چگونه رتبه سئو سایت قدیمی را به سایت جدید منتقل کنیم ؟

سایت‌های اینترنتی با گذشته زمان کهنه می‌شوند و نیاز به بازسازی یا طراحی سایت مجدد در این موارد احساس می‌شود. گاهی با انجام تغییرات و توسعه‌ی سایت قدیمی می‌توان به نیازهای جدید هم پاسخگو بود ولی در بسیاری موارد به دلیل کیفیت پایین سایت قدیمی، لازم است تا سایت جدید از نو طراحی و بازسازی شود.

طراحی سایت مجدد سئو

نکات لازم که در طراحی سایت جدید

طراحی سایت جدید مخصوصا هنگامی که سایت قدیمی شناخته شده است و بازدیدکنندگان قابل توجهی نیز دارد، چندان آسان نیست و حداقل موارد زیر در این کار می‌بایست مورد توجه قرار بگیرند.

  1. بازسازی امکانات موجود در سایت قدیمی
  2. انتقال اطلاعات قدیمی به سایت جدید
  3. هدایت آدرس‌های مهم از سایت قدیمی به سایت جدید
  4. برنامه‌ریزی برای سئو سایت

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی مجدد سایت قدیمی می‌بایست به آن توجه شود، وضعیت سئو سایت جدید است. بسیاری از آدرس‌ها و محتواهای سایت قدیمی در گوگل ذخیره شده‌اند و اگر سایت جدید با ساختار و محتوایی جدید ایجاد شود، این تلاش‌ها به سادگی از بین می‌رود.

بازسازی امکانات و انتقال اطلاعات سایت

در فرآیند انتقال اطلاعات و بازسازی امکانات سایت قدیمی، به دقت زیادی نیاز است. انتقال ناقص یا نادرست اطلاعات باعث می‌شود تا سال‌ها تلاش و نتیجه‌ای که در سایت قدیمی به دست آمده است از بین برود. انتقال اطلاعات ممکن است با استفاده از اسکریپت‌های آماده یا با برنامه‌نویسی به صورت اختصاصی قابل انجام باشد. در هر صورت صرف نمودن دقت کافی بسیار پر اهمیت است.

انتقال رتبه سئو سایت قدیمی به سایت جدید

همه‌ی صفحات سایت قدیمی دارای ارزش و با کیفیت لازم جهت سئو نیستند و اولین قدم این است که بررسی کنیم کدام یک از صفحات سایت قدیمی با اهمیت‌تر از بقیه هستند.

در قدم دوم برای هر یک از این صفحات می‌بایست صفحه‌ای جدید در سایت جدید ایجاد شود و از آدرس قدیمی با Redirect 301 کاربران به آدرس جدید هدایت شوند.

این کار دو اثر دارد. ابتدا اینکه حتما بک‌لینک‌های متعددی از سایت‌های مختلف به این صفحات وجود دارد و اگر آدرس قدیمی از کار بیفتد، کاربرانی که از این طریق به سایت شما مراجعه می‌کنند، به هدف خود نمی‌رسند.

اثر دوم برای موتورهای جستجو است که با مشاهده‌ی Redirect 301 متوجه می‌شوند که آدرس قبلی به صورت دائمی به آدرس جدید هدایت شده است و در نتیجه رتبه سئو این صفحات را به آدرس جدید منتقل می‌کنند.

نمایش کدهای ۴۰۴ در محل‌های لازم

ممکن است برخی از محتواهای سایت قدیمی بی ارزش باشند و نخواهیم آن‌ها را به سایت جدید منتقل کنیم. در این موارد لازم است تا مطمئن شویم که آدرس‌های فوق در سایت جدید کد ۴۰۴ را برمی‌گردانند. اگر صفحات قدیمی در سایت جدید، محتوایی را به موتور جستجو ارسال کنند، ممکن است باعث سردرگمی شوند و ممکن است گوگل تصور کند که محتوای یک صفحه را طوری تغییر داده‌ایم که گوگل را فریب دهیم.

ایجاد نقشه سایت

با ایجاد یک سایت جدید، نشانی صفحات ما نیز تغییر خواهند کرد و لازم است تا هر چه زودتر یک نقشه سایت بهینه و کامل از ساختار جدید سایت در اختیار گوگل قرار دهیم. اگر قبلا گوگل نقشه سایت قدیمی را در اختیار دارد. هر چه زودتر این نقشه سایت را می‌بایست حذف کنیم و نقشه سایت جدید را در اختیار گوگل قرار دهیم تا بتواند نشانی‌های جدید را مشاهده و ارزیابی کند.

جستجوی در گوگل برای بررسی اتفاقاتی که برای کاربران رخ می‌دهد

پس از تکمیل فعالیت‌های فوق، لازم است تا گوگل را برای دامنه‌ی سایت خود جستجو کنیم و ببینیم که گوگل چه صفحاتی از سایت قدیمی را هنوز به کاربران نشان می‌دهد. سعی کنید به تعداد کافی از این لینک‌ها را باز کنید. بررسی کنید که آیا کاربران به صفحات مناسب هدایت می‌شوند و آیا پیام‌های خطای لازم را دریافت می‌کنند یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *