ویرایش و حذف مکان در گوگل مپ( Google Map )

پس از اضافه کردن مکان تجاری به نقشه گوگل، ممکن است در آینده بخواهید اطلاعات یا تصاویر یا ویژگی‌های آن را تغییر دهید. با توجه به محدودیت تایید مالکیت مکان‌های تجاری در ایران، امکان درخواست ویرایش مکان‌های تجاری برای تمامی افراد امکان‌پذیر است. البته، درخواست ویرایش معادل تایید و ثبت شدن آن نیست و اطلاعات ثبت شده یا ویرایش شده تنها پس از بررسی، در نقشه ثبت خواهند شد.

Google Maps

مطالب مرتبط

تغییر آدرس و مشخصات در گوگل مپ

برای ویرایش اطلاعات و آدرس یک مکان تجاری از دو راه می‌توان اقدام کرد:

روش اول: فهرست نتایج جستجوی گوگل

چنانچه مکان تجاری مورد نظر شما در کنار فهرست نتایج گوگل قابل مشاهده است، وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید و سپس روی پیوند Feedback در پایین جعبه‌ی نمایش داده شده کلیک کنید و سپس اطلاعاتی که نیاز به تغییر دارند را وارد نمایید.

ویرایش با استفاده از لینک بازخورد در نقشه گوگل

حذف مکان

برای حذف مکان، پس از کلیک روی پیوند Feedback، در قسمت بالای جعبه‌ی اطلاعات، مقابل متن «Moved, closed or was never here» روی «Yes» کلیک نمایید و سپس اطلاعات تکمیلی که تعیین می‌کند علت حذف این مکان چیست را اعلام نمایید.

علت حذف ممکن است شامل بسته شدن دائمی، عدم وجود مکان در این نقطه، هرزنامه، محلی شخصی و نه عمومی، جابجا شدن مکان یا ثبت تکراری مکان باشد.

روش دوم: از روی نقشه گوگل

تمامی مکان‌های تجاری در صفحه‌ی اصلی جستجو قابل مشاهده نیستند و برای ویرایش یا حذف برخی از مکان‌ها لازم است تا مستقیما به نقشه‌ی گوگل مراجعه کنید.

قدم اول برای ویرایش یا حذف یک مکان از روی نقشه‌ی گوگل، یافتن آن نقطه است. برای این منظور از فیلد جستجو که در نقشه‌ی گوگل نمایش داده می‌شود استفاده کنید.

پس از یافتن نقطه‌ی مورد نظر، از منوی اطلاعات که بسته به زبان، ممکن است در سمت راست یا چپ صفحه نمایش داده شود، گزینه‌ی Suggest an edit را کلیک کنید.

درخواست ویرایش مکان در نقشه گوگل

همانند آنچه در روش اول گفته شد، در این بخش می‌توانید اطلاعات مکان تجاری را ویرایش کنید یا آن را کاندیدای حذف نمایید.

اضافه کردن تصویر به مکان تجاری

در هنگام استفاده از Google Map برای ویرایش یا حذف مکان روی نقشه، امکانات ویرایش بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. یکی از این امکانات، اضافه کردن تصویر به محل‌های دلخواه است. برای مثال ممکن است هنگامی که به یک رستوران مراجعه می‌کنید، تصاویری از آن تهیه کنید و این تصاویر را برای استفاده‌ی کاربران دیگر در نقشه‌ی گوگل به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار، روی گزینه‌ی Add a photo کلیک کنید.

ثبت اطلاعات دقیق و بی‌طرفانه می‌تواند سایر افراد را در انتخابی خوب یاری برساند.

حذف تصویر از نقشه گوگل

برای مشاهده آموزش حذف تصویر از نقشه گوگل این مقاله را بخوانید.

۴۴ نظر در مورد «ویرایش و حذف مکان در گوگل مپ( Google Map )»

  • امین می‌گوید:

    سلام خوبید میشه بگید یکی مغازه ی من را از گوگل مپ حذف کرده من خودم حذفش نگردم میشه بگید از کجا بدانم کیه؟

  • حمیدرضا می‌گوید:

    سلام وقت بخیر داخل گوگل مپ و کلا جستجوی گوگل ، محل شرکت و شماره تلفنی شرکت ما رو براساس آدرس قدیمی نشون میده و با اینکه آدرس جدید رو هم یکی دو ساله ثبت و تایید شده ولی با سرچ گوگل باز هم آدرس و شماره قدیمی رو بالا میاره ، و شماره هم شماره شخصی هست که چند ماه پیش استعفا داده و رفته ولی هر چقدر با اکانتهای مختلف ، مکان قدیمی و شماره تلفن قدیمی رو ویرایش میکنم گوگل قبول نمیکنه شماره و محل رو تغییر بده ، در این موارد چکار باید کرد؟
    و برای شرکت ما که دو مکان در گوگل ثبت شده ، مکان قدیمی رو چطور باید حذف کرد که مکان جدید رو نشون بده ممنونم

    • با سلام
      تایید ویرایش‌هایی که انجام می‌دهید توسط گوگل انجام می‌شود و اگر ویرایش شما تایید نمی‌شود روش دقیقی برای حل مشکل وجود ندارد. با ثبت درخواست‌های متعدد از حساب‌های کاربری مختلف شاید بتوانید به نتیجه برسید

  • م.ح.ا.م می‌گوید:

    سلام
    چند وقت پیش چند ویرایش داخل گوگل مپ اعمال کردم و تایید شد، اما امروز ھمہ شون پاک شدہ بودن!

    • با سلام. همه‌ی افراد امکان ویرایش جزئیات نقشه را دارند و اگر اطلاعات جدید صحیح نیست، مجددا باید درخواست ویرایش آن را ثبت کنید تا توسط گوگل تایید شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *