۸ نکته برای ایجاد یک اینفوگرافیک موفق

درست کردن یک اینفوگرافیک که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و کارایی لازم را داشته باشد نیازمند رعایت برخی نکات است. در این نوشته ۸ نکته‌ی مهم که می‌توانند به شما کمک کنند تا در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنید را مرور خواهیم نمود.

اینفوگرافیک

۱- داستان داشته باشید

اینفوگرافیک می‌بایست دارای داستان باشد و اطلاعاتی مرتبط و مفید را گام به گام به مخاطب ارائه کند. اگر اطلاعات شما پراکنده و نامرتبط باشند ممکن است بیننده بدون اینکه تا پایان با اینفوگرافیک شما همراه باشد، در زمانی کوتاه آن را رها کند.

۲- برای طراحی گرافیکی زمان صرف کنید

طراحی گرافیکی پس از عنوان جذاب، دومین چیزی است که توجه را به خود جلب می‌کند و کمک می‌کند تا افراد بیشتری اینفوگرافیک شما را مشاهده کنند. پس در طراحی گرافیک دقت کافی داشته باشید و برای زیباترشدن آن زمان صرف کنید.

۳- سادگی را فراموش نکنید

اطلاعات موجود در اینفوگرافیک باید ساده و گویا باشند تا درک آن در زمان کوتاه و با انرژی کم امکان‌پذیر باشد. سعی کنید چند بار اطلاعات را مرور کنید و اگر می‌توانید در ارائه اطلاعات به شکل ساده‌تر و گویاتر تلاش نمایید.

۴- اندازه‌ی مناسبی برای اینفوگرافیک خود انتخاب کنید

اندازه‌ی اینفوگرافیک از دو جهت دارای اهمیت است. نخست اینکه یک اینفوگرافیک اگر بیش از اندازه طولانی باشد، مخاطب را خسته می‌کند و همچنین اگر اندازه‌های نامناسبی داشته باشد ممکن است در رسانه‌های مختلف به خوبی قابل مشاهده نباشد. اندازه‌ی پیشنهادی، تصویری با عرض حدود ۷۰۰ پیکسل و ارتفاعی حداکثر ۵۰۰۰ پیکسل است.

۵- به اطلاعات و داده‌ها توجه کنید

اطلاعاتی که در اینفوگرافیک ارائه می‌کنید باید به روز و دقیق باشند. ممکن است یافتن چنین اطلاعاتی کار دشواری باشد ولی اگر اطلاعات با کیفیت مناسب در اختیار مخاطب قرار ندهید، اثرگذاری اینفوگرافیک شما کم خواهد شد و در این مسیر به موفقیت دست پیدا نمی‌کنید.

۶- به انتشار اینفوگرافیک فکر کنید

بررسی کنید که اینفوگرافیک شما در چه محلی منتشر می‌شود. آیا به صورت پوستر چاپ می‌شود یا در یک وبسایت قرار می‌گیرد یا در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. هر یک از این فضاها محدودیت‌های از جمله رنگ‌بندی، اندازه و مخاطب متفاوتی دارند. محدودیت‌های موجود را بشناسید و در هنگام طراحی به آن بیندیشید.

۷- منابع را ذکر کنید

ذکر منابع اطلاعات اثربخشی اینفوگرافیک شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه مخاطبان به شما اعتماد خواهند کرد.

۸- اینفوگرافیک خود را منتشر کنید

یک اینفوگرافیک که تمامی اصول لازم در آن رعایت شده باشد ولی به خوبی در معرض دید قرار نگیرد، بی نتیجه است. از انواع روش‌های ممکن اینفوگرافیک خود را منتشر کنید تا هرچه بیشتر افراد مختلف آن را مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *