اثر CMSهای مختلف روی سئو

بسیاری از افراد که قصد طراحی سایت دارند، ممکن است با ادعاهای مختلف که یک CMS مانند وردپرس، جوملا یا دروپال سئو بهتری دارد یا CMS دیگر سئو بدتری دارد مواجه شوند. در این نوشته به درستی یا نادرستی این ادعا خواهیم پرداخت.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS

سئو چیست ؟

پیش از وارد شدن به موضوع اصلی، به صورت مختصر با سئو آشنا خواهیم شد. سئو یا بهینه‌سازی سایت، به‌کارگیری تکنیک‌هایی است که موتورهای جستجو بهتر بتوانند با محتوای سایت و ساختار آن ارتباط برقرار کنند و در نتیجه در نتایج جستجو، سایت مبدا را بالاتر از سایر سایت‌ها به نمایش درآورند.

سئو شامل فعالیت‌های متعددی است که بخشی از آن به عنوان سئو داخلی، شامل بهینه‌سازی روی محتوای تولید شده توسط CMS سایت می‌شود.

بنابراین نخستین نکته دانستن این موضوع است که رسیدن به سئو‌ی موفق تنها با نصب یک CMS یا یک افزونه روی یک CMS امکان‌پذیر نیست.

عوامل متعددی از جمله بهینه‌سازی سرور در جهت افزایش سرعت، قالب حرفه‌ای، کم‌حجم، سریع و ریسپانسیو از جمله‌ی عوامل موثر در سئو داخلی به شمار می‌روند که یک CMS شامل وردپرس و جوملا به تنهایی نمی‌توانند تمامی این نیازها را برآورده کنند.

آیا وضعیت سئو در CMSهای مختلف فرق می‌کند ؟

بله! سیستم‌های مدیریت محتوا، به صورت پیش‌فرض دارای امکاناتی در جهت رعایت اصول سئو هستند. ولی هیچ یک از این امکانات برای رسیدن به حالت ایده‌آل کافی نیست. حتی نصب افزونه‌های متعدد برای سئو نیز تضمین کننده‌ی حالت ایده‌آل در بهینه‌سازی سایت نیست.

دستیابی به سئو خوب نیازمند بهینه‌سازی‌های متعدد انسانی روی وضعیت هسته‌ی CMS، تنظیمات افزونه‌ها، ایجاد ساختار مناسب سایت و همچنین تنظیمات سرور است.

تنها در صورتی که دو CMS به صورت خام با یکدیگر مقایسه شوند، ممکن است یکی بر دیگری برتری داشته باشند. ولی باید توجه داشت که این برتری به شکل خام سبب برتری بر رقبای قدرتمند که با تلاش و هزینه‌ی زیاد در تلاش برای گرفتن رتبه‌ی اول گوگل هستند، کافی نیست.

کدام CMS برای هدف من مناسب‌تر است؟

انتخاب ابزار مناسب برای طراحی سایت مستلزم بررسی‌های مختلف به ویژه در بخش کاربردی است. سئو تنها یکی از عوامل موثر در انتخاب سیستم مدیریت محتوا است. اگر یک سیستم امکانات مورد نیاز شما را به درستی برآورده نکند، دستیابی به سئو خوب نیز به دلیل عدم کیفیت خوب محتوایی سبب کاهش بازدیدکنندگان سایت، افزایش Bounce Rate یا نرخ فرار سایت و آسیب رسیدن به سئو خواهد شد.

بنابراین برای انتخاب سیستم مدیریت محتوا، بهترین روش کمک گرفتن از مشاوران خبره که بتوانند تمامی عوامل مورد نیاز را بررسی و پیش‌بینی کنند، خواهد بود.

چگونه می‌توان سئو سایت را به وضعیت ایده‌آل نزدیک کرد؟

بخش زیادی از فعالیت سئو نیازمند تجربه‌ی انسانی و ساختاربندی محتوا و بخش‌های سایت است. این تجربه هیچ‌گاه با نصب یک CMS یا افزونه قابل جایگزینی نیست. هنگامی که بدانیم تغییرات در الگوریتم‌های جستجوی گوگل ممکن است روزانه به چند تغییر نیز برسند، عبارت فوق معنای بهتری پیدا خواهد کرد.

بنابراین دسنیابی به وضعیت دلخواه در سئو و کسب رتبه‌ی نخست گوگل، مستلزم استفاده از تجربیات کارشناسان سئو و طراحی اصولی سایت با هر CMS موجود مطابق اصول بنیادین سئو می‌باشد.

برای سفارش طراحی سایت با انواع سیستم‌های مدیریت محتوا و با رعایت اصول سئو با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *