام این کار به پنل هاست وارد شوید و سپس phpMyAdmin را باز کنید. در بخش کناری، جدول users را باز کنید و مطابق تصویر زیر، ایمیل مدیر سایت را تغییر دهید:

تغییر ایمیل مدیر سایت با phpMyAdmin

با دوبار کلیک روی ایمیل قدیمی، می‌توانید وارد حالت ویرایش شوید و سپس ایمیل جدید و دلخواه خودتان را در این فیلد وارد کنید. حساب کاربری مدیر سایت معمولا شناسه‌ی ۱ دارد.

۳- تغییر رمز به صورت مستقیم

علاوه بر دو روش بالا، می‌توانید تغییر رمز را به صورت مستقیم هم انجام دهید. برای این کار به نکات زیر توجه کنید:

  • رمز شما در پایگاه داده به صورت کدشده نگهداری می‌شود و قبل از ذخیره‌سازی می‌بایست آن را کدگذاری کنید.
  • با توجه به اینکه در این روش از سایت‌های خارجی استفاده می‌شود، برای امنیت بیشتر، بهتر است یک رمز موقتی را در این فیلد وارد کنید و پس از ورود به بخش مدیریت وردپرس، رمز اصلی خود را جایگزین نمایید.

جهت تغییر پسورد از طریق phpMyAdmin مثل روش قبل جدول users را باز کنید. سپس به یک سایت مثل این سایت که کار تبدیل رمز به BCrypt را انجام می‌دهد مراجعه کنید. رمزها در پایگاه داده‌ی وردپرس با این روش ذخیره‌سازی می‌شوند.

رمز دلخواه را وارد کنید و سپس کلید Hash را بزنید:

کدگذاری رمز به صورت BCrypt

کد ایجاد شده را با دقت انتخاب کنید تا قبل و بعد از آن فاصله‌ای وجود نداشته باشد. و آن را در بخش user_pass در جدول users جایگزین کنید:

جایگذاری رمز در phpmyadmin

اکنون می‌توانید با رمز جدید به وردپرس وارد شوید. فراموش نکنید که بهتر است پس از ورود، فورا رمز جدیدی را از طریق پروفایل شخصی در وردپرس جایگزین کنید تا احیانا اگر سایت خارجی رمز‌های شما را جمع آوری کرده باشد، مشکل امنیتی برای شما ایجاد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱