۶ مدل کسب درآمد در نرم‌افزارهای موبایل

کسب درآمد در اپلیکیشن یا برنامه‌های موبایل با روش‌های متعددی امکان پذیر است. در ادامه انواع این روش‌ها که مورد استفاده قرار می‌گیرند را مشاهده می‌نمایید.

نرم‌افزار موبایل

  1. خرید اپلیکیشن:
    در این روش کاربر قبل از اینکه بتواند نرم‌افزار را دانلود و نصب کند، می‌بایست قیمت مورد نظر شما را بپردازد. تعیین قیمت مناسب و ارائه نسخه‌های آزمایشی می‌تواند کاربران را به خرید برنامه‌ی شما ترغیب کند.
  2. فریمیوم( Freemium ):
    در این روش، کاربران می‌توانند به صورت رایگان برنامه‌ی شما را دریافت و نصب و استفاده کنند. در هنگام استفاده از برخی امکانات پیشرفته‌تر یا خاص برنامه، پیام‌هایی برای خرید این قابلیت‌ها به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر اختیار خواهد داشت که در صورت تمایل وجه مورد نظر برای این قابلیت‌ها را پرداخت نماید.
    در مدل فریمیوم، شما باید با دقت زیاد امکاناتی که به صورت تجاری قابل استفاده هستند را انتخاب کنید. برنامه‌ی شما باید به صورت مستمر به روزرسانی شود و همچنین باید تلاش کنید رضایت کاربران رایگان را جلب کنید. زیرا این کاربران، مشتریان بالقوه شما هستند.
  3. مدل Paymium:
    این مدل کسب درآمد ترکیبی از دو روش قبلی است. به این معنی که کاربر در ابتدای استفاده از برنامه می‌بایست وجهی را پرداخت کند و همچنین در ادامه نیز برای استفاده از امکانات اضافی ممکن است لازم شود مبالغ بیشتری را پرداخت نماید.
    این روش برای بازی‌های آنلاین یا نرم‌افزارهای کتاب‌خوان گزینه‌ای مناسب است.
  4. تبلیغات در نرم‌افزارهای تجاری:
    در این مدل بخشی از درآمد نرم‌افزار با نمایش تبلیغات به کاربران تامین می‌شود. برای جلوگیری از دلزدگی کاربران می‌توان، به ازای مشاهده‌ی تبلیغات، امکانات بیشتری را در اختیار آنان قرار داد. با این روش کاربران بدون اینکه وجهی پرداخت کنند و تنها با مشاهده‌ی تبلیغات از امکانات نرم‌افزار شما بهرمند می‌شوند.
  5. مدل تبلیغاتی:
    برنامه‌های رایگان که کاربران زیادی دارند می‌توانند با نمایش تبلیغات به کاربران خود کسب درآمد کنند. این گروه از نرم‌افزارها همچنین می‌توانند در ازای دریافت وجه، تبلیغات موجود در نرم‌افزار را برای کاربران مخفی کنند.
  6. حق عضویت( Subscription ):
    در این مدل کاربر برای مدت زمانی که از نرم‌افزار استفاده می‌کند، وجه پرداخت می‌کند. نرم‌افزارهایی که خدمات آنلاین ارائه می‌کنند. برای مثال سیستم‌های ذخیره‌سازی فایل، بازی‌های آنلاین یا سیستم‌هایی که اخبار را طبقه‌بندی می‌کنند و نمایش می‌دهند می‌توانند از این روش کسب درآمد استفاده کنند.
    خدمات در این گونه نرم‌افزارها باید مستمر باشد تا کاربران به صورت دائم برای عضویت در این سرویس‌ها پول پرداخت کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱