انواع محدودیت‌های موجود روی هاست‌های اشتراکی

سرورهای اشتراکی نخستین گزینه برای بیشتر سایت‌های اینترنتی به شمار می‌روند. این سایت‌ها سه مزیت اصلی را برای صاحبان سایت‌ها به همراه دارند.

  1. نصب و راه اندازی آسان و سریع توسط شرکت میزبانی
  2. پشتیبانی فنی در مدت فعالیت
  3. قیمت مناسب

هاست - Host

با این حال این گونه هاست‌ها محدودیت‌های متعددی هم دارند که استفاده از آن برای تمامی سایت‌ها امکان پذیر نیست. در این نوشته به انواع محدودیت‌هایی که در هاست‌های اشتراکی وجود دارد می‌پرازیم.

۱- تعداد ورودی در ثانیه

مهم‌ترین عامل که در هاست‌های اشتراکی محدود می‌شود، تعداد ورودی در ثانیه است. به این معنی که تعداد کاربرانی که می‌توانند در ثانیه از سایت شما بازدید کنند، محدود است. این عدد معمولا در حدود ۲۰ تا ۵۰ تعیین می‌شود. اگر قصد خرید هاست برای کاربردهای پربازدید را دارید یا فکر می‌کنید در زمان‌های محدودی ممکن است بیش از این مقدار بازدیدکننده همزمان داشته باشید، پیش از خرید هاست، از مقدار این متغیر آگاه شوید.

برخی از هاست‌ها این عدد را روی مقدار پایین‌تری تنظیم می‌کنند و در نتیجه می‌توانند هاست‌هایی با قیمت بسیار پایین ارائه نمایند.

۲- تعداد پردازش همزمان

محدودیت دوم، تعداد پردازش همزمان است. هر کاربر که درخواستی به سایت شما ارسال می‌کند، مدت زمانی طول می‌کشد تا پاسخ خود را دریافت کند. در زمانی که کاربر اول در حال انتظار برای دریافت پاسخ است، کاربران دیگری به سایت مراجعه می‌کنند. تعداد افرادی که همزمان می‌توانند منتظر پاسخ باشند، در هاست‌های اشتراکی محدود است و معمولا حدود ۵۰ نفر می‌باشد. هر چه اسکریپت سایت شما بهینه‌تر باشد، نیاز شما به پردازش همزمان کمتر خواهد بود. اگر سایت شما سنگین و کند است، لازم است تا پردازش همزمان بیشتری در اختیار داشته باشید.

۳- محدودیت مصرف حافظه

اجرای هر اسکریپت به مقداری حافظه نیاز دارد. مجموع حافظه‌ای که کاربران منتظر پاسخ مصرف می‌کنند، نمی‌تواند از مقدار مشخصی بالاتر باشد. حتی اگر هنوز به مقدار مجاز تعداد پردازش همزمان نرسیده باشید.

۴- محدودیت مصرف پردازشگر

استفاده از پردازنده سرور به دو صورت محدود می‌شود. اول پردازش در لحظه، و دوم مجموع پردازش در روز. اگر سایت شما سنگین است و محاسبات زیادی انجام می‌دهد یا تعداد بازدیدکننده زیادی دارید، ممکن است قبل از به پایان رسیدن روز، سایت شما از دسترس خارج شود.

۵- محدودیت سرعت ورودی و خروجی روی دیسک سخت

سایت شما با سرعت محدودی می‌تواند اطلاعات روی دیسک سخت را بخواند و بنویسد. اگر سیستم شما به گونه‌ای است که برای دانلود و یا آپلود استفاده می‌شود. سرورهای اشتراکی، برای شما قابل استفاده نخواهند بود.

۶- محدودیت ارسال ایمیل در ساعت

هر هاست اشتراکی به تعداد محدودی، معمولا ۳۰ تا ۱۰۰ عدد ایمیل در ساعت می‌تواند ارسال کند. اگر بیش از این مقدار ایمیل ارسال کنید، ممکن است هاست شما مسدود شود یا ایمیل‌های شما ارسال نشوند.

۷- محدودیت حجم

مجموع حجم فایل‌ها، پایگاه داده، ایمیل‌ها و سایر اطلاعاتی که روی دیسک سخت ذخیره می‌کنید نمی‌تواند بیش از مقدار مشخصی باشد. با ارزان‌تر شدن دیسک سخت، برخی شرکت‌های میزبانی، پلن‌های میزبانی با فضای نامحدود( اسمی ) ارائه می‌کنند.

۸- محدودیت پهنای باند

حجم اطلاعاتی که در طول ماه، از هاست شما دانلود می‌شود روی مقدار مشخصی تنظیم می‌شود. برای بهینه‌سازی مصرف مقدار مجاز می‌توانید از فشرده‌سازی محتوا و همچنین تنظیمات صحیح Cache و همچنین بهینه‌سازی سایت خود استفاده نمایید.

۹- محدودیت حجم پایگاه داده

حجم پایگاه داده در برخی سرویس‌های اشتراکی محدود است. برای مثال ممکن است حداکثر حجم مجاز برای پایگاه داده، ۳۰ درصد کل فضای شما باشد.

۱۰- محدودیت تعداد ارتباط با پایگاه داده

تعداد ارتباط‌های همزمان با پایگاه داده ممکن است بیش از مقدار خاصی، غیرمجاز باشد. اگر این محدودیت ایجاد شود، سایت شما قابل استفاده نخواهد بود و پیام خطای ارتباط با پایگاه داده در سایت شما مشاهده می‌شود.

۱۱ – محدودیت‌های دیگر

محدودیت‌های متنوع دیگری ممکن است در سرویس‌های مختلف موجود باشد. محدودیت‌هایی مانند تعداد Addon Domain، تعداد اکانت FTP، تعداد اکانت Email، و موارد متعدد دیگر.

بهتر است قبل از تهیه هاست اشتراکی، نیازهای خود را مشخص کنید و بررسی کنید که آیا شرکت‌های مختلف پلن‌هایی برای برطرف کردن نیازهای شما در اختیارتان قرار می‌دهند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱