ساخت ربات تلگرام

تلگرام از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان در ایران و بسیاری از نقاط جهان به حساب می‌آید. از امکانات خاص و قابل توجه این پیام‌رسان،‌ امکان ایجاد ربات‌های آنلاین برای پاسخگویی و ارسال مطالب به افراد، گروه‌ها یا کانال‌های مختلف است.

ربات تلگرام

یک ربات نرم‌افزاری نیمه هوشمند است که می‌تواند فعالیت‌های گوناگونی را به انجام برساند. موارد ذیل برخی از کارهای قابل انجام با ربات تلگرام هستند:

  • ارسال اخبار و اطلاعات به مشتریان( ربات پیام رسان )
  • مدیریت خودکار و ارسال مطالب و اخبار به کانال‌های تلگرام
  • ارسال اخبار و مطلب به گروه‌ها یا افراد
  • پاسخگویی به پرسش‌های مخاطبان در گروه‌ها یا به صورت شخصی
  • پیگیری وضعیت فرآیندهای در حال اجرا توسط مشتریان

فعالیت‌های قابل انجام توسط ربات‌های تلگرام به موارد فوق محدود نمی‌شود و تقریبا تمامی فعالیت‌های قابل انجام توسط یک انسان توسط یک ربات نیز قابل انجام هستند. با این تفاوت که یک ربات محدودیت انرژی و خستگی و محدودیت منابع انسانی را ندارد.

یک ربات تلگرام می‌تواند در ترکیب با سایر سیستم‌ها یا ربات‌ها به فعالیت خود ادامه دهد. برای مثال یک ربات تلگرام می‌تواند در ترکیب با یک سیستم حسابداری یا فروش، آخرین گزارش‌ها یا هشدارهای سیستم را به افراد خاص ارسال نماید.

یک ربات می‌تواند در ترکیب با یک ربات اینترنتی خبرخوان، آخرین رویدادها را از محلی دیگر جستجو و پردازش کند و پس از انجام تغییراتی به گروه، کانال یا افرادی خاص ارسال نماید.

یک ربات تلگرام در ترکیب با یک وبسایت، می‌تواند مطالب دریافت شده توسط افراد را در وبسایت منتشر نماید یا مطالب و نظرات ارسال شده در وبسایت را در کانال یا گروه یا برای فردی خاص ارسال کند. همچنین می‌تواند در ترکیب با یک ربات اینترنتی جستجوگر، در وبسایت‌های خاص، مطالب مورد علاقه را جستجو کند و آن‌ها را به افراد، گروه‌ها و کانال‌ها ارسال نماید.

ساخت ربات پیام رسان تلگرام

ساخت ربات پیام رسان تلگرام پرکاربردترین استفاده از ربات‌ها در تلگرام است. ارسال پیام‌های مورد نظر مدیریت به کاربران خاص، گروه‌های خاص و کانال‌های خاص می‌تواند توسط یک ربات خودکار صورت پذیرد. اطلاعات خام ارسالی نیز می‌توانند به صورت خودکار از طریق یک وبسایت جمع‌آوری شوند یا به صورت مستقیم از مدیریت ربات در نرم‌افزار تلگرام دریافت شوند.

مزایای ربات

ربات‌ها به دلیل نداشتن بسیاری محدودیت‌های انسانی، توانایی‌ها و قابلیت‌هایی دارند که در بسیاری موارد توسط یک انسان قابل انجام نیستند. برای مثال پاسخگویی همزمان به ده‌ها نفر از عهده‌ی یک انسان خارج است. ولی یک ربات بسته به زیرساخت سخت‌افزاری که برایش تعبیه شده می‌تواند در لحظه به ده‌ها یا صدها یا هزاران نفر پاسخگو باشد و برای آنان مطالب و پاسخ‌های مورد نیاز را ارسال کند.
ربات‌ها در مقایسه با نیروی انسانی بسیار کم‌هزینه‌تر هستند. با کاهش قیمت و افزایش توانایی سخت‌افزارها، دسترسی به سخت‌افزارهای قدرتمند با هزینه‌ای ناچیز برای همگان آسان شده است.
یک ربات اگر به خوبی توسعه یافته باشد، از اشتباهات و خطاهاتی انسانی به دور است. یک ربات هیچ‌گاه مطالب را به اشتباه به افراد یا گروه‌های نادرست ارسال نمی‌کند. مطالب را با دقت بازبینی می‌کند. به دلیل خستگی مطالب مورد نظر از دید ربات پنهان نمی‌مانند و ربات بدون وقفه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌تواند به صورت مستمر به فعالیت خود ادامه دهد.

برای آشنایی بیشتر با ربات‌های اینترنتی اینجا کلیک کنید: ربات اینترنتی.

استفاده از ربات تلگرام چه محدودیت‌هایی دارد؟

یک ربات تلگرام تنها می‌تواند برای افرادی که خودشان خواسته باشند پیام ارسال کند. همچنین تنها در گروه‌هایی که توسط دیگران به آن گروه اضافه شده باشد، توانایی فعالیت دارد. در مدیریت کانال‌ها، محدودیتی در مقایسه با انسان برای ربات وجود ندارد.

کسب درآمد از ربات‌های تلگرام

استفاده از ربات تلگرام در کنار سایر سرویس‌های آنلاین یکی از روش‌های کسب در آمد از اینترنت به شمار می‌رود. یک ربات تلگرام می‌بایست به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با یک سایت اینترنتی در ارتباط باشد. تمامی خدماتی که در یک وبسایت اینترنتی به صورت تجاری قابل ارائه هستند. در یک ربات تلگرام نیز قابل ارائه می‌باشند. برای مثال ممکن است یک ربات تلگرام، تنها پس از دریافت وجه در وبسایت مرتبط، مطالب یا فایل‌ها یا اسناد و مدارک مورد نیاز را برای مخاطب ارسال نماید.

پیش‌نیازهای در اختیار داشتن یک ربات تلگرام

همان گونه که گفته شد، یک ربات تلگرام می‌بایست مستقیم یا غیرمستقیم با یک سایت اینترنتی در ارتباط باشد. بستر فعالیت ربات تلگرام یک وبسایت است. تمامی پیام‌های ارسال شده در گروه‌ها یا کانال‌ها و به طور خصوصی توسط افراد، به یک وبسایت اینترنتی ارسال می‌شوند و این وبسایت است که پاسخ‌های مورد نظر را برای افراد ارسال می‌کند.

ساخت ربات تلگرام
بنابراین وجود یک میزبان اینترنتی و یک دامنه برای راه‌اندازی یک ربات مورد نیاز خواهد بود.
برنامه نویسی ربات با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی امکان‌پذیر است. زبان php به دلیل فراگیر بودن و در دسترس بودن زیرساخت‌های اجرای آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای میزبانی یک ربات به شمار می‌رود. اغلب میزبان‌های اینترنتی این ویژگی را در اختیار دارند.

برای افزایش امنیت ارتباطات میان ربات و سرویس تلگرام، ارسال پیام‌ها از سرویس تلگرام به ربات تنها از طریق پروتکل امن https قابل انجام است. علاوه بر امکان خرید پروتکل امنیتی به صورت جداگانه، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که ارتباط میان تلگرام و ربات به صورت ایمن و غیرقابل نفوذ دربیاید.
این روش‌ها پیش‌نیازهای در سرور اینترنتی را لازم دارند.

سفارش ساخت ربات تلگرام

برای طراحی و برنامه‌نویسی یک ربات تلگرام و ارائه‌ی خدمات آنلاین به مشتریان یا کارکنان خود، نخستین گام برنامه‌ریزی و تعیین روش‌های ارتباطی و پاسخگویی ربات است. و در گام بعد تهیه‌ی زیرساخت‌ها و برنامه‌نویسی ربات.

روکا آمادگی دارد برای مشاوره، تامین پیش‌نیازها و برنامه‌نویسی ربات در کنار شما باشد. هم‌اکنون با ما تماس بگیرید و نیازمندی‌های خود را برایمان شرح دهید تا بهترین راه حل‌های ممکن را در اختیار شما قرار دهیم.

یک نظر در مورد «ساخت ربات تلگرام»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱