افزونه وردپرس چیست؟

یکی از دلایل محبوبیت وردپرس، قابل توسعه بودن آن است. قابل توسعه بودن یک سیستم به این معنی است که برنامه‌نویسان یا طراحان سایت در صورت نیاز می‌توانند امکانات جدید و دلخواه خود را با استفاده از روش‌های مختلف به سایت طراحی شده اضافه کنند یا قابلیت‌ها و امکانات موجود را بسته به نیاز تغییر دهند.

وردپرس

وردپرس با استفاده از دو ویژگی Action و Filter یا اکشن و فیلتر امکان انجام تغییرات و اضافه کردن ویژگی‌های جدید را در هسته‌ی خود فراهم کرده است.

طراحان سایت بدون انجام تغییرات در سورس وردپرس می‌توانند عملکردهای این سیستم را تغییر دهند.

برای تغییر دادن عملکردهای سیستم‌هایی که قابل توسعه نباشند، لازم است که سورس اصلی سیستم تغییر کند و در این حالت، به روزرسانی سیستم با مشکلاتی مواجه خواهد شد زیرا در هنگام به روزرسانی ممکن است برخی فایل‌های تغییر یافته توسط برنامه‌نویس بازنویسی شوند و تغییرات سفارشی از بین بروند یا حتی مشکلاتی جدی در عملکرد سیستم به وجود آید.

مخزن افزونه‌های( Plugin ) وردپرس

وردپرس سیستمی رایگان و متن باز است و مخزنی از هزاران افزونه‌ی رایگان و متن باز هم برای استفاده‌ی همگان طراحی کرده است. تمامی برنامه‌نویسان می‌توانند افزونه‌هایی که توسعه داده‌اند را در این مخزن آپلود کنند و سایر دارندگان سایت وردپرس می‌توانند این افزونه‌ها را دانلود و نصب کنند و پس از بررسی و ارزیابی، اشکال‌های احتمالی، نظرات و رتبه بندی‌ خود را در این مخزن ثبت کنند.

علاوه بر این در مخزن افزونه‌های وردپرس امکان مشاهده‌ی تعداد نسخه‌های نصب شده از هر افزونه برای همگان قابل مشاهده است.

مجموعه‌ی اطلاعات فوق به مصرف کنندگان نهایی کمک می‌کند تنها افزونه‌های با کیفیت بالا و مناسب را دانلود و نصب کنند.

در این سیستم افزونه‌هایی که کارایی لازم را نداشته باشند یا نتوانند رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند به صورت خودکار مورد توجه قرار نخواهند گرفت.

هم‌اکنون هزاران افزونه در این مخزن وجود دارند که کمکی بسیار بزرگ در هنگام طراحی سایت با وردپرس به شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *