فروشگاه اینترنتی چه برتری‌های نسبت به اینستاگرام و تلگرام دارد ؟

شبکه‌های اجتماعی محلی مناسب برای بازاریابی اینترنتی به شمار می‌روند و از این طریق برای فروش بسیاری از گروه‌های کالا می‌توانید به نتیجه برسید. با این حال طراحی فروشگاه اینترنتی در کنار شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام هم می‌تواند مزایای قابل توجهی برای افزایش فروش و سوددهی و کسب درآمد شما داشته باشد.

طراحی فروشگاه اینترنتی

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

  1. فروشگاه اینترنتی در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی اعتبار بیشتری دارد. در این فروشگاه می‌توانید نماد اعتماد الکترونیکی و نشان‌های دیگری که باعث می‌شود مشتریان به شما اعتماد بیشتری به دست بیاورند را درج کنید و در نتیجه درصد موفقیت فروش را افزایش دهید.
  2. فروشگاه اینترنتی کاملا در اختیار شما است و هر تغییر دلخواه در شکل عملکرد و شکل نمایش محصولات را می‌توانید در آن انجام دهید. ولی در شبکه‌های اجتماعی این کنترل‌ها وجود ندارد. استفاده از یک شکل نمایش ثابت برای فروش هر نوع محصول و خدمات گاهی کارایی لازم را ندارد.
  3. فروشگاه اینترنتی قابلیت جستجو و طبقه‌بندی و فیلتر کردن محصولات را دارا می‌باشد و به علاوه می‌توانید به صورت آنلاین بدون اینکه نیاز باشد برای هر فروش مدت زمان زیادی را جهت گفتگو و توضیحات صرف کنید، محصولات خود را بفروشید.
  4. بخشی از مشتریان شما از طریق اینترنتی و گوگل به دنبال محصولات مورد نیاز خود می‌گردند و اگر سایت اینترنتی نداشته باشید، قطعا این گروه از مشتریان را از دست خواهید داد.
  5. در شبکه‌های اجتماعی مزیت‌های رقابتی شما مشخص نیست و هر کسی از هر جای دنیا به آسانی با درج چند هشتگ در مطالب خود، می‌تواند در کنار شما قرار بگیرد و با شما رقابت کند. ولی در موتور جستجوی گوگل اینکه چه کسانی بالاتر قرار بگیرند بر اساس اعتبار آنلاین و کیفیتی که ارائه می‌کنند با استفاده از اصول سئو، تعیین می‌شود.
  6. تنوع و حجم محتوایی که در سایت اینترنتی برای متقاعد کردن خریدار به خرید می‌توانید درج کنید، محدودیتی ندارد ولی در شبکه‌های اجتماعی نهایتا چند عکس و مقدار محدودی متن در اختیار شماست.
  7. هنگامی که کاربر به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه کند، این شما هستید که با روش‌های مختلف می‌توانید او را به خریدار کالای خود تبدیل کنید ولی در شبکه‌های اجتماعی، کاربر به آسانی می‌تواند بین صفحات رقبا حرکت کند و حتی متوجه نشود که در چه صفحاتی بوده است و اکنون در کجاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *