فعال کردن دو دامنه روی یک سایت و نکات سئو مربوط به آن

در بسیاری از مواقع صاحبان مشاغل دو یا چند دامنه برای سایت خود تهیه می‌کنند. این کار معمولا به یکی از دلایل زیر انجام می‌شود:

  1. استفاده از کلمات مرتبط با محصولات یا خدمات در دامنه
  2. خرید نام برند با پسوندهای متداول
  3. تغییر نام دامنه و حفظ دامنه قدیمی
  4. استفاده از دامنه‌های مختلف برای سایت‌های چندزبانه

دامنه و سئو

هنگامی که چند دامنه در اختیار داشته باشیم و محتوای سایت ما برای این دامنه‌ها یکسان باشد، برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل و آسیب دیدن سئو سایت به دلیل داشتن محتوای تکراری، چند راه حل وجود دارد.

۱- هدایت دامنه فرعی به دامنه اصلی( Redirect )

نخستین و ساده‌ترین راه حل، هدایت کاربران از دامنه‌ی فرعی به دامنه‌ی اصلی است. به این معنی که اگر کاربر وارد دامنه‌ی old-site.com شود به نشانی new-site.com هدایت می‌شود.

۲- نمایش پیام انتقال سایت

ممکن است بخواهید، در عوض هدایت خودکار، کاربران را از قدیمی بودن این دامنه آگاه کنید و اطلاعات سایت جدید را در معرض دید آنان قرار دهید.

۳- نمایش محتوای تکراری و اعلام تکراری بودن محتوا به گوگل

اگر محتوای دو دامنه مشابه هم باشد، گوگل ممکن است تصور کند که این کار با هدف فریب به انجام رسیده است و هر دو سایت را مورد جریمه قرار دهد. برای جلوگیری از رخداد این اتفاق، می‌توان از متاتگ سئو canonical استفاده نمود:

متاتگ canonical به گوگل اطلاع می‌دهد که محتوای این صفحه مشابه صفحه‌ای دیگر است و کاربران جستجو کننده باید به صفحه‌ی اصلی هدایت شوند.

روش‌های دیگری نیز می‌تواند به کار گرفته شود که دسترسی گوگل به نشانی‌های تکراری را مسدود کند. ولی این روش‌ها توسط گوگل توصیه نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان تلفنی
۶۵ ۸۹ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱
۹۱ ۸۴ ۹۶ ۸۸ - ۰۲۱