ساخت فروشگاه در اینستاگرام

اینستاگرام در تلاش است تا امکانات جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کند. این کار باعث ایجاد سود هم برای صاحبان صفحات و هم برای اینستاگرام خواهند شد. امکان ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام یکی از قابلیت‌هایی است که از سال ۲۰۱۹ به این برنامه افزوده شده است.

فروشگاه محصولات شما در اینستاگرام به این صورت است که روی بخش‌هایی از تصویر ضربه می‌زنید تا محصول موجود را مشاهده کنید و قیمت آن را ببینید و بتوانید آن را خریداری نمایید.

همچنین این امکان وجود دارد که کاربران را برای مشاهد‌ه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد محصول به صفحه‌ای از سایت فروشگاهی خود هدایت کنید.

علاوه بر روش فوق،‌ روشی دیگر هم وجود دارد که برخی از افراد از آن استفاده می‌کنند. با ایجاد یک سایت فروشگاهی که ساختاری شبیه اینستاگرام داشته باشد، می‌توانید لینک آن را در قسمت بیو اینستاگرام درج کنید تا کاربران به آن مراجعه کنند و محصولات قابل فروش شما را با توضیحات بیشتر به صورت مستقیم خریداری نمایند.

اینستاگرام

روش ساخت فروشگاه در اینستاگرام

برای تبدیل یک صفحه‌ی معمولی به یک صفحه‌ی فروشگاهی ابتدا باید صفحه‌ی خود را از حالت عادی به حالت Business تبدیل کنید تا بتوانید محصولات را روی تصاویر تگ‌گذاری کنید و به آن‌ها لینک بدهید.

با توجه به اینکه دسترسی به قابلیت‌های فروشگاهی برای کاربران ایرانی تحریم است، برای دسترسی به این امکانات باید از روش‌هایی استفاده کنید که اینستاگرام متوجه نشود تا شما از ایران در حال ساخت یک فروشگاه هستید. همیشه این امکان وجود دارد که اینستاگرام متوجه شود و صفحه‌ی شما را مسدود کند یا قابلیت‌های فوق را از دسترس شما خارج کند. بنابراین بهتر است راه‌حل‌هایی آماده برای رخداد چنین مشکلاتی در دسترس داشته باشید.

نکاتی در مورد صفحات فروشگاهی اینستاگرام

  1. تگ خرید تنها برای محصولات فیزیکی قابل استفاده است
  2. حساب کاربری شما باید از نوع تجاری یا Business باشد.
  3. برای تبدیل صفحه به حالت Business لازم است تا یک صفحه‌ی Facebook نیز داشته باشید و آن را به اینستاگرام متصل کنید.
  4. با توجه به تحریم بودن، لازم است تا از یک آدرس مجازی خارجی استفاده کنید. برای پیدا کردن آدرس‌های خارجی می‌توانید از این سایت یا سایت‌های مشابه دیگر استفاده کنید.
  5. فعال‌سازی تگ برای محصولات به بررسی و گذشت مدتی زمان نیاز دارد که ممکن است چند ماه به طول بینجامد.
  6. لازم است تا اینستاگرام خود را به صورت منظم به‌روزرسانی کنید تا قابلیت‌های جدید برای شما در دسترس باشد.
  7. برای فروش محصولات ابتدا باید صفحه‌ای داشته باشید که فالوورهای واقعی و هدفمند داشته باشد.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی اینستاگرام

۱- صفحه‌ی خود را به حالت Business در بیاورید

  1. به بخش تنظیمات حساب کاربری‌تان بروید. روی گزینه‌ی Account کلیک کنید و گزینه‌ی Switch to Professional Account را انتخاب کنید.
  2. نوع دسته‌بندی صفحه‌ی خود را تعیین کنید.
  3. دقت کنید که صفحه‌ی شما باید عمومی یا Public باشد.

۲- ساخت حساب کاربری Business در فیسبوک

  1. اگر در فیسبوک صفحه‌ای ندارید، ابتدا این صفحه را بسازید.
  2. در منوی بالای صفحه ابتدا روی عبارت Create و بعد Page کلیک کنید. گزینه‌ی Business or Brand را انتخاب کنید.
  3. نام صفحه را مشخص کنید و دسته‌بندی مناسبی که با کسب و کار شما همخوانی دارد انتخاب کنید.
  4. اطلاعات تکمیلی مثل آدرس، شماره تلفن و … را که قبلا با استفاده از سایت مورد نظر ساخته بودید، وارد کنید.

۳- ساخت کاتالوگ محصولات

  1. به صفحه‌ی https://business.facebook.com/commerce وارد شوید و یک کاتالوگ جدید برای محصولات ایجاد کنید.
  2. اطلاعات محصولات را با استفاده از گزینه‌ی Upload Product Info وارد نمایید.
  3. روی Add Products کلیک کنید تا به بخش اضافه کردن دستی محصولات یا Add Manually وارد شوید.

۴- مراحل بعدی در اینستاگرام

  1. به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید و گزینه‌ی Business را انتخاب کنید. سپس روی Setup Instagram Shopping کلیک کنید و روی کاتالوگ محصولات ضربه بزنید.
  2. اکنون باید منتظر بمانید تا اطلاعات وارد شده توسط اینستاگرام بررسی شود. با توجه به وضعیت تحریم و زمان مورد نیاز برای بررسی احتمال اینکه اطلاعات شما تایید نشود وجود دارد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، شاید تنها راه حل استفاده از روش‌های جایگزین یعنی ساخت یک فروشگاه اینترنتی و درج لینک آن در قسمت بیو صفحه باشد.

۵- پس از تایید فروشگاه

اگر اطلاعات شما توسط اینستاگرام تایید شود، اکنون می‌توانید هنگامی که پست‌ها یا استوری جدید درج می‌کنید، تگ‌های فروش را به محصولات اضافه کنید. برای این کار محصولاتی که در فیسبوک اضافه کرده باشید، در اینستاگرام قابلیت لینک‌دهی و تگ‌گذاری دارند.

خرید در اینستاگرام چگونه است ؟

هنگامی که کاربران یکی از پست‌های تگ‌دار شما را مشاهده کنند، علامت سبد خرید در کنار تصویر شما به نمایش در می‌آید. کاربران می‌توانند روی محصولاتی که در تصویر موجود است، ضربه بزنند و به صفحه‌ای از سایت شما که آن محصول را به فروش می‌رسانید مراجعه کنند.

طراحی فروشگاه اینترنتی برای اینستاگرام

همانگونه که گفته شد، برای فروش محصولات در اینستاگرام به یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید که کاربران را به آن فروشگاه هدایت کنید و مراحل فروش را در آن سایت ادامه دهید. برای طراحی سایت فروشگاهی، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱