تفاوت وب سایت و وبلاگ چیست؟

بدون شک تا کنون عبارت‌های وبلاگ و سایت را بسیار شنیده‌اید. در این نوشته تفاوت‌های این دو عبارت را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

سایت یا وبسایت یک نرم‌افزار تحت وب است که برای ارائه‌ی خدماتی به مخاطبان خود طراحی و پیاده‌سازی شده است. برخی از انواع وب‌سایت‌های پرکاربرد عبارتند از سایت‌های شرکت‌های تجاری، سایت‌های خبری، سایت‌های تفریحی، وب‌سایت‌های خدماتی مانند ارائه‌ی ایمیل.

وبلاگ

در طرف دیگر وبلاگ به گونه‌ی خاصی از سایت گفته می‌شود که برای ارائه‌ی خاطرات، روزنوشت، مطالب متنی، صوتی، تصویری یا ویدئویی صاحب یا صاحبان وبلاگ ایجاد می‌شود.

ایجاد وبلاگ رایگان

راه‌اندازی وبلاگ به دلیل متداول‌بودن و مشخص بودن ساختار کلی، در بسیاری از سرویس‌های آنلاین به رایگان قابل انجام است. برخی از این سرویس‌ها ممکن است نام زیردامنه‌ای در یک دامنه‌ی اصلی را به هر کاربر اختصاص دهند و امکان استفاده از نام دامنه‌ی شخصی را نداشته باشند و برخی دیگر نیز ممکن است با دریافت مبلغی، وبلاگ ایجاد شده را روی نام دامنه‌ای اختصاصی ایجاد و نمایش دهند.

با جستجو در اینترنت می‌توانید یکی از سرویس‌های رایگان ایجاد وبلاگ را انتخاب کنید و به آسانی وبلاگ خود را ایجاد نمایید.

بدیهی است تمامی امکانات و تغییر ظاهر وبلاگ‌های رایگان ممکن است قابل تغییر نباشند و ممکن است محدودیت‌هایی از جمله تعداد مطلب قابل ارسال، محدودیت در آپلود تصویر و فایل وجود داشته باشند.

ایجاد وبلاگ به صورت شخصی

علاوه بر سرویس‌های رایگان ایجاد وبلاگ، امکان ایجاد وبلاگ به صورت شخصی نیز فراهم است. برای انجام این کار نرم‌افزارهای آماده‌ی زیادی وجود دارند. مشهورترین سیستم رایگان برای ایجاد وبلاگ، وردپرس نام دارد.

برای راه‌اندازی وبلاگ‌های شخصی لازم است تا حدودی با اصول فنی این کار آشنایی داشته باشید. همچنین لازم است یک میزبان اینترنتی و یک دامنه نیز خریداری کنید تا بتوانید وبلاگ خود را در آدرس مورد نظر بارگزاری نمایید.

از کجا شروع کنم؟

پیش از اقدام برای ایجاد یک وبلاگ یا سایت، انتخاب موضوع فعالیت و برنامه‌ریزی برای درج مطالب در آن الزامی است. چنانچه تا کنون به وبلاگ‌نویسی اقدام نکرده‌اید، بهترین راه ایجاد یک وبلاگ رایگان در سیستم‌های متنوعی است که در اینترنتی موجود هستند. پس از مدتی فعالیت، آشنایی با شیوه‌ی نوشتن موثر و آشنایی با واکنش‌ها و بازخوردهای احتمالی مخاطبان، می‌توانید یک وبلاگ شخصی با امکانات سفارشی و پیشرفته برای خود ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و برنامه‌ریزی برای ایجاد وبلاگ شخصی با ما تماس بگیرید.

همچنین اگر می‌خواهید یک وبسایت حرفه‌ای داشته باشید و محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید، روکاوب در با انواع روش‌های طراحی سایت، آمادگی دارد پشتیبان و همراه شما در این زمینه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *