انواع روش‌های فروش کالا و خدمات در اینترنت

اگر کسب و کار سنتی دارید و می‌خواهید با استفاده از فضای اینترنت، محصولات یا خدمات خودتان را به فروش برسانید یا قصد دارید به تازگی کسب و کار جدیدی را شروع کنید و از طریق اینترنت محصولات و خدمات جدیدی را ارائه نمایید، لازم است تا با روش‌های فعالیت و فروش کالا و خدمات در اینترنتی آشنا باشید.

خرید و فروش اینترنتی

در این نوشته روش‌ها و نکاتی که می‌توانند به شما کمک کنند را بررسی می‌کنیم.

روش‌های فروش کالا در اینترنت

۱- طراحی فروشگاه اینترنتی

نخستین قدم برای شروع به کار فروش اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی است. از هر روشی که بخواهید مشتریان را جذب کنید، در نهایت برای دریافت وجه و در دسترس بودن ۲۴ ساعته به یک فروشگاه اینترنتی نیاز خواهید داشت. ممکن است بخواهید از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتریان را جذب کنید و برای فروش آن‌ها را به فروشگاه اینترنتی هدایت کنید.

۲- استفاده از سایت‌های آگهی

سایت‌های آگهی رایگان و غیررایگان محلی مناسب برای جذب مشتریان و فروش کالا به شمار می‌روند. این سایت‌ها می‌توانند برای فروش کالاهای نو یا دست دوم مورد استفاده قرار بگیرند. فرآیند مذاکره و فروش و دریافت وجه سپس می‌تواند به صورت آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی شما یا در ابعاد کوچک و با حجم کم به صورت تلفنی و یا با پیام‌رسان‌های موبایل انجام شود.

داشتن یک فروشگاه اینترنتی در این صورت برای شما باعث ایجاد اعتبار و افزایش موفقیت در تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار خواهد بود. در خرید و فروش تلفنی، اعتماد بسیار کمتر است و ممکن است بسیاری از مشتریان را به این شکل از دست بدهید.

۳- استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه‌های عکس محور، محلی مناسب برای فروش کالا به شمار می‌روند. با ارائه تصاویر و فیلم‌های تبلیغاتی جذاب از محصولاتی که ارائه می‌کنید، می‌توانید مشتریان جدیدی پیدا کنید. اصول فعالیت در این شبکه‌ها نیازمند آموزش و آزمون و خطا است. اینکه در چه ساعت‌هایی از روز فعالیت خود را شروع کنید، چه نوع تصاویری برای جذب مشتریان استفاده کنید، چه متن‌ها و چه پیشنهادهایی برای این کار مناسب‌تر است و در نهایت اینکه چه نوع کالایی در این فضا قابلیت فروش بیشتری دارد از جمله مواردی هستند که می‌بایست آن را فرا بگیرید.

۴- استفاده از تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو ابزاری مناسب برای بازدهی فوری است. با کمک این شکل از تبلیغات، شما محصولات فروشگاه اینترنتی خود را به صورت فوری در معرض دید خریداران واقعی قرار می‌دهید. این شکل از تبلیغات، به ازای هر کلیک مشتریان برای شما هزینه‌ای به دنبال دارد و اگر نتوانید درصد قابل قبولی از مراجعه کنندگان به سایت را به خریدار تبدیل کنید، این روش برای شما کارایی نخواهد داشت.

۵- فعالیت روی سئو سایت

سئو اصولی‌ترین و کارآمدترین روش برای جذب مشتریان به فروشگاه اینترنتی است. اگر سایت شما یک سایت با اصول سئو باشد و در جایگاه خوبی در موتورهای جستجو قرار بگیرد، روزانه ده‌ها و صدها خریدار واقعی به فروشگاه شما مراجعه می‌کنند و از شما خرید می‌کنند. دستیابی به این هدف کاری مشکل و زمان‌بر است و همزمان با سایر روش‌های بازاریابی، این روش را نیز به طور جدی می‌بایست در نظر داشته باشید.

۶- استفاده از سایر کانال‌های بازاریابی اینترنتی

روش‌های بازاریابی اینترنتی( دیجیتال مارکتیگ ) در قالب چند کانال اصلی طبقه‌بندی می‌شوند که آن‌ها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید: کانال‌های بازاریابی اینترنتی

روش‌های فروش خدمات در اینترنت

بسته به اینکه آیا خدمات شما به صورت آنلاین قابل فروش هستند یا نه، روش‌های مختلفی در اختیار شماست. برای مثال، خدمات لوله کشی ساختمان خدماتی حضوری است و نمی‌تواند به صورت آنلاین انجام شود ولی خدمات ترجمه و تایپ می‌تواند به صورت آنلاین و غیرحضوری به انجام برسد.

۱- خدمات حضوری

اگر خدمات شما از نوع حضوری باشند، پس از طراحی سایت، با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی که در بخش قبل شرح داده شد، می‌توانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و به صورت تلفنی یا با شبکه‌های اجتماعی بقیه مراحل انجام کار و دریافت وجه را انجام دهید. همچنین می‌توانید در سایتتان، بخشی برای دریافت سفارش خدمات قرار دهید تا کاربران در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست‌های خودشان را ثبت کنند و شما در اولین فرصت با آنان تماس بگیرید.

۲- خدمات غیرحضوری

برای ارائه خدمات غیرحضوری مثل ترجمه، طراحی سایت شما می‌تواند به صورت تخصصی انجام شود و از مرحله‌ی اول دریافت سفارش تا دریافت وجه و تحویل سفارش همه به صورت آنلاین و یکپارچه به انجام برسد.

طراحی سایت‌هایی که خدمات آنلاین را ارائه می‌دهند به مهارت و تخصص بیشتری نیازمند است و اگر به خوبی انجام نشود، باعث ایجاد مشکلات جدی برای شما خواهد شد. اگر قصد دارید تا این گونه خدمات را به مشتریان خود ارائه کنید و با خیالی آسوده، روی کسب و کار خود تمرکز کنید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *