امنیت در طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل سروکار داشتن با پول، بیش از سایر انواع سایت‌ها در خطر هستند. انواع گوناگونی از خطرات ممکن است فروشگاه‌های اینترنتی را تهدید کند.

امنیت طراحی فروشگاه اینترنتی

برخی از این خطرات عبارتند از:

  • خرید بدون پرداخت وجه
  • خرید بیش از وجه پرداختی
  • پولشویی
  • استفاده از وجه نقد یا کارت دیگران برای خرید
  • سرقت و جابجایی وجه نقد از فروشگاه اینترنتی
  • تغییر در وضعیت یا موجودی کالاهای انبار
  • سوء استفاده از بانک اطلاعات شخصی مشتریان
  • آسیب به سابقه‌ی پرداخت‌ها و سفارش‌های مشتریان
  • خرابکاری در سیستم پرداخت الکترونیک

خطرات احتمالی بسیار بیش از آنچه در فهرست بالا به آن اشاره شد می‌تواند عملکرد فروشگاه اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهند.

برای پیشگیری از رخداد اتفاقات ناخواسته و جلوگیری از انواع تهدیدهای امنیتی، طراحی فروشگاه اینترنتی می‌بایست با دقت زیاد و توسط افرادی با آگاهی و دانش فنی کافی در جهت بستن راه‌های تهدید صورت پذیرد.

تهدیدهای جدید و پشتیبانی

تهدیدهای اینترنتی روز به روز در حال توسعه و افزایش هستند. به‌روزرسانی مداوم و نگهداری و پشتیبانی مداوم سیستم‌های فروشگاهی نکته‌ی بعدی است که می‌بایست به آن توجه شود. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی که تمامی اصول امنیتی روز در آن رعایت و پیاده‌سازی شده باشند، ممکن است به دلایل مختلف مورد حمله و تهدید امنیتی قرار بگیرند. آمادگی در جهت انجام واکنش سریع و موثر در چنین مواقعی لازم و حیاتی است.

امنیت اطلاعات کاربران

بعد دیگر امنیت در فروشگاه‌های اینترنتی، حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی کاربران مانند شماره‌های تماس، اطلاعات مالی، اطلاعات خریدها، اطلاعات نشانی و سایر اطلاعاتی است که معمولا در هنگام خرید اینترنتی از کاربر دریافت و جمع‌آوری می‌شود.

عدم نگهداری صحیح از این داده‌های مهم می‌تواند سبب ایجاد خسارت‌های سنگین نه تنها به مشتریان، بلکه به اعتبار و جایگاه فروشگاه شوند.

امنیتی اینترنتی و موفقیت در فروش

موفقیت در تجارت الکترونیک و موفقیت در فروش آنلاین، به مجموعه‌ای از شرایط وابسته است. برخی از این شرایط مستقیما به محصول مرتبط هستند و برخی دیگر به صورت غیرمستقیم در جلب اعتماد، رضایت و نظر مشتریان اثرگذار هستند.

مشتریان علاوه بر عامل قیمت، با تکیه بر حس درونی خود،‌ برای خرید یا عدم خرید از یک فروشگاه اینترنتی تصمیم‌گیری می‌کنند. بنابراین هر عاملی که بتواند حس بهتری به مشتری بدهد می‌بایست در فروشگاه اینترنتی به کار گرفته شود. امنیت اینترنتی و انتقال حس امنیت یکی از این عوامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱