طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت ممکن است توسط افراد با تجربه و توانایی کم و تنها با نصب یک سیستم مدیریت محتوا، یک قالب آماده و قفل شکسته و فارسی‌سازی آن به انجام برسد. در طرف دیگر برای طراحی سایت حرفه‌ای، تجربه، دانش و تخصص مهندسین نرم‌افزار و استفاده از ذوق و سلیقه هنری و استفاده از اصول تجربه کاربری یا UX دست در دست هم می‌دهند تا یک سایت با کیفیت و کارایی بالای آماده شود.

در طراحی سایت حرفه‌ای بسیاری نکات از جمله سرعت بیشینه، عملکرد بهینه، امنیت، بهینه‌سازی موتورهای جستجو( سئو )، سازگاری با موبایل و تبلت، اصول روانشناسی رنگ، اصول کاربردی و عملکردی در نظر گرفته می‌شوند.

یک سایت حرفه‌ای باید بتواند بیشترین تعداد مخاطب را از طریق موتورهای جستجو به خود جلب کند و باید بتواند با بیشترین درصد ممکن، مراجعه‌کنندگان به سایت را راضی نگهدارد. نرخ فرار یا Bounce rate یکی از عوامل مهمی است که در طراحی سایت حرفه‌ای به آن توجه می‌شود.

طراحی سایت حرفه ای

عوامل موثر در طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت حرفه‌ای شامل چندین عملکرد است که یکی پس از دیگری به انجام می‌رسند:

  • تحلیل نیازمندی‌های پروژه
  • بررسی رقبا
  • طراحی ساختار کلی وبسایت
  • طراحی ساختار ظاهری وبسایت
  • طراحی گرافیکی وبسایت
  • انتخاب ابزار مناسب برای طراحی سایت
  • طراحی قالب
  • برنامه‌نویسی سایت
  • آزمون و رفع اشکال
  • ورود اطلاعات

طراحی سایت حرفه‌ای چیست؟

یادگیری طراحی سایت با صرف زمانی نه چندان طولانی و با شرکت در کلاس‌های آموزشی قابل انجام است. آنچه با شرکت در کلاس‌های آموزشی و صرف زمانی کوتاه قابل یادگیری است، تنها گوشه‌ای از نیازهای اولیه برای طراحی سایت است. برای کسب توانایی در طراحی سایت حرفه‌ای باید به این نکته توجه کرد که این تخصص زیرمجموعه‌ای از دانش برنامه‌نویسی نر‌افزار است. دنیای نرم‌افزار بسیار گسترده است و کسب مهارت و تخصص کافی برای پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مدرن، باکیفیت، قابل توسعه، حرفه‌ای و تخصصی به صرف زمانی طولانی و تلاش زیاد نیازمند است.

برخی از تخصص‌های مورد نیاز برای فعالیت اصولی در این زمینه عبارتند از:

تنها با وجود تمامی تخصص‌های فوق می‌توان یک سایت که عنوان حرفه‌ای را یدک می‌کشد، طراحی و برنامه‌نویسی نمود. کسب تجربه و مهارت در موارد فوق، حداقل به ۱۰ سال زمان و مطالعه و کار مداوم نیازمند است.

بدون در اختیار داشتن بخشی از تخصص‌های فوق، طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده، سیستم‌های مدیریت محتوا و افزونه‌های رایگان امکان‌پذیر است، با این حال کیفیت و عملکرد خروجی در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت با چالش‌های اساسی روبرو خواهد شد.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS

طراحی وبسایت بدون در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای طراحی سایت، در بسیاری از موارد سبب از بین رفتن زمان و تلاش‌های انجام شده در این فرآیند می‌شود.

سفارش طراحی سایت

برای سفارش طراحی سایت حرفه‌ای و پر سرعت و با رعایت آخرین اصول سئو با ما تماس بگیرید.

یک نظر در مورد «طراحی سایت حرفه ای»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱